ظریف و لاوروف تاکید کردند؛

همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی ایران و روسیه گسترش می‌یابد

وزرای خارجه ایران و روسیه پیش از آغاز مذاکرات دو جانبه بر اجرای برنامه گسترش هر چه زودتر روابط در تمامی عرصه‌ها تاکید کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدجواد ظریف" و "سرگئی لاوروف" وزیران امور خارجه ایران و روسیه، روز دوشنبه (امروز) پیش از آغاز مذاکرات دو جانبه بر اجرای برنامه گسترش هر چه زودتر روابط در تمامی عرصه‌ها بر اساس مذاکرات حسن روحانی و ولادیمیر پوتین تاکید کردند.

ظریف که صبح دوشنبه برای یک دیدار فشرده رسمی وارد مسکو شد، گفت: ایران و روسیه دارای منافع و دیدگاه‌های مشترک در مناطق حساس هستند و ما در بالاترین سطح به گسترش روابط دوجانبه اهمیت می‌دهیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین افزود: معتقدیم که برجام بیش از همه به توسعه روابط مسکو و تهران کمک خواهد کرد و با وجود اینکه همکاری‌ها بسیار خوب است، اما شرایط برای توسعه بیشتر در تمامی زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و بازرگانی وجود دارد.

ظریف در ادامه با قدردانی از نقش ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و لاوروف در جریان مذاکرات ایران و 1+5 وین منجر به برجام تاکید کرد: همکاری‌های تهران و مسکو در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای و جهانی ادامه خواهد یافت.

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز به خبرنگاران گفت: اکنون در تمامی زمینه‌ها فرصت‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های دو کشور فراهم است و دستور روسای جمهوری دو کشور در این زمینه پیگیری و اجرا خواهد شد.

وی افزود: مسکو علاقه‌مند به همکاری با تهران برای حل مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا به سود ملل منطقه است.

حدود 100 خبرنگار رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف خبری در محل وزارت خارجه روسیه پوشش خبری مذاکرات وزرای خارجه ایران و روسیه را انجام می‌دهند.

قرار است پس از پایان مذاکرات دو جانبه کنفرانس خبری مشترک برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار