مهدیان از پیشرفت 95 درصدی بازسازی واحدهای زلزله‌زده در مناطق جنوبی خبر داد و گفت: تا چند ماه آینده تمامی واحدهای خسارت دیده به اتمام می‌رسد.

عزیزالله مهدیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در زلزله‌هایی که ماه‌های گذشته در استان بوشهر و منطقه برازجان رخ داده بود به طور کامل بازسازی آنها به اتمام رسیده است، گفت: 95 درصد از بازسازی واحدهای خسارت دیده در این زلزله به اتمام رسیده و پرونده‌ آنها تا ماه آینده بسته می‌شود.

مهدیان در ادامه به منطقه "بستک" در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: بازسازی این واحدها نیز پیشرفت 95 درصدی داشته و در منطقه "بشاگرد" نیز ساخت تمامی مدارس و مساجد نیز به اتمام رسیده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن به خسارت‌های وارد شده در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بر اثر این زلزله بیش از 5 هزار واحد خسارت دیده بودند که هزار و 250 واحد از آنها به اتمام رسیده و مابقی نیز در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: ساخت و ساز و بازسازی واحدهای مسکن روستایی به سرعت انجام می‌شود ولی تنها در شهرها به دلیل مشکل اخذ پروانه ساخت نوسازی و بازسازی به کندی پیش می‌رود.

معاون مسکن روستایی خاطرنشان کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات روستاییان پرداخت نکردن اقساط تسهیلات است که باید با ایجاد فرهنگ‌سازی این موضوع هر چه سریع‌تر برطرف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عصر بشاگرد
۱۱:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
باسلام و خسته نباشي با توجه به گزارش منتشر شده در مورد شهرستان بشاگرد در زمينه زلزله چند سال پيش بشاگرد هنوز هيچ كاري بصورت اتمام صورت نگرفته است ،گاهآ مشاهده ميگردد برخي سايت هاي خبري درمورد اتمام پروژه ها بعد از زلزله گزارش مي دهند درصورتي كه تاكنون هيچ واحد مسكوني تاكنون دربشاگرد قابل اسكان نمي باشد به دليل اينگه پروژه ها ناتمام مانده اند
آخرین اخبار