عطایی: لیگ جهانی 2016 دارای ابهام است

کارشناس والیبال ایران معتقد است فدراسیون جهانی والیبال درباره گروهبندی و تغییرات لیگ جهانی اطلاعات کاملی ارائه نکرده است.

بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره تغییرات رخ داده در نحوه برگزاری رقابت های لیگ جهانی والیبال گفت: جداول ارائه شده در سایت فدراسیون جهانی دارای پیچیدگی و ابهام است و متاسفانه دستورالعمل دقیق درخصوص این تغییرات ارائه نشده است.

وی با بیان این مطلب که تیم ملی ایران در مرحله گروهی با برخی تیم ها یک بار دیدار می کند و با برخی تیم ها دیدار نخواهد کرد، گفت: به احتمال زیاد برای برنامه ریزی مسابقات در این مرحله قرعه کشی صورت گرفته است. بر این اساس ایران در مرحله مقدماتی با برخی تیم ها نظیر استرالیا یا بلژیک اصلا مسابقه ای برگزار نخواهد کرد.

این کارشناس والیبال تصریح کرد: موضوعی که در این بین قطعیت دارد این است که تیم های صعود کننده به فینال بر اساس مجموع امتیاز کسب شده خود در مرحله مقدماتی جواز حضور در مرحله نهایی را کسب خواهند کرد.

عطایی اضافه کرد: البته در تعداد تیم های راه یافته به فینال هم ابهاماتی وجود دارد. برخی سایت ها نظیر سایت فدراسیون جهانی خبر از حضور 4 تیم در فینال داده است اما سایت جهان والیبال از حضور 6 تیم در فینال سخن به میان آورده است. هر چند به اعتقاد من با توجه به شرایطی که لیگ جهانی در سال 2016 دارد حضور 4 تیم منطقی تر به نظر می رسد.

این مربی والیبال در توضیح این مطلب گفت: از آنجایی که در سال 2016 مسابقات المپیک برگزار خواهد شد ، مسئولان فدراسیون جهانی در تلاش هستند زمان مسابقات را کاهش دهند و در مدت زمان کمتری تعداد مسابقات را هم کم کنند. این تصمیم به این دلیل است که تیم هایی که قرار است در المپک شرکت کنند فرصت کافی برای آماده سازی خود پس از پایان لیگ جهانی داشته باشند.

عطایی در پایان خاطر نشان کرد: این تغییرات همواره در نحوه برگزاری مسابقات لیگ جهانی ایجاد شده است اما مهم ترین اتفاقی که رخ داد این بود که هیچ تیمی از سطح یک سقوط نکرد و حتی تیم هایی نظیر آرژانتین، بلژیک و بلغارستان به همراه فرانسه ای که قهرمان شده بود به سطح یک صعود کرد. تیم روسیه هم که گفته می شد دیگر در سطح اول نخواهد بود توانست با تصمیمات جدید به سطح اول بازگشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار