احتمال شرکت مسئولان دو کره در نشستی مشترک در روسیه

مسئولان دو کره شمالی و جنوبی احتمالا در نشستی مشترک در روسیه دیدار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ریانووستی، منابع خبری کره جنوبی اعلام کردند مسئولان دو کره احتمالا اوایل سپتامبر( شهریور) در نشستی مشترک در "ولادیووستوک" واقع در خاور دور روسیه شرکت خواهند کرد.

خبرگزاری "یونهاپ" به نقل از یک منبع آگاه در دولت کره جنوبی این خبر را اعلام و تصریح کرد قرار است "هونگ یونگ پیو،" وزیر وزیر تجارت خارجی کره جنوبی، و "ری ریونگ نام،" همتای وی در کره شمالی، در این نشست شرکت کنند. 

دولت روسیه از وزرای تجارت خارجی کره جنوبی و کره شمالی دعوت کرده است در "مجمع اقتصادی شرق،" که اوایل سپتامبر در شهر ولادیووستوک برگزار خواهد شد، شرکت کنند. 

مسئول دولتی کره جنوبی، که نامش فاش نشده است، تصریح کرد: اگر کره شمالی نماینده خود را به این مجمع اعزام  کند، ما نیز در آن حضور خواهیم یافت. این منبع افزود: هنوز  پیونگ یانگ تصمیم نگرفته است که آیا به مجمع ولادیووستوک نماینده بفرستد یا خیر.

بنا به اعلام خبرگزاری یونهاپ، دولت روسیه در نظر دارد در صورت برگزاری نشست مشترک دو کره، با نمایندگان این دو کشور محورهای مهم مربوط به همکاریهای اقتصادی سه جانبه به ویژه پروژه راجین-خاسان را بررسی کند.

 در صورت تحقق این پروژه، زغالسنگ تولیدی روسیه از طریق شهر مرزی خاسان  به کره جنوبی انتقال خواهد یافت. 

شهر ولادیووستوک روسیه از سوم تا پنجم سپتامبر (12 تا 14 شهریور) میزبان مجمع اقتصادی شرق خواهد بود. گفته می شود در این مجمع، که برای اولین بار در روسیه سازماندهی شده است، 200 پروژه سرمایه گذاری به ارزش تقریبی 500 میلیارد روبل ( هفت میلیارد یورو) به نمایندگان کشورهای حاضر معرفی خواهد شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار