علوم تغذیه امکان مطب زدن را دارند، اما فارغ‌التحصیلان صنایع غذایی در شرکت‌های مرتبط با این رشته فعالیت دارند.

دکتر نیستانی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بازار کار دو رشته صنایع غذایی و علوم تغذیه گفت: به طور کلی صنایع غذایی به لحاظ اقتصادی و سطح درآمد بسیار متفاوت است، چون هر فرد باید به علاقه‌ی خود نگاه کند و ببیند آیا حوصله کار با کارگر و کارفرما رادارد یا خیر؟

وی ادامه داد: بر خلاف صنایع غذایی، کارشناس تغذیه و یا بالاتر، امکان مطب زدن را دارد و از این راه می‌تواند درآمدزایی کند، ولی باید این را دانست به طور معمول درآمد دکتر تغذیه با سایر پزشکان مانند قلب و گوارش و ... قابل مقایسه نیست، چون این پزشکان علاوه بر طبابت، در سهام بیمارستان یا معرفی بیماران و ... فعالیت دارند ولی باید این نکته را نیز دانست که ما هم کسی را داریم که با مدرک کارشناسی درآمد خوبی دارد و هم‌اینکه فردی با مدرک دکترا بیکار است!.

وی د‌رباره دروس این دو رشته افزود: در صنایع غذایی بیشتر از نظر میکروب‌شناسی، شیمی مواد غذایی و رابطه با صنعت و کیت‌های پزشکی و تجارت بررسی می‌شود، اما علوم تغذیه، از لحاظ پزشکی با مواد غذایی برخورد می‌کند و آن‌ها را از نظر بیماری‌ها و خواص مواد مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی 40 تا 50 درصد دروس آن‌ها فرق می‌کند و حدود 40 واحد با هم در دروس تخصصی تفاوت دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار