در روزهای اخیر کمپین های ایجاد شده با اسامی مختلف در فضای مجازی جنجال فراوانی برای ترغیب مردم به عدم خرید خودرو صفر کیلومتر به راه انداخته اند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای اخیر جنجال های فراوانی در فضای مجازی مبنی بر تحریم خرید خودروهای صفر منتشر شده است.

بر اساس این گزارش؛ گروه های متعددی با نام های "خودرو صفر ممنوع" و "خودرو نخرید تا ارزان شود" فعالیت خود را برای ترغیب مردم به عدم خرید خودرو صفر کیلومتر آغاز کرده و توانسته دراین راه کاربران زیادی را با خود همراه کند.

کمپین ایجاد شده جو روانی در بازار را تحت تاثیر قرار داده و به اعتقاد برخی از فروشندگان رکود در بازار خودرو صفر را به همراه داشته است.

همچنین سبب شده تا علاوه بر همه مسائل و مشکلات پیش رو خودروسازان که مردم عامه از آن بی خبرند، با چالش های جدید شبکه های اجتماعی مواجه شوند و برای رفع آسیب ها و پیامدهای آن به دنبال راه حل باشند.

اما با تمام این تفاسیر نباید از ثبت نام روزانه تعداد کثیری از مشتریان برای خرید خودروهای داخلی و صفر کیلومتر غافل شویم.

اگر بخواهیم این موضوع را از ابتدا زیر ذره بین قرار دهیم به زمانی می رسیم که جمع‌بندی هسته‌ای ایران و گروه 5+1 می رسیم که بحث کاهش قیمت خودرو در میان مردم قوت گرفت، اما نه تنها قیمت‌ها کاهش نیافته، بلکه خودروسازان اصرار بر افزایش قیمت دارند تا جایی که مدیر عامل ایران خودرو آب پاکی را روی دست مردم ریخته و در نشست اخیر خود با خبرنگاران از احتمال افزایش قیمت خودرو خبر داده و با این کار روزنه امید باقی مانده در دل اعضای این کمپین را کور کرده است.

این انتظار کاهش قیمت تنها به فضای مجازی ختم نمی‌شود واین روزها  در بیشتر محافل صحبت از سرنوشت قیمت خودرو و تصمیم دولت و خودروسازان مبنی بر ارزان یا گران شدن قیمت است.

این در حالی است که با پشت سر گذاشتن دوران تحریم و ورود هیئت های خودروساز خارجی به کشور، قیمت خودروهای داخلی تغییری نمی کند و تنها می تواند تهدیدی برای ورود خودروهای چینی به داخل محسوب شود.

در همین خصوص عبدالله بابایی کارشناس خودرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: این کمپین بر اساس شرایط بازار و برآورده نشدن توقعات مشتریان و همچنین چالش هایی که از گذشته در خودروسازی وجود داشته ایجاد شده است وتشکیل این کمپین ضربه بزرگی به تولید ملی و خریداران خودرو وارد می‌کند و در اصل نگرشی نادرست و با مدل ملی در تضاد است.

معاون فروش سابق ایران خودرو شرایط حاضر برای خرید خودرو را مناسب دانست و بیان کرد: با توجه به بالا رفتن تیراژ تولید و تنوع به وجود آمده در محصولات شرایط مناسبی برای خرید خودرو است و توجه به شعارها اجحاف در حق خریدارانی است که منتظر تسهیلات و خرید شرایطی بوده اند. 

بابایی در توضیح تغییر قیمت خودرو در زمان پسا تحریم گفت:انتظار کاهش قیمت خودروهای داخلی با برداشته شدن تحریم ها امری منطقی نیست زیرا قیمت گذاری بر اساس قیمت تمام شده انجام می‌شود و با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز که از سال 90 اتفاق افتاده است نمی توان انتظار نزولی شدن قیمت ها را داشت.

حال با توجه به شرایط به وجود آمده و غیر قابل پیش بینی بازار خودرو باید منتظر تصمیمات دولت و خودروسازان ماند و دید که آیا زور فضای مجازی و کمپین تشکیل شده بیشتر است یا خودروسازان؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید امیدیان امیدی
۱۱:۵۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۴
کمپین "خودروی صفر نخرید"
باید به کمپین
"آشغال (خودروی صفر) نخرید"
تبدیل بشه.
اصلا خط تولید این ماشینا باید حذف بشه نه اینکه قیمت بیاد پایین.
وقتی مردم برای خودشون احترام قائل باشند دیگران هم به اونها احترام می گذارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۴
به همه ایرانیان عزیز و دوست داشتنی وبا شعور سلام عرض میکنم آقای مهندس نعمت زاده بچرخ تا بچرخیم...
United States of America
فرزاد
۲۰:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
من یک هفته هستش سمند se خریدم انصافا کیفیتش از همه مدلها و برندها بالاست .. خداییش راضیم..
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۲:۱۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
اراکیییی پرچمش بالاست!!!!!!پولش هست نیاز هم دارم اما حرفم یک کلام ( خودرو صفر نمییییییییییییییییی خرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررمممممممممممممممممممم)
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۲۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
هر اتفاقی که میخواهد بیافتد ...خرید خودرو تولیدی باقطعات چینی و درجه ۳ داخلی حماقت است !!!!
Germany
مسعود
۱۵:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
باشلام ودرودبه همه عزيزاني كه ازاين كمپين قاطعانه حمايت ميكنند من دوتا ازدوستان راكه بي اطلاع بودنداگاه كردم ديروز رفتندوانصراف دادندچون دسترسي به اين شبكه ها نداشتند.شماهم كساني راكه ميشناسيدكه خبرندارنداگاه كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
خودروهای فعلی با این قدمت وکیفیت خنده دار ومایه شرمساری هستند !!! دوران مونتاژ ۴۰ ساله یک خودرو گذشته !!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۲۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
خودروهای مونتاژی در ایران بسیار قدیمی و با قطعات قلابی چینی هستند !!! وخودروهای وارداتی چینی از بنجل ترین خودروهای جهان !!! اگر ایران روزی مثل بقیه دنیا شود کسی به این لگن های خنده دار نگاه هم نمی کند !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۵۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
فعلا بهترین کار نخریدن خودروهای قدیمی فعلی و خودروهای چینی است ... خودروهای جدید که بیایند این خودروها افت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
مردم صبورباشن وتا براورده شدن موارد ذیل خودروصفر نخرن
کاهش قیمت 50 درصدی
افزایش کیفیت خودرو
برداشته شدن تعرفه ها
اگر 10 سال هم طول بکشه خودروصفر نمیخریم ....خودم 6 ماهه که خواستم خودروبخرم ولی نخریدم وبه کمپین ملحق شدم ،بخداکه خودرو 1950 خارجی بهتر از خودرو صفر ایرانیه
لطفابرای خودتون وعزیزانتون وهچنین پول زبانبسته تون ارزش قائل شید وبرای یکبار هم شده صبور باشید ومتحد تا سیلی محکمی به قاتلین دزد تابوت ساز بزنییم
Iran (Islamic Republic of)
علی دکتر جانباز
۱۰:۳۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
با سلام حال شما خوبه دوستان من یه قطعه سازم برای سایپا شما چی کار دارین میکنین این که تبر به ریشه خود زدنه میدونین چقدر ادم در اثر تعطیلی این دو شرکت از نون خوردن میفتن بابا همین ماشینارم زورکی داریم میزنیم همه کارمون مونتاژه کیفیت کیلو چند عجب دله خجسته ای دارین ها
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۲:۱۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
بزار قاتلان مردم بیچاره بیکار شن( همه با هم یکصدا!!!!!! خودرو صفر نمی خریم!!!!!!)
United States of America
مهدی
۱۶:۴۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
امیدوارم که همچنان سرسختانه ومصمم روی تصمیم خودبایستید قطع به یقین درآینده ای نه چندان دور سایپاوایران خودروکه چندین ساله مثل زالوخون مردم رومیمکن تسلیم میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
مردم شريف ايران نخريد.همين خردوسازهايي بودن كه زمان احمدي نژاد به بهانه تحريم و ملي نبودن مواد اوليه قيمت ها را تا ٢٠٠درصد گرون كردند.حالا كه تحريم برداشته شده چه بهانه اي جز چپاول جيب مردم ميماند كه خودرو به قيمت قبلي باز نميگردد.؟؟؟
نميخرم اين لگن ها را
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
اصلا کمپین ومنافع ملی به کنار منافع شخصی میگوید خرید خودرویی که طرحش قدیمی است وقطعاتش قلابی چینی غیرعاقلانه است !!! اونم خودرویی که اصلش رو با قطعات فرانسوی ۳سال قبل به نصف این قیمت میخریدید !!! حالا هرکس خود داند ...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اسماعیل
۲۱:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
واسه ماشینای خارجی گمرک بستن تا هیوندای 30 میلیونی بشه 100 میلیون.از اونور پراید 4 میلونی رو بدن 20 میلون.از دو طرف ....
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
خودروهای صفر فعلی با بدترین قطعات داخلی درجه ۲ و ۳ وقطعات بسیار افتضاح چینی ساخته شده وانبار شده و احتمالا تا اواسط سال ۹۵ هم بفروش نمیرسد حتی اگرخودرو سازان اینبار به قولشان برخلاف همیشه عمل کنند فعلا کیفیت بسیاررخراب است ... بنا بر این اگربا کسی دشمنی دارید توصیه به خرید کنید !!!وگرنه شرمنده میشوید واگرخود بخرید دشمنی در حق خود کرده اید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
نمی خریم تا این قیمتها بشکنه . یاعلی
درود بر ملت با شعور ایران . توهین به مردم تا کی ....
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۱۲:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
درود به غیرت ایرانی
مسیولین اگه میگن : قیمت رو کف بازار تعیین میکنه
پس
اگه ما نخریم
باید قیمت ها بیاد پایین
کف بازار = درایت و هوشیاری مردم
اما
شک دارم به مسیولین
زضر میزنن
انحصار ها رو بر دارن
تا معلوم بشه
کف بازار چی میگه
اگه ادعای دلسوزی برای صنعت داخلی دارن - خب تو کیفیت و قیمت با خارجی ها رقابت کنن
در ها رو بستند و آشغال تولید میکنن و اونوقت میگن کف بازار ......
عجب گوش درازایی پیدا میشن ...
والا ...
Iran (Islamic Republic of)
آنتی لگن
۱۱:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
نباید به ارزان شدن تابوتهاراضی شد بلکه در کنار ارزانی باید کیفیت هم بالابره ودرغیر این باید تحریم شدت ببخشیم تا ورشکستگی کامل تابوتسازها
نمیخریم ونخواهیم گذاشت که بخرن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
من رفتم پژو بخرم، گفتن دو پراید هو روش میدیم، تازه تو قرعه کشی لامبورگینی هم شرکت میدیمتون
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۸:۵۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
خبر خبر خبر خبر
اول سلام
دوم نمی دونستم نباید ماشین نو بخرم
رفتم ماشین از شرکت سایپا تحویل بگیرم سال ساختش 93 بود ......های خبر خبر خبر لطفا اطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۲۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
اگر الان ماشین بخرید یک لگن با قطعات چینی و داخلی قلابی خریده اید اگر آخر سال ۹۵ به بعد بخرید شاید دوباره لگنهاشون رو با قطعات فرانسوی وداخلی اصل تولید کنن !!! اگه لگن میخواهید لا اقل صبر کنید یک سال از توافق بگذرد لگن اصل بخرید لا اقل .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۴۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
تولیدشان ملی نیست ……چون طرحهاشان خارجی بسیار قدیمی است و قطعاتشان چینی بسیار افتضاح !!!!!
افتخار نیستند …..چون ملت از لگن های آنها سر افکنده وشرمنده در مقابل بقیه دنیا !!!!!!
اشتغال زایی نیستند چون استخدامشان فرمایشی حقوق مدیرانشان میلیاردی اونم مدیران بی لیاقت !!!!!!
ولی هر چقدر بگید شبیه انگل هستند که به جان ملت چسبیده و ول کن نیستند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۹:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
از ماست که بر ماست مردم عزیز یک بار باهم متحد شوید و نتیجه شو ببینید اگر جونتون براتون مهمه نخرید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۰۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
درمورد پراید عمق فاجعه بسیار بیشتر وقدمت تکنولوژی بسیار بیشتر از ۳۰ سال است !!! پراید در اصل فورد فستیوا است با تکنولوژی ۴۵ سال قبل که در آمریکا برای قشر کم درآمد قرن بیستم آمریکا طراحی شد ولی به علت ایمنی بسیار پایین ؟!! در ده ها سال قبل در آمریکا استقبال نشد وخط تولید آن حدود ۴۰ سال قبل انداخته شد به کره ای ها که با تغییر اندک چندسالی در کره تولید شد و حدود ۲۵ سال قبل در کره کلا قدیمی ومنسوخ شد وبه ایران انداخته شد !!! ولی هنور این لگن که ۵۰ سال در دنیا جایی باز نکرد در ایران تولید میشود !!!! فقط کافیست در اینترنت سابقه طولانی وعکسهای فورد فستیوا را سرچ کنید تا ببینید چه به سر ملت ایران آمده است !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۱۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بعضی استدلال های خودروسازان و طرفدارانشان توهین به شعور عمومی است !!!!! قیمت پراید را بر اساس سکه در سالهای گذشته مقایسه میکنند !!! اولا عمر تکنولوژی خودرو محدود است وبعد از ۳۰ سال تولید مفتش گران است وتماما سود است برای تولید کننده وضرر است برای مصرف کننده ولی در مورد طلا اصلا چنین چیزی نیست ودر طول زمان طلا قدیمی و منسوخ ومضرر برای خریدار نمیشود !!!! طلا همیشه طلاست !!! ولی ماشین بعد از۳۰ سال تولید گاری است !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۲۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
این اقدام مردم در جهت اعتراض به گرانی و کیفیت پایین خودروهای داخلی قابل ستایش است . ای مردم نخرید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بعضی استدلال های خودروسازان و طرفدارانشان توهین به شعور عمومی است !!!!! قیمت پراید را بر اساس سکه در سالهای گذشته مقایسه میکنند !!! اولا عمر تکنولوژی خودرو محدود است وبعد از ۳۰ سال تولید مفتش گران است وتماما سود است برای تولید کننده وضرر است برای مصرف کننده ولی در مورد طلا اصلا چنین چیزی نیست ودر طول زمان طلا قدیمی و منسوخ ومضرر برای خریدار نمیشود !!!! طلا همیشه طلاست !!! ولی ماشین بعد از۳۰ سال تولید گاری است !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بعضی استدلال های خودروسازان و طرفدارانشان توهین به شعور عمومی است !!!!! قیمت پراید را بر اساس سکه در سالهای گذشته مقایسه میکنند !!! اولا عمر تکنولوژی خودرو محدود است وبعد از ۳۰ سال تولید مفتش گران است وتماما سود است برای تولید کننده وضرر است برای مصرف کننده ولی در مورد طلا اصلا چنین چیزی نیست ودر طول زمان طلا قدیمی و منسوخ ومضرر برای خریدار نمیشود !!!! طلا همیشه طلاست !!! ولی ماشین بعد از۳۰ سال تولید گاری است !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بعضی استدلال های خودروسازان و طرفدارانشان توهین به شعور عمومی است !!!!! قیمت پراید را بر اساس سکه در سالهای گذشته مقایسه میکنند !!! اولا عمر تکنولوژی خودرو محدود است وبعد از ۳۰ سال تولید مفتش گران است وتماما سود است برای تولید کننده وضرر است برای مصرف کننده ولی در مورد طلا اصلا چنین چیزی نیست ودر طول زمان طلا قدیمی و منسوخ ومضرر برای خریدار نمیشود !!!! طلا همیشه طلاست !!! ولی ماشین بعد از۳۰ سال تولید گاری است !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بعضی استدلال های خودروسازان و طرفدارانشان توهین به شعور عمومی است !!!!! قیمت پراید را بر اساس سکه در سالهای گذشته مقایسه میکنند !!! اولا عمر تکنولوژی خودرو محدود است وبعد از ۳۰ سال تولید مفتش گران است وتماما سود است برای تولید کننده وضرر است برای مصرف کننده ولی در مورد طلا اصلا چنین چیزی نیست ودر طول زمان طلا قدیمی و منسوخ ومضرر برای خریدار نمیشود !!!! طلا همیشه طلاست !!! ولی ماشین بعد از۳۰ سال تولید گاری است !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بعضی استدلال های خودروسازان و طرفدارانشان توهین به شعور عمومی است !!!!! قیمت پراید را بر اساس سکه در سالهای گذشته مقایسه میکنند !!! اولا عمر تکنولوژی خودرو محدود است وبعد از ۳۰ سال تولید مفتش گران است وتماما سود است برای تولید کننده وضرر است برای مصرف کننده ولی در مورد طلا اصلا چنین چیزی نیست ودر طول زمان طلا قدیمی و منسوخ ومضرر برای خریدار نمیشود !!!! طلا همیشه طلاست !!! ولی ماشین بعد از۳۰ سال تولید گاری است !!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۱۷:۴۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
ما بچه های اصفهانی هم هستیم نمیییییییییییییییییییییییییییخریم
Germany
بزرگ زاده
۱۴:۴۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
خریدن خودرو صفر ممنوع !
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۴:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
این چند سالی که کشور در تحریم به سر می برد ،ایران خودرو پول بسیاری از مردم گرفت و الان که تحریم ها برداشته شده حاضر نیست قیمت خودرو را پایین بیاورد و تحریم ها خوب به مزاق آنها خوش آمدهولی ما مردم کرمان با همه ی هموطنان عزیز زیر بار این ظلم ها نمی رویم و ماشین صفر نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۲۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
آفرین بر مردم فهیم و با شعور ایران
با اتحاد وهمدلی می توان به هم چیز دست یافت
واقعا خودرو های شرکت ایران خودرو ف سایپا ، کرمان خودرو و مدیران خودرو بی کیفیت و گران هستند قیمتشان سر سام اور و نجومی هست اما کیفیت آنها افتضاح هست.
آیا هیچ کجای دنیا چنین خودر های بی کیفیت و گرانی را می خرند؟
چرا ما که ملتی متمدن و شریف هستیم باید ظلم را بپذیریم و چنین خودر هایی را بخریم
گناه ما چیست؟ مگر ما انسان نیستیم؟
درود بر ملت شریف ایران خودرو ی صفر از هیچ شرکتی در ایران نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
باسلام و احترام
سال ها می باشد که کیفیت پایین خودروهای داخلی باعث مرگ و میر بسیار زیاد هموطنان در ایران شده است و هیچ کس پاسخگو نبوده است حتی سران بلند بالای این مرز و بوم ، پس مشخص است دست دولت ها و مجلس شورای اسلامی با خودروسازان در یک کاسه بوده و تنها به دلیل درآمد و ترکه کردن مردم بوده است و حتی جان مردم برای هیچ یک از آنها مهم نبوده است ، لذا نخریدن خودروی صفر تنها نشانی از اعتراض به عدم رعایت حقوق مردم در یک بخش می باشد و این مورد باید در سایر محصولات داخلی نیز باشد جالب اینجاست وقتی در کشوری مثل ژاپن خودرو یا محصولی دچار مشکل می شود فراخوان جمع آوری و عذرخواهی از رسانه ها صورت می گیرد اما در ایران ؟؟؟؟؟؟
متأسفانه مردم ایران در جهنمی زندگی می کنند که خشکسالی ، کمبود آب و بحران های طبیعی از یک طرف و ناجوانمردی دولت ها و مجلس از یک طرف ، تحریم ها از طرف دیگر و شیوع و سیل سرطان در ایران باز مردم ایران دارند این جهنم را به امید رسیدن بهشت تحمل می کنند ، اما وعده خیالی و در نهایت مرگ مردم و چپاول شدن منابع ملی و طبیعی و به تاراج بودن سرمایه های ملی توسط عده ای آقازاده صورت گرفته و هیچ کس به آن اهمیت نمی دهد و اگر کسی اعتراض کند می گویند خیانت کار انقلاب ، اما بدانید انقلاب را شخص یا عده ای نکردند و مردم ایران این مهم را صورت دادند و انقلاب برای شخص یا اشخاصی نیست و.......
نخریدن بهترین راهکار حال حاضر می باشد والسلام
Iran (Islamic Republic of)
عتیقی
۰۸:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
باسلام
قرار شد تولید ملی (اقتصاد مقاومتی) داشته باشیم که تحریم تاثیر گذار نباشه، مگر تولید خودرو در داخل صورت نمی گیرد؟ حالا چند درصدش وابسته به بیرون است که افزایش نرخ ارز باعث افزایش قابل توجه قیمت نباید بشود. پس محصولی که نتواند در شرایط دشوار مانند تحریم جواب گو باشد همان بهتر که تولید نشود
Germany
علی
۰۱:۲۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
خودرو صفرنخرید تا جان ومال واعصابتون در امان باشه
United States of America
سعید
۲۲:۵۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
 مردم دمتون گرم.امیدوارم همین روش در مورد همه مشکلات و گرانی ها اجرا بشه.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
حتی اگر قیمتها پایین نیاید وکسی هم بخواهد حتما خودروی داخلی بخرد الان وقتش نیست چون قطعات خودروهای فعلی وحشتناک قلابی وچینی است شاید تا سال بعد که دیگه بهانه تحریم نیست از قطعات فرانسوی و داخلی اصل استفاده کنند ....همین امروز دو نفر رو از خرید پارس lx و ال ۹۰ منصرف کردم ... بقیه ماشینها که خیلی افتضاحند و خودشان نمی خواستند .
Netherlands
ایمان
۱۳:۳۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
من یک پراید خریدم از اول هم با کمپرسور چینی (کولر)تحویل گرفتم بالای 25 درجه کولر کار نمیکنه و گرما تحویل میده آیا این خیانت به مشتری نیست در حالی که مدل 80 همین ماشین با جنس کره ای بهتر هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
خوشبختانه کمپین «خودرو نخرید تا ارزان شود» با واکنش توهین آمیز شرکتها و مسولین که یک چیزی هم طلبکارند !!!! دارد تبدیل میشود به «کمپین خودرو نخرید تا ریشه کن شوند »
Iran (Islamic Republic of)
فريد
۱۲:۴۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
دوستان اينا همش حرف مفته كه ميگن روزانه خيليا دارن ثبت نام ميكنن.هيچكس ثبت نام نميكنه.نمايندگيا تمام شرايط رو آزاد كردن و سايتاي فروش هم هيچ آپشني توشون قفل نيست.بدجوري ماشيناشون رو دستشون مونده.
اندكي صبر سحر نزديك است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
سلام اگه جان خود خانوادتان برایتان مهم است نخرین بخدا من تو این هفته سه تا پراید دیدم که تصادف کردن بودن همه سرنشینان تلف شدن چون پراید عین یک قوطی رانی می مانه سرنسینان بیچاره دقیقاً له و پرس شده بودن خدا رحمتشان کنه بیایم با نخریدن کاری کنیم که مجبور شن کیفیت را یک کم بالا ببرن
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
ایشالا ورشکست میشن
Japan
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خريد خودروي صفر ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
خریدن خودرو خیانت به مردمی است که خود بزرگترین سهام دار این خودرو سازان بی کیفیت هستند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودرو صفر ممنوع قیمت پارس 23 میلیون پراید 12 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۴:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودروی صفر ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
کیهان
۱۲:۴۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
خدایی هرکی بخره اول به خودش بعد به همه ما خیانت کرده

با دست خودتون ،خودتونو به کشتن ندید ،،،،پراید دوملیونی هم نخرید

خنده دار ترین شوخی >>> پراید ایربگ دار
خجالت هم نمیکشن
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۱:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
باسلام
شرکت ایرانخودرو(یا بهتره بگیم فرانسه خودرو) و شرکت هیوندای کره در یک سال شروع به فعالیت کردند حالاببینید اونا کجا هستن و ما کجا. هیوندای الان ماشینی میسازه که رقیب جدی محصولات اروپایی و آمریکایی هست ولی ما هنوز داریم پژو 20 سال پیش فرانسه رو منتاژ میکنیم و ادعا داریم که صنعت خودرومون ملی هست.
اگه ملی هست و همه چیزش در ایران تولید میشه پس چرا با گران شدن دلار قیمت ماشین سه برابر شد؟ تولید داخلی چه ربطی به دلار داره؟

اگه قراره بعدار 30 سال حمایت از تولید داخلی ماشینی که تولید میشه پراید و پژو بیست سال پیش فرانسه باشه همون بهتر که تولید داخلیمون از بیخ و بن نابود بشه. اینطوری حداقل جوونامون تو جاده جونشون رو تو این گاری ها از دست نمیدن.
Iran (Islamic Republic of)
خبات
۲۲:۳۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
تورخدا نخرید ارابه های مرگ را
Iran (Islamic Republic of)
مردم شریف قم
۰۲:۴۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
ما هم نمیخربم و ثابت میکنیم که خودروهای ایرانی هیچ کیفیتی ندارند. حتی به پای ماشین درجه 10 چینی هم نمیرسه. البته من طرفدار خودروهای چینی هم نیستم اما باید یاد بگیرن که یک ماشین رو نباید برای 40 سال مونتاژ کرد.
ما حق داریم که خوددوهای جدید با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشیم.
نباید خودرو خریدن برای سرمایه گذاری باشه. باید با کیفیت برای استفاده باشه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
از باشگاه خبرنگاران میخواهم که طرف حق رابگیرد یعنی ما خریداران ساده و مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
من دیگه نمیتونم به خودروسازای داخلی اعتماد کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اقا اینقدر خودرو سازا سر مردمو گرم نکنن دروغ گویا گولمون میزنین؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
*قبلا به بهانه *تحریم های علیه ایران* میگفتن *ماشین گرونه* الان که *تحریم داره برداشته *میشه بهانه اوردن که *اکثر قطعات داخلیه *و مونتاز میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
پولتونو ماشین پراید نخرید مقاومت کنید فکر کنید تحریمه و ماشین حتی پراید هم نیست که بخرید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
نخریدن همگانی ماشین صفر کیلومتر حتما اعتراض ما رو به گوش خودروسازا برسونه . اولش اونا مقاومت میکنن ولی بعد تسلیم ما میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناخریداز
۲۰:۲۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
وقتی گرون میکردن میگفتن دلار گرونه الان میگن نخریدن خیانته نخرید نخرید گران فروشی خیانت نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اگه خودروسازان داخلی گران بفروشند خارجیها یاد میگیرند و به ما گران میفروشند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
انحصار با واردات ماشین شکسته میشه چون ما الان ما رو ایجاد منطقه ازاد و غیر ازاد مارو مجبور به خرید خودروی داخل کردن ایا این انصافه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
چرا همه جای ایران منطقه ازاد نمیشه تا ماشین خوب با قیمت مناسب بخریم چرا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۳:۲۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
پراید با قیمت پنج ملیون تمام شده 20 ملیون فروخته میشه
ماشینی که بیست سال از سال تولیدش میگذره
با کمترین امکانات و امنیت
Netherlands
مهران
۲۱:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
همچین میگن کاهش انگار هر ماشین 5 میلیون کاهش داشته! واقعا مسخره است! آخه 50 تا 250 تومن شد کاهش؟ یعنی مشکل ما همین 250تومن بوده؟!! اون زمان که 5میلیون 5 میلیون گرون میشد اینجوری نمیگفتند گرون شد!
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۳:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
پراید با قیمت پنج ملیون تمام شده 20 ملیون فروخته میشه
ماشینی که بیست سال از سال تولیدش میگذره
با کمترین امکانات و امنیت
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۱۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
واقعا باعث تعجب است که مردم عوام ما آگاهی واطلاعاتشان از کارشناسان و مسولین بسیار بالا تر وبروزتراست در عصر کنونی پیشرفت تکنولوژی شتاب بالایی دارد وهر ۵ سال کلا متحول میشود حالا مردم فهمیده اند خرید محصول تکنولوژی ۲۰ تا ۳۰ سال قبل غیر عاقلانه است ولی مسولین نمی فهمند تولید چنین محصولی مثل جوک یا شوخی یا ....است
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۸:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
دوستان حربه جدید ایران خودرو وسایپا وهمدست همیشگی شان(دولت) جهت ایجاد نوعی جو روانی برای برون رفت این دوشرکت خائن ازرکود دیشب اعلام شد :
1-پرداخت وام برای خریداران این قراضه های (که درواقع همان مقروض کردن مشتریان بدبخت می باشد که نه تنها گرفتار بدهی وقسط وام میشوند بلکه هزینه دیگری جهت تعمیرات پی در پی ومداوم این آهن آلات از بدو خرید تا زمان مالکیت باید بپردازند)
2-افزایش قیمت محصول به شرط افزایش کیفیت ᴉᴉᴉᴉ باعرض پوزش ازتمام خواننده گان یک ضرب المثل مثل چینی میگوید احمق کسی است که از یک سوراخ دوبار گزیده شود عزیزان ما که 35 سال به علت بی اطلاعی وسادگی گزیده شدیم لطفا این بار مواظب باشید که دستتان نیشتر نخورد چون همه گان میدانیم بسی جای خیال و توهم است که دنبال کیفیت ازین دو خودروسازباشیم ونیز میدانیم که فن افزایش قیمت نوعی جو روانی در بازار ایجاد میکند که عوام میگویند پس برویم تا ماشین گران نشده ٬واینطوریست که دوخودروساز ودولتمردان وآقایان ذینفع به هدف خود (فروش هرچه بیشتر آهن قراضه ودرنتیجه سود بیشتر ) خواهند رسید
دوستان این محصولات آنقدر بی کیفیت هستند که جایی برای مشتریان آنطرف مرز ندارند پس لطفا هوشیار باشید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۵۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
دقت کردین وقتی یه توپ رو سوراخ می کنید هوا با چه فشاری به محیط کم فشار خارج میشه بله هموطن ما می تونیم این فرقون ساز ها رو سوراخ کنیم هر چقدر که مقاومت کنن این یه قانون ساده فیزیک است پس نمی خریم تا روزی که چرخ این فرقون سازها رو پنچر کنیم
ما ملت ایران خودروی با کیفیت با قیمت جهانی می خواهیم و دیگر حاضر نیستیم با عناوین تحریم و غیره بابت این فرقون ها پول اضافی پرداخت کنیم
Germany
مصطفی
۱۱:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
من حواله 206 تحویل برج7 دارم رفتم کنسل کنم قبل نکردن. گفتن فعلا انصراف نداریم. من نمیخوام بخرم کی را باید ببینم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خدای بزرگ ظلم تا چه حد آخه.....
قرار داد خودشونم قبول ندارن. کلاهبرداری از این بالاتر آخه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۲۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
گوش مردم از این حرفها پر است ۵۰ سال از احساست مردم استفاده کردید دیگر کافیست
Iran (Islamic Republic of)
ممل
۱۴:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
خودرو نمیخریم تاارزان شود
United States of America
نوید
۱۰:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
به نظر من باید واردات رو آزاد کنند
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۱:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
سلام دوستان
سال 91 رفتم تو نوبت وام 10 میلیون تومنی یه بانک می خواستم وام بگیرم که بتونم حداقل یه پراید بخرم برا زن و بچم
سال 92 نوبت وامم که شد رفتم سایپا گفتن با 10 ملیون تومان پارسال نمیتونی ماشین بخری و غمگین برگشتم خونه دوستان پراید شده بود 20 ملیون
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
مفتش گران است لگن همیشه لگن است چه ارزان چه گران مردم ازسر ناچاری لگن میخرند وگرنه پول دادن به این زباله ها دور از عقل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
نمیخریم
Oman
حمید
۱۱:۴۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
آقا ما هم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۳:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
نمییییییییییییییییخریییییییییییییییم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۱۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
اساس هر چیزی وضعیت عرضه و تقاضاست.اگر تقاضا نباشد یا کم باشد،مجبور به کاهش قیمت خواهند بود،یا تعطیلی کارخونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
خرید خودروی صفر ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
هران
۱۳:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام اقا ماهم هستيم از شيراز به هموطناى عزيزم سلام و خسته نباشيد عرض ميكنم .
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۶:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بیایید خودرو نخریم تا یا انحصار خودرو شکسته بشه یا کیفیت به حد مطلوب و استاندارد جهانی برسه.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۶:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بیایید خودرو نخریم تا یا انحصار خودرو شکسته بشه یا کیفیت به حد مطلوب و استاندارد جهانی برسه.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۶:۱۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بیایید خودرو نخریم تا یا انحصار خودرو شکسته بشه یا کیفیت به حد مطلوب و استاندارد جهانی برسه.
Saudi Arabia
ناشناس
۲۱:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
لطفا در صورت پایین اومدن قیمت ها سریع شروع به خرید نکنید. صبر کنید ...
قیمت ها در حال نزول است و در صورتی که ادامه دهیم به قیمت 7 تا 9 میلیون هم راضی خواهند شد، باور کنید

همه چیز دسته خود ما ایرانی هاست

خرید خودروی صفر ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
احمد نمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفت و گو با اقتصادنیوز اظهار کرد: این جوعلیه خودروسازان از مدت‌ها پیش به راه افتاده است و حال به شبکه‌های اجتماعی کشیده شده است در حالی که بارها در رسانه‌ها مطرح کردیم که انتظار کاهش قیمت خودرو بی‌فایده و غیرمنطقی است.
او با بیان اینکه تشکیل این گروه‌ها تاثیری به لحاظ روانی در بازار نمی‌گذارد، گفت: مشتریانی که نیاز به خودرو دارند از بازار خودرو می‌خرند و برای محصولات داخلی تقاضا وجود دارد و کسی نمی تواند تقاضای مشتریان را سرکوب کنند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
خودروهای مدل ۹۳ و ۹۴ با بی کیفیت ترین قطعات ساخته شده ومیشوند وخودرهای قبل وشاید بعد از کیفیت بهتری برخوردارند حد اقل تا اواسط ۹۵ کیفیت همینطور پایین است ، پس اگر کسی بخواهد پشت به ملت کند وبخرد اول به خود وخانواده اش خیانت کرده است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
دوران تحمیل به مردم گذشته است درقرن ۲۱ مردم از احوال سایر کشورها آگاهند اگر در کشورهای فقیر اطراف وکشورهای ثروتمندعربی مردم میتوانند خودروی خوب سوار شوند چرا مرزها به روی ملت ایران بسته باشد ؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۲۳:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
خیلی خوشحالم که خودرو سازها به التماس افتادن از همتون تقاضا دارم به هیچ عنوان خودرو صفر نخرید حتی اگر احیانا دوباره تحریمها برگرده ، بازم خودرو صفر نخرید بابا مگر از جونتون سیر شدید ، و یا مگر احمق هستید که خودرو صفری بخرید که باید همون اول چند میلیون خرج موتورش کنید، یکم هم فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
این کار رو باید خیلی وقت پیش میکردیم تا قیمت ها به اینجا نرسه اما من تا قیمت ها به 4 سال پیش برنگرده هیچی نمیخرم و با همین ماشینم میسازم.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن ناامید
۱۹:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
عزیزان وسروران سلام .بااندکی تامل می توان دریافت که عامل تمام این مصیبتها (تحمیل محصولات بی کیفیت خودروسازان داخلی به مردم به مدت 36 سال ) خود ما هستیم البته این درسته که ما انتخاب دیگری نداریم برای خرید خودرو چون آقایان ذینفع به بهانه حمایت از تولید ملی 36 سال است که محصولات مشابه وارد نمیکنند (ولی دریغ از پیشرفت درتولید) اما این راهم بدانید انطور هم نیست که دبیر انجمن خودروسازان ایران که اگر مردم هم نخرند بازقیمت نه تنها تغییر نمی یابد بلکه افزایش خواهد داشت . قابل ذکر است که این خودرو سازان داخلی وقتی با عدم خرید روبرو شوند انتخاب دیگری نخواهند داشت چون آنقدر محصولات شان بی کیفیت هست بازار دیگری غیر از بازار داخلی برایشان وجود ندارد واگر احیانا هم به کشورهای چون عراق یا افقانستان صا در کنند آنقدر باید آنرا ارزان بدهند که برایشان به صرفه نیست .
Iran (Islamic Republic of)
milad
۱۸:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
خودرو ساز محترمي كه ميگويي توليد خودرو به صرفه نيست و بايد گران شود من يك شهروند ايراني هستم راضي به ضرر دادن شما نيستم لطفا اعلام ورشكستگي فرماييد.
Iran (Islamic Republic of)
milad
۱۷:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
خودرو ساز محترمي كه ميگويي توليد خودرو به صرفه نيست و بايد گران شود من يك شهروند ايراني هستم راضي به ضرر دادن شما نيستم لطفا اعلام ورشكستگي فرماييد.
Iran (Islamic Republic of)
milad
۱۶:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
خودرو ساز محترمي كه ميگويي توليد خودرو به صرفه نيست و بايد گران شود من يك شهروند ايراني هستم راضي به ضرر دادن شما نيستم لطفا اعلام ورشكستگي فرماييد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
آفرین به شما مردم فهیم مرحبا
تورو خدا این رویه رو ادامه بدید کار بسیار معقولی است برای مبارزه با شرکتهای ایران خودرو وسایپا فقط نخریدن خودرو کفایت نمیکنه باید اتحاد بیشتر بشه باید طوری بشه تا به مردم التماس کنند باید قیمتاشونو برگردوننند به همان 10 سال پیش اگه شده خودروی دست دوم بخریم اگه مجبور شدیم البته خودروی صفر رو نخریم مرسی از همه خریدخودروی صفر ممممممممممنوع!!!!!!!@!@
Germany
متین
۱۱:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
منم پولمو گذاشتم بانک سودشو میگیرم سال دیگه این موقع مگان به قیمت پراید میخرم. والا مگه دیوانه ام پول بدم خودرو غیراستاندارد سوار بشم باسه گارانتی التماس هم بکنم. خدا با ماست
Germany
ایرانی
۱۱:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
من قم زندگی میکنم. جو خاصی برای خودرو پیش آمده. دیشب رفتم نمایشگاه خودرو خیابان آزادگان قم. پراید صفر فول آپشن زده بود 16900000 ترسیدم بخرم. میگن تا پانزدهم شهریور پراید به مرز 12500000خواهد رسید. هر کی میخواد بخره فعلا دست نگه داره.. درود بر کمپین خودرو صفر نخرید..
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
اصلا قیمت لگن مهم نیست که گران شود یا ارزان بجای لگن نو از همان لگن های کهنه استفاده میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
كتايون
۰۱:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
من تازه گواهينامه گرفتم ميخواستم ماشين بخرم خيلى ذوق خريدن داشتم ولي از زمان شروع (كم پين خودرو صفرنخريد) تصميم گرفتم ماشين نخرم وبا گرانى ماشين هاى بى كيفيت مبارزه كنم به اميد پيروزى همه كسانى كه ماشين ندارن $$$$$$$$$$$$$$$$$خودرو صفر ارزان بايد گردد$$$$$$$$$$$$$$$$$
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۱۹:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
خیلی خوشحالم که مردم به درجه ای از شعور رسیدن که نخوان جنس بی کیفیت و گرون بخرن و از طرفی دیگه پولی هم واسشون نمونده که بخوان خودرو با چنین قیمتی بخرن قشر متوسط که تبدیل به قشر فقیر شده باور کنید حتی خرید مواد غذایی هم اکثر مردم توش موندن من خودم فروشنده مواد غذایی هستم فروشم یک پنجم شده
۱۲۳۴
آخرین اخبار