افزایش تعداد احزاب مخالف طرح اقتصادی سیپراس

حزب سوسیالیست "پاسوک" یونان نیز به جمع مخالفان طرح اصلاح اقتصادی دولت این کشور پیوست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ حزب سوسیالیست "پاسوک" یونان اعلام کرد اگر در بر سر معاهده وام جدید "الکسیس سیپراس،" نخست وزیر این کشور، در دولت اختلاف نظر بوجود آید و "سیپراس" خواستار رای اعتماد شود، از او حمایت نخواهند کرد.

" سیپراس" نخست‌وزیر چپگرای یونان روز جمعه برای اینکه بتواند رای اکثریت پارلمان را به نفع برنامه وام جدید 86 میلیارد یورویی کسب کند، مجبور شد به گروه‌های اپوزیسیون از جمله "پاسوک" متکی شود. این سومین بسته وام‌دهندگان خارجی به یونان از سال 2010 (1389) است.

"سیپراس"  با بزرگترین شورش درون حزبی از جانب نمایندگان مخالف دریافت وام از حزب سیریزا مواجه شده است. اگر وی نتواند با این شورش مقابله کند، مجبور خواهد شد برای برگزاری انتخابات زودهنگام خواستار رای اعتماد دیگر احزاب شود.

حزب پاسوک اعلام کرد در چند سال اخیر از برنامه وام دولت حمایت کرده است تا یونان دچار بحران مالی شدیدتر نشود؛ اما این بدین معنا نیست که حمایت آن از دولت در هر رای اعتمادی در هفته‌های آتی ادامه می‌یابد.

حزب پاسوک، "سیپراس" و "پانوس کامنوس،" رهبر شریک کوچکتر در ائتلاف دولت، را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد: آنها شرایط را به جایی رساندند که یونان مجبور شد وام دیگری را با اصلاحات اقتصادی و تدابیر ریاضتی سخت‌تر بگیرد.

نمایندگان حزب پاسوک فقط 13 کرسی از کجموع 300 کرسی پارلمان یونان را در اختیار دارد. البته پاسوک زمانی در میان احزاب چپ‌گرا دارای قدرت فراوانی بود. حزب محافظه‌کار اصلی اپوزیسیون با نام "دموکراسی نوین" نیز از حمایت دولت آتن سر‌باز زده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار