از تصرف مرکز استان شبوه به دست شبه نظامیان منصور هادی تا حملات موشکی ارتش یمن به پایگاه های عربستان

نیروهای هوادار منصور هادی مدعی شدند توانسته اند مرکز استان شبوه را بطور کامل تصرف کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از منابع امنیتی مدعی شد شبه نظامیان هوادار منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن شب گذشته توانستند بر شهر عتق، مرکز استان شبوه بطور کامل مسلط شوند.

این شبکه به نقل از منابع نظامی یمنی مدعی شد شبه نظامیان هوادار منصور هادی پس از عقب نشینی نیروهای انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح از شهر عتق، مرکز استان شبوه توانستند آن را تصرف کنند. این منابع همچنین تأکید کردند پس از خروج نیروهای انصارالله از عتق، استان شبوه بطور کامل به دست "ناصر النوبه،" فرمانده نیروهای جنبش جنوبی یمن افتاد.

از سوی دیگر، شبکه خبری راشاتودی به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد شبه نظامیان هوادار منصور هادی توانستند بر اداره امنیتی استان تعز و مناطق اطراف آن مسلط شوند. خبرنگار راشاتودی گزارش داد نیروهای هوادار منصور هادی توانستند بر ساختمانهای دولتی دیگری در تعز از جمله ساختمان بانک مرکزی مسلط شوند. این شبکه همچنین به نقل از برخی منابع وابسته به شبه نظامیان هوادار منصور هادی اعلام کرد بر اثر گلوله بارانهای مداوم تعز از سوی نیروهای انصارالله، شماری کشته شدند.

در خبری دیگر، پایگاه العهد گزارش داد در درگیری های شدید عناصر القاعده و شماری از قبایل یمنی در استان عدن شماری کشته شدند.

همچنین شبکه یمنی المسیره گزارش داد ارتش و کمیته های مردمی یمن 29 موشک به سوی پایگاه های عربستان در جیزان شلیک کردند.

از سوی دیگر، خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد صدها نفر از زنان یمنی به دلیل کمبود سوخت در صنعا، پایتخت یمن که در کنترل نیروهای انصارالله است راهپیمایی کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار