رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛

جمهوری اسلامی قدرت امنیتی بالایی دارد و ما این قدرت را مدیون ایستادگی مردم هستیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ماامروز در عالم سیاست قدرتمند هستیم و هیچ قدرتی بدون ایران نمی تواند در منطقه کاری انجام دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار محمدرضا نقدی امروز در مراسم افتتاحیه همایش "الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین المللی" در جمع اساتیدبسیجی افزود: جمهوری اسلامی قدرت امنیتی بالایی دارد وما این قدرت را مدیون ایستادگی مردم هستیم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر جنگ اصلی در منطقه جنگ اقتصادی است گفت : ایران باید با پیروی از سیاست های مقاومتی، نقاط ضعف خود را در این جنگ برطرف کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: متاسفانه تعداد زیادی از مسولان و مردم در عمل با نظریه اقتصاد مقاومتی مخالفت می کنند؛ بدین معنا که همزبانی وجود دارد اما همدلی و کار عملی دیده نمی شود.

سردارنقدی بر الزام جداسازی اقتصاد عاریتی از اقتصاد مقاومتی تاکید کردو افزود: باید اقتصاد مقاومتی از اقتصاد عاریتی و گداصفتی جدا شود؛ بدون شک از لحاظ مولفه های موجود برای جهش اقتصادی کشور خاصی هستیم و به ندرت کشوری می توان یافت که مانند ایران مولفه های اقتصاد مقاومتی را داشته باشد.

وی با باین اینکه برای رونق اقتصاد مقاومتی باید به داشته های کشور نگاه کرد افزود: اقتصاد عاریتی، پیشرفت اقتصاد را با کمک سرمایه های برون مرزی می داند و باید سیاست خارجی را تغییر دهیم و با برخی مستکبرین سازش کنیم تا اقتصاد رونق پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: اقتصاد شکوفا در دنیا با اقتصاد مقاومتی شکل می گیرد و از اقتصاد عاریتی جز وعده دادن به آینده و مسکن های مخرب هیچ کاری بر نمی آید.

وی گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی، اعتقاد دارد که سرمایه زیادی داریم و ظرفیت های داخلی را باید فعال کرد اما عاریتی می گوید اگر سرمایه خارجی نباشد کشور پیشرفت نمی کند و باید با سرمایه گدار خارجی سازش کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دغدغه علمی دارد، اظهار کرد: اقتصاد عاریتی خواستار واردات تکنولوژی به کشور است درحالی که غربی ها هر کجا، مانند صنعت نفت و خودرو، تکنولوژی خاصی به ایران داده اند، موجب مشکلات شده است.

وی یکی دیگر از سیاست های اقتصاد مقاومتی را تامین امنیت غذایی دانست و گفت: متاسفانه اقتصاد عاریتی به دنبال سیاست نکاشتن است و می گوید چون کمبود آب داریم نباید محصول بکاریم، در حالی که با حرکت جهادی، ملی و آبیاری بهینه می توان کمبود آب را جبران کرد.

نقدی دیگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مدیریت مصرف خواند که در مقابل آن اسراف و برنامه های اشرافی دانست وافزود: متاسفانه اقتصاد عاریتی اعتقادی به حمایت از صادرات ندارد و می گوید در ایران تکنولوؤی قابل رقابت در دنیا نداریم.

گفتني است، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی و شانزدهمين اجلاس سالانه اساتيد بسيجي از 26 تا 29 مرداد با حضور بیش از 2هزار استاد و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم ودر سالن صباي مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.