مشهد؛

اجرای 40 برنامه متنوع در دهه کرامت

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت : در دهه کرامت 40 برنامه متنوع در قالب جشنواره، نشست علمی، چاپ و نشر آثار مختلف و برنامه های فرهنگی و تبلیغی در دهه کرامت در حرم رضوی اجرا می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مهدی عزیزیان در نشست خبری با اهالی رسانه و مطبوعات اظهار امیدواری کرد آستان قدس سال آینده جشنواره های متنوع تر هنری و مسابقات بین المللی خاص این دهه را برنامه ریزی و برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد بی شماری زائر از داخل و خارج در مشهد مقدس حضور دارند گفت: جشنهای دهه کرامت و مدیحه سرایی مداحان هر روز بعد از نماز مغرب و عشاء در حضور خیل مشتاقان به حضرت رضا(ع) در صحنهای متبرک حرم رضوی برگزار می شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همدلی و همزبانی در سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام را شعار جشنهای دهه کرامت اعلام کرد و افزود: کاروان خادمان حرم مطهر رضوی در قالب جشن های زیر سایه خورشید به 250 شهر از 31 استان در داخل کشور و به 50 شهر از 22 کشور جهان از جمله هند، ایتالیا، آلمان، روسیه، آذربایجان، عراق، افغانستان، نیجریه، لبنان و پاکستان اعزام شده اند.

عزیزیان برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی امام رضا(ع) در 8 رشته ورزشی، هفتمین دوره کتاب سال رضوی با شرکت 45 اثر از کشورهای اسلامی از مجموع 320 اثر و جشنواره ادبی، هنری خورشید ولایت از جمله برنامه های مشترک آستان قدس و بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در دهه کرامت می باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره دانشجویی فروغ امامت، و نشست علمی امام رضا(ع) و سبک زندگی اسلامی از ویژه برنامه های آستان قدس در دهه کرامت است، از رونمایی از کتاب "سبک زندگی رضوی" در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین آزادی 88 تن از زندانیان جرائم غیر عمد به همت خادمان امام رضا(ع) در شب میلاد آن حضرت را اعلام کرد و گفت: در روز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، 8 هزار بن غذای متبرک مهمانسرای حضرت در میان زائران توزیع خواهد شد.

عزیزیان برگزاری بزرگترین محفل انس با قران کریم در شب میلاد امام رضا(ع) در صحن جامع رضوی و بزرگترین محفل شب شعر رضوی را از دیگر برنامه های آستان قدس در این دهه اعلام کرد.

وی در ادامه این جلسه در پاسخ به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران خراسان رضوی که واگذاری باغات آستان قدس به شهرداری چگونه صورت می گیرد، گفت: آستان قدس با شهرداری نیز همچون سایر سازمانها بر مبنای قانون عمل می کند و هیچ ساخت و ساز غیرقانونی و بدون مجوز شهرداری در اراضی آستان قدس صورت نگرفته است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی دلیل خشک شدن برخی از باغات موقوفه آستان قدس را مختلف عنوان کرد و افزود: ما بدنبال آن نیستیم که باغات موقوفه را خشک کنیم و ساختمان سازی کنیم، کما اینکه تاکنون 370 هکتار زمین و باغ را حفظ کرده و در خدمت منافع عام المنفعه قرار داده ایم.

عزیزیان اتمام به سازی بنای مسجد گوهرشاد را به دهه کرامت سال آینده موکول کرد و گفت: طرح توسعه کتابخانه در زیرگذر بست طبرسی نیز، سال آینده همزمان با میلاد امام حسین(ع) به بهره برداری می رسد.

وی میزان برق مصرفی حرم مطهر را 15 تا 20 مگاوات از برق نیروگاه های شهری اعلام کرد و افزود: بخشی از مطالبات آستان قدس از سوی دولت نقدی پرداخت شده و بخش دیگر هم از طریق سهام شرکتهای دولتی که در خصوصی سازی واگذار شده اند تامین شده است، به گونه ای که دولت در واگذاری سهام به آستان قدس یکطرفه عمل می کند و آستان قدس تاکنون انتخابی در این زمینه نداشته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.