مصری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

اختصاص 4 هزار میلیارد تومان بدهی هدفمندی یارانه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از حذف افراد با درآمد بالا بر اساس منابع اطلاعاتی خبر داد.

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به انتقاد از حذف یارانه بازنشستگان اظهار کرد: دولت باید بر اساس منابع اطلاعاتی، بانک‌های اقتصادی و بانک‌های مالیاتی اطلاعاتی در زمینه افراد با درآمد بالا در اختیار داشته باشد تا بر حسب میزان درآمد خانواده حذف اضافه انجام دهد.

وی در واکنش به حذف یارانه تعدادی از بازنشستگان گفت: برای حذف یارانه دولت نباید قشر خاصی را مدنظر داشته باشد. بازنشستگانی هستند که میزان درآمدی بالاتر از یک کارمند دارند که در نهایت باید یارانه این قشر حذف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حذف یارانه برخی افراد به طور قطعی تأکید کرد: طرح هدفمندی یارانه در ابتدای کار به تمامی جمعیت کشور تعلق گرفت باید برای حذف گروه‌های خاص و پردرآمد برنامه اصولی تدوین شود.

عبدالرضا مصری افزود: از ابتدا دریافت یارانه برای تمامی اقشار جامعه درست و اصولی نبود و تنها باید به کسانی که نیازمند هستند تعلق می‌گرفت.

وی با اشاره به حذف یارانه بازنشستگان که حقوق و مزایای عادی دریافت می‌کنند، تأکید کرد: همه بازنشستگان لزوماً جز اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیستند. بسیاری از آن‌ها علاوه بر دریافت حقوق بازنشستگی ممکن است مغازه، ملک و درآمد جدایی هم داشته باشند و تنها ملاک نباید بازنشستگی فرد باشد.

عضو کمیسیون مجلس ادامه داد: به دلیل رعایت نشدن قانون و ایجاد مشکلات در تأمین مبالغ یارانه‌ها هزینه بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان برای هدفمندی اختصاص داده می‌شود.

عبدالرضا مصری افزود: مجلس طبق وظیفه قانونی را تصویب که دولت ابلاغ نکرده است، وظیفه شناسایی اقشار مختلف جامعه اعم از پردرآمد و کم‌درآمد و میزان ثروتمند و دارایی افراد برعهده دولت و به عنوان قوه مجریه می‌باشد.

وی در پایان گفت: حذف یارانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که نارضایتی را برای هیچ قشری از مردم را به همراه نداشته باشد و دولت بر اساس منابع اطلاعاتی که در اختیار دارد اقشار پردرآمد را شناسایی و آن‌ها را حذف کند و تنها بر اساس کارمند، بازنشسته و یا شغل افراد میزان تعلق گرفتن یارانه افراد را قضاوت نکنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار