گرگانغ

گرمای بی‌سابقه در گلستان

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: به علت نفوذ سامانه گرم به استان گلستان شاهد گرمای بی سابقه دمای هوا در استان و ثبت رکورد حدود 50 درجه دما هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمدرضا رضوی افزود: از دیروز با افزایش نسبی دما در استان گلستان هستیم و بیشترین میزان دمای هوا امروز در منطقه چپرقیمه شهرستان گنبدکاووس با 49 درجه سلسیوس گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در دیگر شهرهای استان گلستان نیز مانند گنبدکاووس و اینچه برون دمای 47 درجه، کلاله 46 درجه، مینودشت 45 درجه، مراوه تپه 43 و گرگان دمای 41 درجه گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه با گرم شدن کم‌سابقه هوا در روزهای آتی در استان گلستان احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان بالا می‌رود، تصریح کرد: هم اکنون دمای هوا در جنگل گلستان 44 درجه و گلیداغ نیز 40 درجه سلسیوس است.

رضوی افزود: پیش بینی می شود این وضع هوا تا فردا در استان گلستان پایدار باشد.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: در این روزها و با توجه به دمای بالای هوا انتظار وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان گلستان می‌رود.

رضوی گفت : این گرمای هوا در هفتاد سال گذشته بی سابقه بود.

پیش از این نیز در خردادماه امسال دمای استان گلستان به بیش از 47 درجه رسیده بود که در سی سال گذشته و در این فصل از سال بی‌سابقه بود.

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.