تمديد حالت فوق العاده در فرگوسن آمريکا

حالت فوق‌العاده در شهر فرگوسن روز چهارشنبه نیز تمدید شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ پلیس محلی فرگوسن اعلام کرد باوجود پشت سر گذاشتن شبی آرام، که با از سرگیری خشونت‌ها به مناسبت اولین سالگرد قتل نوجوان سیاه پوست به دست پلیس سفید پوست همزمان شده است، حالت فوق العاده روز چهارشنبه در این شهر تمدید شد. 

به خشونت کشیده شدن تظاهرات مسالمت آمیز روز یکشنبه به مناسبت اولین سالگرد قتل "مایکل براون،" شهروند سیاه پوست آمریکایی به ضرب گلوله یک پلیس سفید پوست در فرگوسن، موجب اعلام حالت فوق‌العاده در بخش سن لوئیس - ایالت میزوری در مرکز آمریکا - شد.

"تایرون هریس جونیور،" نوجوان 18 ساله آمریکایی، نیز روز سه شنبه به دلیل تیراندازی به پلیس مجرم شناخته و در تیراندازی ماموران پلیس به شدت زخمی شد.

"استیو استینگر،" از مسئولان بخش سن لوئیس، اعلام کرد : با توجه به بررسی حوادث دو شب گذشته در حالت فوق‌العاده، افسران نیروهای امنیتی بار دیگر حالت فوق‌العاده برقرار کردند و مانع از هرگونه اقدام خشونت آمیز خواهند شد. به این ترتیب حالت فوق العاده دست‌کم برای 24 ساعت آینده تمدید می‌شود.

مسئولان محلی اعلام کردند پس از خشونت‌های شامگاه دوشنبه که بازداشت عده‌ای را به دنبال داشت، شامگاه سه شنبه در آرامش سپری شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار