دهقانی: وزارت امور خارجه مراقب سایه آمریکا بر مذاکره با کشورهای منطقه باشد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: به وزارت امور خارجه توصیه می‌کنم در مذاکرات پیش رو با کشورهای همسایه مراقبت کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مهم خود در روز گذشته تصریح کردند که آمریکایی‌ها می‌خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در آمریکا تکلیفش معلوم است وسیله‌ای برای نفوذ در ایران بسازند.

وی افزود: آمریکا که به واسطه انقلاب اسلامی ایران به تدریج نفوذ خود را در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را از دست داد و در سالهای گذشته با هزینه صدها میلیارد دلار هزینه نتوانست از افول خود جلوگیری کند و امنیت رژیم صهیونیستی را در مقابل قدرت مقاومت حزب الله و مجاهدان فلسطین تثبیت کند تنها راه حل خود را در مهار ایران و قدرت منطقه‌ای آن از طریق ایجاد اختلاف و نفوذ در کشور جستجو می‌کند.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌توان تصور نفوذ آمریکا را در ایران یا هر کشور دیگری را به ذهن متبادر کرد مگر برخی افراد یا جریانات در کشور هدف به دلیل سادگی یا وادادگی و شیفتگی در برابر غرب نفوذ را تسهیل کند.

وی بیان کرد: در زمانی که یکی از وزرای دولت های گذشته از همین مجلس رأی اعتماد گرفت چه کسی تصور می‌کرد که لباس نوکری انگلیس و آمریکا را به تن کند؛ زمانی که تعدادی در مجلس ششم ادعای دفاع از حقوق ملت می‌کردند و به همین بهانه نظام اسلامی را به باد ناسزا می‌گرفتند، چه کسی می‌توانست بگوید این افراد روزی در خدمت سرویس های امنیتی انگلیس و آمریکا قرار می گیرند و از رسانه‌های خارجی علیه منافع ملت ایران سخن پراکنی می کنند.

دهقان ادامه داد: امروز دهها نفر از فعالان سیاسی در دولت‌های گذشته از وزیر و وکیل گرفته تا تعدادی از مدعیان فهم سیاسی در خدمت سرویس‌های امنیتی دشمنان این ملت و در کنار منافقان هستند؛ این موارد جز در اعمال نفوذ غرب بر برخی شخصیت های دارای ضعف نفس رخ نداد و اکنون همه ما و همه جریانات سیاسی و همه مسئولان کشور باید هشدار رهبر معظم انقلاب را جدی گرفته و مراقب نفوذ دشمنان و تأثیر گذاری آنها در مقدرات کشور باشند.

وی گفت: به وزارت امور خارجه توصیه می کنم در مذاکرات پیش رو با کشورهای همسایه مراقبت کنند تا آمریکا در این مذاکرات دخالتی نداشته باشد و کشورهای منطقه پای آمریکا و سایه حامیان غربی خود را به مذاکرات باز نکنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امروز توافق هسته ای یکی از مهمترین مباحث کشور است که در این خصوص از همه کسانی که با تلاش خود امکان دستیابی ایران به فناوری هسته ای را فراهم کردند تشکر می کنم.

وی افزود: مقامات وزارت امور خارجه فرمودند تصویب متن برجام در مجلس شورای اسلامی به دلیل تثبیت تعهداتی که در توافق نامه آمده است به مصلحت کشور نیست؛ من نیز با اینکه با این سخن موافق هستم اما عدم تصویب آن در مجلس شورای اسلامی نباید به معنای این باشد که دولت اصول مختلف قانون اساسی را در ارائه لایحه به مجلس نادیده بگیرد.

دهقان تأکید کرد: مجلس باید پس از ارائه لایحه متن برجام را مورد بررسی و منافع و مضرات آن را مورد توجه قرار دهد و تصصیم لازم اتخاذ شود.

وی از اقدامات قوه قضاییه در برخورد با پرونده‌های کلان فساد اقتصادی تقدیر کرد و ادامه داد: برخورد با مفسدان دانه درشت که به اعتماد مردم خیانت کرده‌اند تأثیر زیادی به افزایش اعتماد به نظام اسلامی دارد. قوه قضاییه در برخورد با پرونده فساد 3 هزار میلیاردی، فساد معاونان رئیس جمهور سابق و در برخورد با آقازاده رشوه خوار امید جدی در مبارزه با مفاسد اقتصادی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار