امامی: نگاه تیزبینانه نظام اجازه سوءاستفاده از توافق هسته‌ای را به غرب نخواهد داد

نماینده گرگان گفت: غرب هنوز بر تصور اعمال تحریم‌های بیشتر بر ایران پافشاری می‌کنند اما روحیه مقاومت مردم و نگاه تیزبینانه نظام این موضوع را برملا کرد.

نمایندگان در مورد برجام به جمع‌بندی قطعی نرسیده‌اند/ اشتیاق اروپایی‌ها برای ورود به ایران، آمریکا را تنها گذاشت"عیسی امامی" نماینده گرگان و آق‌قلا در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه نمایندگان در ارتباط با بررسی برجام به جمع‌بندی قاطعی نرسیده‌اند، گفت: اکنون تنها اظهارنظرها در این مورد گفته می‌شود و هنوز باید منتظر نظرات کارشناسی و جمع‌بندی نظام در مورد برجام بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ادامه داد: هرچند لغو سریع و یکجای تحریم‌ها یکی از خواسته‌های ما بود که در این برجام رعایت نشده اما بحث مهم امنیتی بودن کشورمان برداشته می‌شود علی‌رغم آنکه این روند پروسه‌ای ده ساله خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ارائه نظرات منفی و مثبت در کنار هم از سوی نمایندگان مجلس در مقابل واکنش کنگره به برجام نیز مهم است، آنها هنوز بر تصور خود که همان اعمال تحریم‌های بیشتر بر ایران است برای تسلیم پافشاری می‌کنند اما روحیه مقاومت مردم و نگاه تیزبینانه نظام این موضوع را برملا کرد.

امامی با اشاره به اینکه در قاعده بازی این مذاکرات هسته‌ای، اروپایی‌ها برای دستیابی به بازار مهم در ایران شتابان وارد کشورمان می‌شوند، اظهار کرد: حتی فرانسه نیز در همان زمان مذاکرات به دنبال امتیازگیری بود، ایران بعنوان یک بازار مهم هدف در منطقه برای اروپایی‌هاست که نمی‌‌خواهند آن را از دست بدهند.

نماینده گرگان و آق‌قلا با تاکید براینکه بازنده اصلی این موضوع آمریکاست، بیان داشت: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند اروپاییها هم آنها را دور زده‌اند و این مسئله را در بارها در کنگره و هنگام بررسی برجام زده‌اند و اکنون کشورهای اروپایی‌ تصمیم خود را گرفته‌اند و دیگر تصمیمات آمریکایی‌ها تأثیری نخواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: اکنون هیمنه و قدرت تحریم‌ها فرو ریخته و ما نیز سازوکار جدیدی را با استفاده از تجربیات زمان تحریم‌ در پیش گرفته‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار