سنندج؛

برگزاری یادواره شهدای حوزه میرده سقز

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت:برای اولین بار ، یادواره شهدای حوزه میرده سقز در این روستا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سرهنگ رمضان رسولی در جلسه هماهنگی برگزاری این یادواره در فرمانداری سقزگفت:این برنامه معنوی با حضور اقشار مختلف مردم در تاریخ 29 مرداد در مسجد روستا برگزار می شود.

وی با عنوان اینکه این برنامه ارزشی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و با مشارکت ادارات شهرستان سقز برگزار خواهد شد افزود: اجرای دکلمه توسط فرزندان شهدا، دف نوازی، تجلیل از خانواده شهدا وایثارگران بخشی از برنامه های این یادواره خواهد بود.

علی اکبر ورمقانی فرماندار ویژه شهرستان سقز هم اظهار کرد: مردم روستای میرده از همان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با پشتیبانی از انقلاب و مبارزه با ضد انقلاب، دین خود را به نظام مقدس اسلامی ایران ابراز داشتند. 

وی با بیان اینکه، روستای میرده در بین دوستداران انقلاب اسلامی به عنوان قم کردستان شناخته می شودگفت: از جمله شهدای شاخصی که محور سقز میرده را در اوایل انقلاب و سالهای 62 پاکسازی کرد ، شهید شریف صالحیان بود و در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه 1362 در همین محور بر اثر انفجارمین جاسازی شده گروهگ ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهرستان سقز 608 شهید470 جانباز و 135 آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: مقدس ، مشارکت ، اجرا ، نظام ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
من اونجا سربازم مردم های خیلی انقلابیی هستند