ایزدی و خدابنده از گردونه رقابت ها کنار رفتند

نخستین روز از رقابت های مرحله اول گرندپریکس در سال 2015 به میـزبانی مسکو در حال برگزاری است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،مرحله اول مسابقات گرندپريكس (G4) با حضور 245 تكواندوكار در 4 وزن المپيكي زنان و مردان از امروز (جمعه) در شهر "مسكو" روسيه آغاز شده است و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

ظهر امروز (جمعه) و در نخستین روز این مسابقات تکواندوکاران اوزان 67- و 67+ کیلوگرم زنان و 80+ کیلوگرم مردان، مبارزاتشان را برروی 3 شیاپ چانگ آغاز کردند که شکرانه ایزدی و اکرم خدابنده نمایندگان ایران بودند.

در وزن 67- کیلوگرم (وزن سوم المپیکی)، شکرانه ایزدی در نخستین گام در رقابتی بسیار سخت به مصاف "هایری او" از کره جنوبی قهرمان جهان در سال 2015 و نایب قهرمان جهان در سال 2011 رفت که در ثانیه های پایانی در حالیکه 3 بر یک جلو بود، مبارزه مساوی شد تا رقابت به راند طلایی برسد.

ایزدی علی رغم شایستگی در این پیکار، در راند طلایی نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

اما در وزن 67+ کیلوگرم، اکرم خدابنده در نخستین گام 6 بر یک از سد "پترا ماتیجا سیویک" از مقدونیه گذشت و در ادامه به مصاف "کارینا زادانوا" از روسیه رفت و در پایان تنها با یک اختلاف امتیاز (5-4) نتیجه را به نماینده کشور میزبان واگذار کرد و از گردونه رقابتها حذف شد.

فردا (شنبه) و در دومین روز این مسابقات، تکواندوکاران اوزان 58- و 80- کیلوگرم مردان و 49- کیلوگرم زنان بر روی شیاپ چانگ خواهند رفت که از تیم ایران، فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره، نمایندگان ایران هستند.

مسابقات گرندپريكس G4 است و تنها 32 تکواندوکار برتر جهان مجوز حضور در این رقابتها را دارند. در پایان این پیکارها نیز دارندگان مدال طلا 40 امتياز، دارندگان مدال نقره 24 امتياز و دارندگان مدال برنز 14.4 امتياز براي افزايش امتيازات رنكينگ المپيكي‌شان در راه كسب سهميه المپيك، بدست خواهند آورد.

همچنين به نفرات اول تا سوم به ترتيب 5، 3 و يك هزار دلار جايزه نقدي نيز اهدا مي شود.

هدايت تيم ملي تكواندو مردان كشورمان برعهده بيژن مقانلو (سرمربي) و مهدي بي‌باك و مهرداد يوسفي (مربي) است و مينو مداح هدايت تيم زنان را برعهده دارد.



انتها پیام
برچسب ها: ایزدی ، خدانبده ، تکواندو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار