گزارش هفتگی بورس؛

سیر نزولی در بازار سرمایه ادامه دارد

بورس تهران در هفته‌ای که گذشت نیز به مسیر نزولی و نوسانی خود ادامه داده و همچون یک ماه و نیم گذشته عملکردی برخلاف انتظار داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بورس تهران در هفته‌ای که گذشت نیز به مسیر نزولی و نوسانی خود ادامه داده و همچون یک ماه و نیم گذشته عملکردی برخلاف انتظار داشته است ، باید توجه داشت که در حال حاضر بازار در دست نوسان گیران است ونوسان قیمت‌های بازار سهام در این مدت شدید و غیرقابل پیش‌بینی بوده است.

 شاخص کل بورس 389 واحد نزول کرد و به رقم 65،314 واحد رسید . تاپیکو با 75 واحد و شپنا با 50 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند . در بازار فرابورس ، شاخص ایفکس 8 واحد نزول کرد و به رقم 773 واحد رسید . مارون و ذوب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند .

بر این اساس در گروه نفت و پالایشی همچنان در انتظار بازگشایی نمادهای متوقف است ،در این گروه شتران که در سه ماهه اول امسال 20 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد، در قیمت 460 تومان بازگشایی شد و تا محدوده 15 درصد منفی نیز کاهش قیمت را تجربه کرد همچنین مهلت استفاده از حق تقدم شتران که خرداد ماه ۱۱۷ درصد افزایش سرمایه داده بود تا 31 شهریورماه تمدید شد. مهلت مذکور تا پیش از این تا اول شهریور ماه تعیین شده بود.

بعلاوه در گروه فلزات اساسی، تقریبا تمامی نمادهای گروه در رنج های منفی معامله شدند.همچنین نمادهای گروه استخراج کانه های فلزی معاملات منفی را دنبال کردند در این گروه، کچاد نیز بالاخره گزارش سه ماهه خود را ارائه داد و بر اساس آن سود هر سهم سال مالی 94 را با 21 درصد تعدیل منفی 516 ریال پیش بینی کرد که طی این سه ماه توانست 34 درصد این مبلغ معادل 177 ریال سود شناسایی کند. طبق این گزارش، دلیل عمده این تعدیل منفی کاهش فروش عمدتا به خاطر کاهش نرخ های فروش و نیز کاهش 65 درصدی درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها می باشد. 

این در حالی است که در گروه خودرویی ها معاملاتی نسبتا متعادل و رو به منفی داشتند اما نمادهای این گروه معاملات به نسبت کم حجمی را تجربه میکنند. همچنین بانکی ها نیز روزی را منفی و روز دیگر را مثبت می گذرانند.

در گروه ساختمانی ها ثغرب اولین بودجه سال مالی منتهی به 31/6/95 را با تعدیل مثبت 25 درصدی نسبت سود سال جاری منتشر کرد. براساس این گزارش، ثغرب با سرمایه 600.000 میلیون ریال که برای سال مالی آینده برای هر سهم 505 ریال سود پیش بینی کرده در حالیکه این رقم برای سال مالی جاری 404 ریال اعلام شده است. این رشد عمدتا" ناشی از پیش بینی فروش پروژه های دارای حاشیه سود بالا اعلام شده است.

همچنین در گروه دارویی شاهد معاملات کم حجم در اکثر نمادها بودیم طوری که نمادها در محدوده قیمتی صفر تابلو معامله می شدندکه از جمله خبرهای مهم گروه‌ها می باشند و همچنین در  هیچ گروه خاصی تقاضای قابل توجهی وجود نداشته است .

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، ارزش ، سهم ، بانک ، فلزات ، نوسان ، عملکرد ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار