تبریز؛

اشتغالزایی برای دو هزار نفر در کارخانه لاستیک سازی کلیبر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : با آغازفعالیت کارخانه لاستیک سازی کلیبر ، بیش از دو هزار نفر جذب این کارخانه می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ ارسلان فتحی پور، در جمع خبرنگاران افزود:امیدواریم این طرح با حمایت بخش خصوصی و صندوق مشارکت توسعه ملی ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: برای اجرای این طرح حدود ۵۵۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود با آغاز به کار این کارخانه، دو هزار نفر از نیروی انسانی شهرستان کلیبر در آن مشغول به کار شوند. در حال حاضر کلنگ زنی این کارخانه انجام شده و زمین آن نیز در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

فتحی پور با اشاره به سخنان وزیر صنعت در مراسم کلنگ زنی این کارخانه گفت: با توجه به تاکید وزیر صنعت در این مراسم  و بیگیری مکرر، روند اجرایی شدن این پروژه  امیدوارم  تا ظرف مدت زمانی یک ساله به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به  ایجاد بل ایران و آدربایجان ادامه داد: در نظر داریم پل دوستی ایران و اذربایجان را ا پس از امضا تفاهم‌نامه‌های لازم، ظرف مدت زمانی یک‌ساله ا اجرایی کنیم.

فتحی بور گفت : علاوه بر موارد ذکر شده ، طرح‌هایی  از جمله ایجاد منطقه اقتصادی و مبادلات تجاری، و بهره‌برداری از سد پیغام چای است که آب شرب کلیبر و هزار هکتار از باغات و اراضی این شهرستان را تامین می‌کند.

نماینده مردم شهرستان کلیبر، خداآفرین و بخش هوراند در پایان سخنان خود اظهار کرد: طرح آزادراه تبریز، اهر و کلیبر، استقرار ادارات در شهرستان هوراند و سد علی آباد هوراند نیز در دستور کار قرار گرفته‌است.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.