سهم 5 درصدی ویندوز 10 در بازار جهانی

جدیدترین نسخه ویندوز مایکروسافت موفق شده است در مدت زمان کوتاهی پس از انتشار نزدیک به 5 درصد از سهم بازار سیستم عامل ها را به دست آورد.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ ویندوز 10 موفق شده است پس از تنها 3 هفته از انتشار نسخه رسمی بیش از 4.95 درصد از سهم سیستم عامل های جهان را به خود اختصاص دهد، این رقم برابر با نصب 1500 نسخه در هر ثانیه و 53 میلیون نصب در مجموع است.

بر اساس گزارشات سایت NetMarketShare ویندوز 8.1 نزدیک به 13 درصد از سهم بازار را تا انتهای ماه جولای در اختیار داشت که احتمالآ با انتشار نسخه جدید ویندوز کاهش خواهد یافت.

سهم 5 درصدی ویندوز 10 در بازار جهانی

به نظر می رسد که مایکروسافت موفق شده است با انتشار نسخه جدید ویندوز به صورت نیمه رایگان به موفقیت بزرگی دست یابد و آینده این سیستم عامل را تضمین کند. کاربران نسخه های اصلی ویندوز 7 و 8 می توانند تا یک سال آینده دستگاه های خود را به صورت رایگان و دائمی به نسخه جدید ارتقا دهند.

یکسان سازی سیستم عامل های مایکروسافت می تواند به مقدار قابل توجهی برنامه نویسان را تشویق به ساخت نرم افزارهای انحصاری برای آن ها کند. مایکروسافت به شدت در تلاش است تا در بخش نرم افزارهای در دسترس برای گوشی های موبایل به پای سیستم عامل های آندروید و iOS  برسد اما تاکنون در این زمینه به موفقیت چندانی دست نیافته است.

سهم 5 درصدی ویندوز 10 در بازار جهانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Australia
ابراهیم
۱۵:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
ویندوز کاملیه ... من که راضی هستم