کوچک ترین شاگرد بروس لی+ عکس

بروس لی به خاطر فیلم‌های ملی-میهنی یک چهره نمادین برای تمام مردم جهان، به خصوص برای چینی‌ها تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بروس لی در تاریخ ۲۷ نوامبر سال۱۹۴۰ میلادی (۶ آذر ۱۳۱۹) در سانفرانسیسکو کالیفرنیا چشم به جهان گشود و تا قبل از ۱۸ سالگی در هُنگ‌کنگ بزرگ شد و دوباره برای ادامه‌ی تحصیلات به سانفرانسیسکو بازگشت.

وی به خاطر فیلم‌های ملی-میهنی یک چهره نمادین برای تمام مردم جهان، به خصوص برای چینی‌ها تبدیل شد. غلبه‌ی او بر حریف‌های اروپایی و آمریکایی غروری را دل طرفداران او به وجود می‌آورد.

نحوه‌ی ورود او به سینما به این گونه بود: او در یک مسابقه‌ی کاراته شرکت کرده بود و از قضا کارگردان سریال The Green Hornet (زنبور سبز) در آن‌جا حضور داشت و محو هنرهای رزمی او شد. به همین خاطر از بروس لی خواست که در سریال او ایفای نقش کند. بازی‌های زیرپوستی و احساسی او امروزه در کمتر فیلم‌هایی دیده می‌شود.


کوچک ترین شاگرد بروس لی+ عکس
بروس لی به همراه پسرش براندون لی در ساحل



بروس لی در دوران دانشجویی با لیندا امری آشنا شد که این آشنایی در سال ۱۹۶۴ به ازدواج ختم شد. در روز اول فوریه ۱۹۶۵ برندن بروس لی، نخستین فرزند این زوج به دنیا آمد. بروس لی که حالا پدر شده بود، با افتخار پسرش را به عنوان تنها چینی موبور و چشم آبی جهان معرفی کرد. شانون دیگر فرزند این زوج ۴ سال بعد به جمع این خانواده پیوست.

برندن لی، پسر بروس لی نیز مانند پدر در سینما فعالیت داشت و مانند پدرش به طرزی مشکوک درگذشت. برندن لی هنگام فیلمبرداری فیلم "The Crow " مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان سپرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار