گرگان؛

افزایش بیش از 4 برابری تعداد موارد آتش سوزی در گلستان

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: امسال تاکنون بیش از 247 مورد آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان رخ داده است که بیش از 4 برابر مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان آریانفر افزود: تاکنون بیش از 182 و نیم هکتار از جنگلها و مراتع استان طعمه حریق شده است که این میزان وسعت در سال گذشته 24 و نیم هکتار بوده است.

وی گفت: بیشترین آتش سوزی در ماه مرداد ، تعداد آن 102 مورد و وسعت مناطق جنگلی و مرتعی خسارت دیده هم 90 هکتار است.

آریانفر با بیان اینکه شهرستان گرگان بیشترین مورد آتش سوزی را با وسعت 46 هکتاربه خود اختصاص داده افزود: از نظر وسعت آتش سوزی اما شهرستان کلاله با 60 هکتار بیشترین رکورد را داشت.

وی عوامل آتش سوزی ها را گرمای هوا، خشکسالی و کاهش رطوبت نسبی و همچنین سهل انگاری برخی افراد اعلام کرد و گفت: روز گذشته در دو شهرستان رامیان و مرواه تپه بیش از 11و نیم هکتار از مراتع و جنگالهای سوزنی برگ بعلت بی احتیاطی کشاورزان طعمه حریق شد.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: این آتش سوزی ها تقریبا ساعت 15:30 دقیقه عصر شروع و در دو شهرستان رامیان 16:30 و مراوه تپه ساعت 20 با تلاش 100 نفر ازنیروهای یگان امداد ، منابع طبیعی و مردم مهار شد.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.