ورود پهپاد‌ها به اعماق آتشفشان‌های مرموز این سیاره+ تصاویر

یکی از مرموز‌ترین‌ سیارات منظومه شمسی در آینده نه چندان دور میزبان پرواز پهپادها برای شناسایی اسرار پنهان خود خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، بر اساس جدیدترین گزارش‌ها سازمان فضایی ناسا اعلام کرده است که قصد دارد از هواپیماهای بدون سرنشین برای کشف آتش‌فشان‌های خاموش کره ماه استفاده کند.


گفتنی است، ناسا در حال ساخت و طراحی روبات‌هایی به شکل‌ هواپیمای بدون سرنشین با قابلیت کنترل و هدایت از راه دور است تا بتواند به درون آتش‌فشان های خاموش و عمیق کره ماه راه یابد.

این هواپیماها می‌توانند حتی برای اکتشافات چاله‌های یخ، آب و سایر مواد معدنی سطح کره ماه نیز مورد استفاده قرار گیرند.



این هواپیماها تنها به یک تامین کننده سوخت برای تجدید انرژی نیاز خواهند داشت.

دانشمندان در حال آزمایش نمونه‌های اولیه این هواپیماها هستند و در نظر دارند از آنها برای شناسایی مسیرهای توخالی ساخته شده از گدازه‌های آتش‌فشانی کره ماه استفاه کنند که در آینده قرار است پناهگاه هایی برای زندگی فضا نوردان و ساکنین احتمالی کره ماه در آنجا ساخته شود.


از جمله ویژگی‌های این هواپیماها پرواز آنها در آسمان کره ماه است که در آن خلاء وجود دارد و هوایی نیست.

در گام‌های آتی کارشناسان در نظر دارند از این نوع هواپیما برای جستجوی منابع در سطح کره مریخ و حتی جستجو بر روی سیارک های ناشناخته نیز استفاده کنند.


در طراحی همسو سازمان ناسا اعلام کرده ناوگانی از روبات های کوچک قادر به شناور شدن در کمربند سیاره‌ای کره مشتری را برای شناخت ماهیت این سیاره در آینه به فضا ارسال خواهد کرد.

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین امکان جستجوی مناطق وسیع‌تر با سرعت بالاتری به نسبت کاوشگرهای زمینی را در اختیار پژوهشگران برای مشاهده سطح سیارات خواهد داد.

کارشناسان حتی در نظر دارند وسایلی مخصوص نمونه برداری از سطح سیارات و یا اشیاء مورد نظر محققان را در هواپیماهای بدون سرنشین در آینده برای کارایی بالاتر تعبیه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پهباد ، ناسا ، ماه ، روبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار