برنامه محور بودن آیین نامه جدید دانشگاه آزاد

در آیین‌نامه جدید طرح‌های پژوهشی مشکلات اجرایی بخش‌نامه‌های قبلی بررسی شد و هدف هدایت اعضای هیات علمی برای انجام طرح‌های بنیادی است.

دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آیین نامه جدیدی که ابلاغ شده است، به تمامی واحدها ارسال شده است که نتیجه آن افزایش کیفیت فعالیت‌های پژوهشی است. 

واشقانی ادامه داد: از جمله اهداف این آیین نامه استفاده بهینه از منابع مالی در فعالیت‌های پژوهشی است و ارتباط صنعت و دولت و جامعه نیز در این پژوهش ها مورد تاکید قرار می‌گیرد تا بتواند در جهت رفع نیازهای جامعه قدم بردارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد مطرح کرد: از جمله مشکلات طرح و آیین نامه‌های قبلی می‌توان به پژوهش‌های پراکنده اشاره کرد که بدون برنامه بودن آن را نشان می‌داد که در نهایت باعث می‌شد کارهای ماندگار کمتر صورت بگیرد و کارها به صورت برنامه محور نبود و بیشتر اختیارات در سازمان مرکزی صورت می‌گرفت.

وی در خصوص تاثیر اجرای بخش‌نامه گفت: این آیین نامه در نهایت باعث حرکت اعضای هیات علمی در چارچوب برنامه مشخص است و این پژوهش ها نیز زمینه ساز حرکت به سمت پژوهشهای قابل تجاری است و هدف ما از این آیین‌نامه نیز این است که پژوهش‌ها در خدمت جامعه باشند و جایگاه کشور را در فراز ملی و بین المللی بالا ببرند. 

واشقانی ابراهیمی بیان داشت: در این راستا، تخصیص اعتبار به طرح‌های پژوهشی بر اساس نوع طرح، شرایط اعضای هیات علمی برای گرفتن طرح و تعهدات طرح‌ها ساماندهی شد تا اعضای هیات علمی و واحدها برای انجام تحقیقات برنامه محور، هدفمند و مشارکت در چرخه تجاری سازی نتایج حاصل از طرح‌ها بیشتر بکوشد. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد مطرح کرد: در نظر گرفتن اعتبار پژوهشی اولیه برای اعضای هیات علمی تازه استخدام، تشویق اعضای هیات علمی و واحدها به ارائه طرح‌های برون دانشگاهی، ارائه مجوز انجام طرح، افزایش سقف اعتبار طرح‌های صد در صد برون دانشگاهی و تمایز رشته‌های علوم انسانی از جمله ویژگی‌های بارز این بخش‌نامه است. 

وی در پایان گفت: اعضای هیات علمی برای انجام طرح‌های بنیادی اصیل و متمرکز و طرح‌های کاربردی هدفمند، ماموریت گرا و مسئله محور با ارائه برنامه پژوهشی کوتاه مدت و میان مدت در چارچوب برنامه راهبردی پژوهش و فناوری استان هدایت خواهند شد.
 
انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
ایا این طرح مربوط به اساتید حق التدریس دانشگاه ازاد میشود?
آخرین اخبار