ضعف نیروهای آمریکایی در مقابله احتمالی با روسیه

مقامات آمریکایی نگران ضعف نیروهای این کشور برای مقابله با تهدیدات روسیه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، برخی مقامات پنتاگون نگرانی خود را از آماده نبودن نیروهای آمریکایی برای مقابله احتمالی با روسیه ابراز کردند. این مقامات بر این باورند که سال‌های متمادی جنگ در خاورمیانه این نیروها را تضعیف کرده است. این بیانات از زمانی آغاز شد که برخی مقامات عالی‌‌‌رتبه آمریکایی مسکو را خطری جدی برای کشورشان اعلام کردند.

دو مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند مرکز توجه  واشینگتن فراهم آوردن تدارکات و یک ارتش بزرگ برای حضور در اروپای شرقی است. کشورهای عضو ناتو، روسیه را خطری برای منطقه و حضور این ارتش را ضروری می‌دانند.

برخی کارشناسان اعلام کردند آژانس دفاعی آمریکا برای رسیدن به اهداف خود تهدیدی را از سوی روسیه تصور و برای مقابله با آن تلاش می‌کند. دلیل دیگر ارتش آمریکا، مقابله با بن‌بست ایجاد شده در برنامه های بودجه است.

ارتش آمریکا 80 هزار نیروی خود را کاهش داد و اگر کنگره نتواند مشکلات بودجه را حل کند احتمالا مجبور به کاهش 40 هزار نیروی دیگر می‌شود. مقامات آمریکایی بارها گفته اند اگر این کاهش نیرو ادامه یابد ارتش نمی‌تواند امنیت کشور را فراهم کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار