بازار خودرو ایران این روزها در خوابی عمیق فرو رفته است، آنقدر عمیق که بیدار کردنش کار هر کسی نیست و این ماجرا، نگرانی هایی جدی را برای اهالی "جاده مخصوص" به وجود آورده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به روایت نمایشگاهداران خودرو، در حال حاضر رکودی شاید بی سابقه بر بازار حاکم است و مشتریان تمایلی به خرید ندارند و بعید به نظر می رسد به این زودی ها نظرشان برگردد و با بازار خودرو آشتی کنند.

برخی از نمایشگاداران می گویند، "ما قبلا منتظر یک تعطیلی بودیم تا کمی استراحت کرده و به حساب و کتاب مان برسیم، اما حالا باید چشم به در بدوزیم تا شاید مشتری از راه برسد و خودرویی بخرد." در باب اینکه چرا بازار خودرو ایران به این حال و روز افتاده، دلایل مختلفی از سوی کارشناسان مطرح می شود و در این بین، سه فاکتور اصلی "بالا بودن قیمت خودرو"، "کاهش قدرت خرید" و "خوشبینی مشتریان به کاهش قیمت و همچنین ورود محصولات جدید به بازار کشور"، بیش از سایر عوامل، اثرگذار بوده اند.

 البته کارشناسان معتقدند نباید از نقش شورای رقابت نیز در رکود فعلی بازار خودرو غافل شد، چه آنکه این شورا نیز با اعلام نکردن قیمت جدید خودروها، به نوعی بازار را بلاتکلیف نگه داشته و مشتریان را سرگردان و معطل خود کرده است.

"خودروهای ارزانی که گرانند در بین دلایلی که برای رکود بازار خودرو مطرح می شود، "بالا بودن قیمت" از اهمیت ویژه تری برخوردار است، چه آنکه حتی ارزان ترین خودروها نیز برای بسیاری از مشتریان ایرانی، گران به حساب می آیند.

تا همین سه سال پیش، خودرویی مانند پراید (ارزانترین خودرو داخلی) قیمتی کمتر از 10 میلیون تومان داشت، اما همان زمان نیز مشتریان به این قیمت اعتراض داشته و آن را گران می دانستند و این در شرایطی است که حالا پراید از مرز 20 میلیون تومان هم رد شده  و خریدنش برای خیلی ها  به رویا می ماند.

نه فقط پراید، بلکه خودروهای دیگر داخلی مانند پژو 206 و 405 و صد البته محصولات مونتاژی چینی نیز طی سه سال گذشته با افزایش قیمت شدیدی روبرو شده اند و حالا دیگر برای بخش بزرگی از مشتریان بازار، چیزی به اسم خودرو ارزان وجود نداشته و قابل لمس نیست.

به اعتقاد کارشناسان، بالا رفتن قیمت خودروهای داخلی (منطقی یا غیر منطقی)، دست مشتریان زیای را از بازار کوتاه کرده و حتی اگر فرض کنیم قیمت های فعلی منطقی و مطابق با هزینه های تولید بالا رفته اند، باز هم خیلی ها توان خرید آنها را ندارند.

این موضوع از پایین آمدن قدرت مالی ایرانی ها سرچشمه می گیرد، چه آنکه طی سال های گذشته، به دلایلی از جمله کاهش ارزش پول ملی و تورم فزاینده، توان خرید بسیاری از مشتریان افت کرد و کار به جایی رسید که حتی ارزانترین خودروها نیز برای آنها گران شد.

شاید برخی معتقد باشند خودروهای 20 تا 30 میلیونی داخلی، مشابه خارجی (به لحاظ قیمت) ندارند و کیفیت شان متناسب با قیمت آنهاست، اما حتی اگر این ادعا را هم بپذیریم، قدرت خرید پایین بخشی از مشتریان، اجازه قدم گذاشتن شان به بازار خودرو را نمی دهد.

از همین رو، این دسته از مشتریان  به ناچار صبر پیشه کرده و چشم به آینده دوخته اند تا شاید روزی خودرو ارزانی تولید و یا وارد شود. این در حالی است که نه خودروسازان و نه کارشناسان، هیچ شانسی برای این دسته از مشتریان قائل نبوده و "خودرو ارزان" (زیر 10 تا یا 15 میلیون تومان) را رویایی تعبیر نشدنی می دانند.

 "امید به آینده؛ واهی یا واقعی؟ اما شاید موضوعی که این روزها بیش از هر مسئله دیگری به رکود بازار خودرو کشور دامن زده، خوشبینی محض ایرانی ها به آینده بازار است. این خوشبینی، ریشه ای حدودا یک سال و نیمه دارد و پس از توافق هسته ای ژنو، در میان نه فقط مشتریان بازار خودرو، که در بین بخش بزرگی از جامعه ایران به وجود آمد.

توافق های هسته ای که میان ایران و کشورهای گروه 1+5 در ژنو، لوزان و به خصوص در وین رخ داد، ایرانی ها از دو جهت امیدوار کرد؛ اول اینکه قیمت کالاها به دلیل لغو تحریم، پایین می آید و دوم آنکه کالاهای جدید و به روز دنیا وارد کشور خواهند شد.

در این بین، بخشی از مشتریان بازار خودرو نیز مستثنی نبودند و آنها نیز به هوای آنکه قرار است قیمت خودرو بشکند و محصولاتی جدید و با کیفیت و دارای قیمت مناسب روانه بازار کشور شوند، خرید خودرو را تحریم کردند تا مبادا ضرر کرده باشند. 

به عبارت بهتر، مشتریان معتقدند حالا که قرار است خودرو ارزان شود و محصولات جدید بیایند، پس بهتر است دست نگه داشته و برای خرید عجله نکنند. به عبارت بهتر، این دسته از مشتریان با وجود آنکه توان مالی لازم را دارند، اما خرید خودرو در این شرایط را ریسک دانسته و می خواهند آنقدر صبر کنند، تا در بهترین زمان ممکن خودرو بخرند.

 این در حالی است که خودروسازان رسما اعلام کرده اند برنامه ای برای کاهش قیمت محصولات خود ندارند و هزینه های تولید اصلا چنین اجازه ای را به آنها نمی دهد. همچنین کارشناسان بر این باورند که حضور خودروسازان بزرگ دنیا در ایران و تولید و یا ورود خودروهای به روز و دارای قیمت و کیفیت مناسب به کشور، پروسه ای زمان بر به شمار می رود و شاید دو سال به طول بکشد.

به گفته آنها، از طرفی مشخص نیست خودروهای آینده بازار ایران دارای قیمت مناسبی برای مشتریان باشند، به نحوی که حتی اگر امثال فولکس واگن و فیات و سیتروئن و بنز و... هم به ایران بیایند و خودرو تولید کنند، شاید قیمت محصولات آنها نتواند بخش بزرگی از مشتریان داخلی را راضی کرده و شرایط را برای خودرودار شدن شان فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سعید
۱۲:۲۳ ۳۱ تير ۱۳۹۸
الان تیر ۹۸ هستش
مردم ما مردم فراموش کاری هستن
اوضاع بهتر نشد که هیچ بدتر شد
ماشینی که میتونستیم بخریم نخریدیم الان دیگه نمیتونیم بخریم
روزگار :(((
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
آقا من رفتم فرغون خریدم امکاناتش از پراید بیشتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۴
نخخخخخخخخخخریدمممممممنننننننووووونننننن ازمدت یک دل
Iran (Islamic Republic of)
بابک خرمدین
۱۵:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
از قدیم گفتن صلاح ملک خویش خسروان دانند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
مردم عزیز،دوستان گرامی،اندکی صبر که پیروزی نزدیک است. ایران خودرو داره نفسای اخرشو میکشه،حسابی گرخیدن،ماشیناشون باد کرده،دارم دیوونه میشن خخخخخ. ما خودرو داخلی نمیخریم با این قیمت
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۱۳:۰۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
به امید روزی که ایرانیها سوار ماشین های استاندارد و با کیفیت بشوند البته با قیمت مناسب که همه بتونن استفاده کنن انشاالله واقعا همت مدریتی خوب میخواد فقط همین ما تو ایران عزیزمان همه چیز داریم چه از علم وچه از متریال فقط خلوص نیت کمه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
اقا سوناتا با دویست وبیست سرعت سه تا پشتک زده از چهارنفر مسافرش یکی دست شکسته داره اونموقع سمند باصدو سی تا سرعت فرمون بریده از چهارنفر دوتا دردم کشته یکی کما اون یکی هم گردن شکسته تازه براسمند زدن انحراف به چپ درصورتیکه مشکل از قطعه فرمون بوده نه راننده جناب ایرانخودرو پول رو مردم سخت یا اسون یه بار میدن تموم میشه ولی جونشونو از سرراه نگرفتن بدن این اشغالا رو سوار بشن که هموطنانم پولش فدای یه تار موی شما ولی خدانکرده اتفاقی بیفته تا عمر دارین باید,زجر بکشین من خودم از دنا انصراف دادم و دیگه حالا حالا ها به فکر ماشین نیستم چون برای پولی که بازحمت به دست اوردم ارزش قایلم وصدالبته جون خودم وخانوادهام پس,همصدا با هموطنانم میگم خودرو صفر ممنوع
-
جواد
۰۷:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
خودرو خشک خریدم دوبار موتورباز کردم نمایندگی میگه شانس شما اینطوری شده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
خرید خودرو صفر ممنوع.
Iran (Islamic Republic of)
قاسمعلی
۲۲:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
تو روستای خودم یک خر دارم با صد تا پراید عوض میکنم البته پول دفتر خانه برای سند با شما.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۲۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
آنقدر نخرید تا همان آقایی که خبر دادن حتی با برداشته شدن تحریم ها خودرو ارزان نمیشود
اینبار خبر ورشکستشون رو اعلام کنن!
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۸:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
نخرید
Iran (Islamic Republic of)
همدلي مردم
۰۱:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
سلام
من بچه جنوبم تو اين گرماي هوا خيلي ماشين نياز دارم، پولشم دارم، ولي نميخرم، سر جاده تو گرما واميسم زجر ميكشم عرق ميكنم ولي ماشين ساخت حال حاظر ايرانو سوار نميشم...
مردم بايد همه هواي همو داشته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۲:۱۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
من تا 2 ماه دیگه وامم جور میشه میخواستم ماشین بخرم ولی نظرم عوض شد تا ارزون نشه نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
زند
۰۱:۵۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
درود .صنعت خودرو در هر کشوری مایه افتخار اون مردم و مملکت.
United States of America
مرتضی
۱۴:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
مشکل عرضه بیش اندازه خودرو در بازار و تولید خودروهای بی کیفیت که اعتماد عموم رو سلب کرده.و بحرانی بودن بازار فروش خودروهای دسته دوم ایرانی و خارجی.خودروی جدید و با کیفیت هم بیاد مردم نمیتونند خودرویی که الان دارند بفرشند و خودروی بهتر بخرند قدرت خرید مردم خیلی پایین اومده.خودروهای آینده متعلق به افراد ثروتمند جامعه است در کنار 2 خودرویی که دارند یک خودروی دیگه هم اضافه بشود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
چندین سال به اسم توافق هسته ای با احساسات مردم بازی کردید ماشین گرون شد گفتید برای تحریم هاست صبر کردیم . گفتید توافق بشه تحریم برداشته میشه بازم صبر کردیم . حالا که توافق شد حالا چرا ارزون نمیشه .
-
سلمان
۱۰:۵۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
با این وضعیت و گرانی بی پایه و اساس خودرو اگر مردم خوردو بخرند جای چرایی داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
نخرید به خدا نخرید............ ا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
نخرید به خدا نخرید............ ا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
اگر هزینه تولید خودرو بالاست پس چرا خودرو های گران قیمت را بسیار ارزان به کشور های همسایه می دهند؟ یعنی با ضرر آن ها را می فروشند؟!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۵۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
آقا مجله خبری چرا نمی ره سراغ مقامات بگه پراید خارج از کشور انقد ارزونه اینجا گرون مجله خبری مسئوله جواب ما رو بدن
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۸:۴۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
حالا که قرار است پول ما صرف خرید خودرو شود پس منتظر میشویم خودروی باکیفیت تولید فرانسه یا آلمان به بازار بیاید ما پول به پراید نمی دهیم
United States of America
اریو
۰۸:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
فقط نخرید تا گران کنند تعرفه واردات خودرو را بر دارید فرغونهاتون گرون کنید،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
بیچاره مردم ایران // که به ناچاری باید کگن سوار شن . سایپا فکر میکنه مردم که ناچارند پراید میخرند... سفینه ساخته و به خودش هم افتخار میکنه که 60 درصد فروش خودرو در ایران پراید بوده. ای خاک بر سر ما که از مردم افقانستان . وکشورهای عربی عقب افتاده تریم . که سوار بر با کیفیت ترین ماشینها میشوند
-
عبدالله
۰۷:۴۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
قابل توجه مسئولین این مردم عزیز ایران با هرچه زحمت وتلاش وقرض پول ماشین را جور می کنند ولی علت اصلی نخریدن انها کیفیت خیلی خیلی بد خودروهای ایرانی است چرا باید مردم سایر کشورها بهترین وبا کیفیت ترین خوذروها سوار شند ولی مردم غیور مهجوب وبا فرهنگ ایران محصولات بنجل ایران خودرم وسایپا سوار شند مسئولین لطفا به فکر مردم باشید وقدر این مردم شریف را بدونید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۴:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
تو ژاپن وکره به شما یک ماه وقت میدن ماشینو تست کنید بعد اگه دوست داشتید بخرید اونم قسطی

حالا تو ایران این کارو کنند حتی یک نفرم واسه خرید نمیرن

اگه دولت راست میگه مالیات 70% خودرو های خارجی رو بر داره بخدا مردم ماشین های داخلی رو آتیش میزنند میرنند خارجی می خریدند پس دولت نمی خواد

نخرید. تا ماشین هاشون زنگ بزنند
United States of America
طیب نیا
۰۳:۵۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
سلا م ای خبرگزاری عزیز که این خبر را پخش کردی لطفا قیمت پراید وپژو که به عراق وسوریه صادر میشه را هم باصراحت پخش کنید که مردم بفهمن چقدراین خودروسازان دارن به مردم خودشان ظلم میکنند...
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۳:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
نخریم تا به حقمون برسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
خيلي ممنون بابت گزارش خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۲۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
وضع خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
اقایون دادشام پراید واس ماست یعنی کلیش ماس ماس اقا خواهش میکنم خواهش می کنم ماشین ایمن و لول بالای پراید رو با هیچ چیز عوض نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ميثم
۰۱:۵۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
همين خودرو هارو تو عراق وسوريه ميدن يک شيشم قيمت مثلا سمند تو عراق هست دو هزار دلار
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۴۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
خدایش ظلمه این اقایون به اصلاح خودروسازان که نه، موتتاژکارا سر مردم میارن، هر روز خبر کشته شدن تو تصادفای رو مشنویم که بعضیاش واقعآ خنده داره ، ولی اینا زبونشون برای تبلیغ مردم به خریدن خوروهای مونتاژی یه متر درازه .
هر چی برنامه از بی کیفیتی و گرانی درست میکنن سازه خودشون رو میزنن که تحریم ها کمرمون رو شکسته و الا ما چنان گلی بسر مردم بزنیم که کیف کنن.خدایش بیاید چند مدت دیگری ماشین نخریم تا حساب طمع کاریشون دستشون بیاد
ما موفق میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
اگرچه خیلی ها نمی توانند ماشین بخرند ولی واقعا اگر پراید گران است چرا آن را با پورشه مقایسه نمیکنند که قیمتش بالای یک میلیارده . آیا هزینه درست کردن 50 پراید به اندازه هزینه یک پورشه نیست؟! یک کمی هم انصاف داشته باشیم خوبه .
بنده یادم هست که در اوایل انقلاب کسی اگر یک پیکان داشت می توانست بفروشد و یک منزل خیلی عالی برای خودش بخرد ولی الآن باید حداقل پول 5 پراید صفر کیلومتر را داشته باشی تا بتونی یک منزل کوچک آن هم در یک شهر کوچک خریداری کنی.
بنابراین بهتره بگوییم قدرت خرید اکثر مردم کاهش یافته نه اینکه پراید گران است خصوصاً اگر قیمت کم بنزین را در نظر بگیریم باز ماشین ارزانترین چیز است.
اگه ازین هم ارزانتر بشه کی میخواد این همه ماشین را از کوچه و خیابان جمع کنه؟!!!!!!!
توی ایران مالیات مسقیم هنوز به خوبی جا نیفتاده لذا مالیات غیر مستقیم می ره رو ماشین.
جاده های ایران به نسبت ماشین خیلی کم است و فرهنک استفاده از وسایل عمومی خوب جا نیفتاده لذا ماشین هرچه قدر گرانتر باشه بهتره زیرا مردم مجبور میشن از وسایل عمومی استفاده کنن.
از بس مردم ماشین دارند حتی درکوچه ها هم احساس آرامش و امنیت نداریم تا چه رسد به خیابان شما اگر یک کم بعد از ساعت اداری بری بیرون دیگر جایی برای پارک ماشین نداری حالا اگر پراید ارزان بشه چی میشه؟!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
دکتر جان حرف ما اینکه خودرو بی کیفیت درست نکنن میفهمی؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۱:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
دوست عزیز شما هیچوقت جای خانواده کسی نبودی که جونشو براثر این ماشینای بی کیفیت از دست داده.خدا رو شکر ک نبودی و امیدوارم هستم ک هیچوقت چنین اتفاقی نیوفته براتون.
حرف ما ارزانی نیست بلکه کیفیته.آیا جون مردم برا شما ارزش نداره؟
اینا یه ایربگ میذارن رو ماشین دوتومن میکشن روش.درصورتیکه اگه خودروی خارجی رو ک15 تا ایربگ داره حساب کنیم اونا با این حساب دارن فقط پول ایربگ میگیرن ک میشه 30 میلیون
ماشینایی هس ک حتی ایربگ عابرپیاده هم دارن چون برای اونا فقط جون مردم مهمه ن سودی ک ب جیبشون میره.
اونا سود بیشترو از طریق قیمت ارزان*کیفیت بالا و فروش بیشتر بدست میارن ن قیمت بالا و فروش بیشتر
من اینهمه تایپ کردم ک شاید شمام متوجه بشین
Iran (Islamic Republic of)
ebi
۰۰:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام من خودم نمایشگاه ماشین دارم قبلآسبدی از این دوکمپانی ماشین میگرفتم ومیفروختم یعنی ده تا به بالا الان یک ماه حتی یک ماشین نفروختیم مردم دست نگه داشتن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۳۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
نخرید ارزون میشه یعنی مجبورن ارزون کنن ....
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
فقط ۴ یا ۵ ماه نخرید تمومه ها
Iran (Islamic Republic of)
داود رجب زاده
۲۳:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
به نظر من مردم با همدلی و اتحاد میتونن هرکاری بکنن . فقط نمی دونم چه جوریه ، تو ایران یه قانون نا نوشته هست که هر چی که گرون تر بشه خریدار بیشتر پیدا میکنه ؟!!! برعکس کل دنیا !!! والا به خدا لیاقت مردم خیلی بیشتر از این تولیدات مثلا ملیه ! خوبه مسئولین یه کم به فکر مردم و جونشون باشن . کی فکر میکرد پراید 20 میلیون تومان !!!!!!! چند سال پیش به یه جک شباهت داشت اما حالا ........ بیایید با همدلی به آقایون نشون بدیم خواستن توانستن است .
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۲۳:۰۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام دوستان ارديبهشت تيبا ثبت نام كرده بودم..بهم گفتن مهر ماه دعوت نامه مياد... اخيرا منصرف شده بودم امروز صبح تماس گرفتم نمايندگي گفتم ميخوام انصراف بدم....باورتون نميشه اول بهم گفتن شلوغه هفته ديگه بيا....بعدش عصر بهم زنگ زدن گفتن دعوت نامتون اومده.....خدا ازشون نگذره...
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۳:۰۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام.من خودم با اینکه عاشق ماشینم و قبل از عید ماشین 206فرانسوی داشتم که به دلیل خرابی و خرج زیاد مجبور شدم بفروشم.ولی تا الان دست نگه داشتم و بازم تحمل میکنم و ماشین نمی‌خرم تا حساب کار دستشان بیاد با این ماشین های بی کیفیت و گرون.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۲:۵۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
درود وسپاس به هرچی ایرانیه.ملت بزرگ نخریدما لیاقتمون فراتر ازاین حرفاست بدون باشید وآگاه بانخریدن چنان ضربه مهلکی برپیکر این دوشرکت جنایتکار وارد میکنید که هیچ وقت روپا نخواهد اومد.من یک ماه پیش انصراف دادم وباخودم عهد بستم تاخودرو ارزون نشه اونم ازنوع خارجی نخرم به شرفم قسم خرسوار میشم ولی آشغالای اینارو دیگه سوارنمیشم.زنده باد غیرت ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
به امید روزی کی مثل کشورهای همسایه از جمله ترکیه و دبی و کویت و ... در خیابان هایمان شاهد خودروهایی با کیفیت عالی و با قیمت پایین و ایمنی هموطنانمان در خیابان های شهرهایمان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
یکی از مدیرای ایرانخودرو گفته مردم فکر کردن اگه نخرن بعدا بنز بیست میلیونی سوار میشن،
آخه چرا نباید بنز بیست تومنی سوار بشیم ؟ برای این بیست تومن کارگر بیچاره مگه کم زحمت کشیده .
اقایون پولشون از پارو بالا میره زیر دستیا رو اصلا نمیبینن این انسانیت نیست مسلمان.
ما انقلاب خودرو را درایران خواستاریم همین.
Iran (Islamic Republic of)
ماندلا
۲۲:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
خداراشکر که بازارخودروخوابیده است،اینهابااین خودروهای بی کیفیت جنایات عظیمی رادرکشورمرتکب شدندوخیلی ازخانواده ها راداغترکردندپس حقشان است.به امید ورشکستگی خودروسازان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۳۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
من که اصلا از خرید خودرو منصرف شدم. این هم شد وضع
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۲:۲۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
ما خودروی بی کیفیت و گران نمی خریم!!انقلاب خودرو در ایران
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۵۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
نقل است در یک کشور اروپایی شیر بطری در جلوی درب منزل تحویل میدادند بعد از چند وقت مبلغ شیر را افزایش دادند و همون روز که قیمت بالا رفت درب هر منزلی بردن او بطری شیر و نخریدن بدون اینکه اون افراد با هم هماهنگ کرده باشن در نتیجه اون روز بطری شیری به فروش نرفت و فاسد روز بعد اون کارخونه مبلغ شیر را به قیمت قبل بر گردوند ی نکته جالب اینجاست اون افراذی که بطری شیر را نخریدن هیچ کدوم با هم هماهنگ نکرده بودن ولی هر کسی به خودش گفت من اگه نخرم ی نفرم ولی اون ی نفر ی نفر کلی شد.
توی کشور های دیگه بنز اخرین مدل میخری 50 هزار دلار این رسم اینجا این ماشینای اشغال و به مردم ایران بندازن اخه این مردم چه گناهی کردن باید سوار ماشین بی کیفیت و با قیمت بالا بخرن این ظلم نیست کشور های دیگه باید bmw یا بنز سوار باشن ما باید این ماشینای بی کفیت تولید داخل سوار بشیم در واردات خودرو باز بشه این شرکت های سود جو حساب کار دستشون میاد مردم شما تحریم کنین نخرین نخرین نخرین
Iran (Islamic Republic of)
morteza
۲۱:۴۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام به همگی.روزی ۱۵۰کیلومتر طی میکنم تا برم سر کار و برگردم توانایی خرید ماشین رو هم دارم ولی دلم با جماعته یک ساله میخوام ماشین بخرم ولی جور نمیشه خداوکیلی لیاقت ما خیلی بیشتر از این حرفاست بیاید با اتحاد جلوشون وایسیم تا کمر گرونی رو بشکنیم نه فقط ماشین همه چی خدا با ماست.درود بر ایران.
Germany
حسین
۲۲:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
افرین به شما
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۲۱:۳۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام دوستان ارديبهشت تيبا ثبت نام كرده بودم..بهم گفتن مهر ماه دعوت نامه مياد... اخيرا منصرف شده بودم امروز صبح تماس گرفتم نمايندگي گفتم ميخوام انصراف بدم....باورتون نميشه اول بهم گفتن شلوغه هفته ديگه بيا....بعدش عصر بهم زنگ زدن گفتن دعوت نامتون اومده.....خدا ازشون نگذره با اين مملكت داريشون....
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۱:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
اونیکه باعث گرونی خودرو هست زیر چرخهای ماشین له شه تا دل من که خرید ماشین برام شده رویا یکم خنک شه.خدا کنه...
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۲۱:۰۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
برادرم میخواست دو سال پیش ماشین صفر بخره ،ماشین خودمو دادمش فقط به شرط اینکه فکر خرید ماشین صفر را از سرش بیرون کنه تا این بنجل ها روی دستشون باد کنه دو ساله دارم خیابان های شهر را پیاده گز میکنم ،روزهای اول سخت بود و خسته کننده ولی حالا دیگر پیاده روی برایم عادی شده و از بی وسیلگی هم نمردم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
آقا نخرید.
مطمئن باشید آخرش مجبور میشن که قیمتهارو پایین بیارن.هزینه تولید ی پراید زیر 5 میلیونه ولی بالای 20 میدن.همش حرف مفت میزنن.فقط فکر جیب خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۲۰:۴۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
چرا این مواقع توپ تو زمین مردم میافته؟ یعنی خودروسازان جای دیگه هستن جزو این کشور نیستند؟ پس چرا دولت کاری نمی تواند بکند ماشینی که روزی ۵ میلیون بوده الان ۲۲ میلیون شده !!!! یعنی چرخاش بیشتر شده یا جنس چینی شده؟ تولید ملی در خودرو سازی یعنی به قیمت جان مردم؟؟؟؟؟؟ باید یکسری واقعیت ها را قبول کنیم..... رقابت آزاد بذارن تا جنس خوب با قیمت مناسب دست مردم برسد. نه اشغال سایر کشورها همراه با پرشدن جیب شرکتهای به اصطلاح خودروسازی.......
Iran (Islamic Republic of)
رضا واقعی از مشهد
۲۰:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
من هم مثل بقیه ی مردم قیمتهای فعلی خیلی گرونه دو سال هست میخوام خودروی جدید بگیرم ولی مکانیکم میگه خودروی صفر کیفیتش از ماشینت که ۸۷ پائینتره دیوانگی نکنی که پشیمون میشی
Germany
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
همه میگن نخرید ما هم نمیخریم چشم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
چه عجب خبرنگارهای این سایت به خودشون دل و جرءت دادن یه حرفی هم از کاهش قدرت خرید مردم و تورم و بی ارزشی پول ملی و بی انصافی صنایع ملی زدن
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۳۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
خودروهای بی کیفیت ولی قیمت بالا نخرید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امیر
۲۰:۳۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
به خدا امروز میخواستم بعد از سالها ۲۰۶ اس دی بخرم ولی حالا دیگه نمیخرم حتی اگه ضرر کنم.
من ۱ نفر بیشتر نیستم ولی نامرد نیستم!پس نمیخرم تا رو دستشون باد کنه تا شرایطی بذارن که مردمی که درامد کمتری دارن هم بتونن لااقل ۱ پراید زپرتی بخرن!
پس عشق است اتوبوس و مترو '' برم کارتم و شارژ کنم گور پدر حاجی پشم الدین مدیر عامل ایرانخودرو
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۳۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
یه بار هم شده بیاید هم دل و هم زبون بشیمو ماشین ثبت نام نکنیم. حتی اگع پولشم داری صبر کن، نتیجه میده...
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۳۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
دوستانی که گفتن چرا ماشین ها رو به کشورهای همسایه با قیمت کمتر میدن بی دلیل نیست.کشور نیاز به ارز داره واسه همین مجبورن ارزون تر بدن.
سال 89 سمند LX رو گرفتم 14 میلیون.الان چنده؟!!! این قیمت
سال 87 با پراید چپ کردم قطع نخاع شدم ... اینم از کیقیت
همون سال یکی از دوستان با مزدا 323 چپ کرد ماشین داغون شد ولی خودشون خط بهشون نیفتاد.
قیمت مهم نیست.فدا سرتون.بخاطر سلامتی و امنیت جانی خودتون نخرید.حتی اگه پراید 2 میلیون بشه.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۱:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
حرف حق.عاشقتم هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۳۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
یه بار هم شده بیاید هم دل و هم زبون بشیمو ماشین ثبت نام نکنیم. حتی اگع پولشم داری صبر کن، نتیجه میده...
Iran (Islamic Republic of)
همدلي مردم
۲۰:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام
من بچه جنوبم تو اين گرماي هوا خيلي ماشين نياز دارم، پولشم دارم، ولي نميخرم، سر جاده تو گرما واميسم زجر ميكشم عرق ميكنم ولي ماشين ساخت حال حاظر ايرانو سوار نميشم...
مردم بايد همه هواي همو داشته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
به امام زمام قسم از سه چهارجامیخواهم وام بردارم که حداقل یک پراید بخرم بخدا بااین قیمتهاباز هم نمی توانم بخرم .سفر برای خانواده من یک عقده ورویا شده است چون رنگ مسافرت راندیده اند. همه اینها به یک دلیل است:چون من یک معلم هستم.!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
واقعا برای همتون متاسفم درسته که بعضی ازخودروها مشکل دارند اماعلت تصادفات فقط رانندگی بد راننده هاست .ای کاش توی همه امور با هم همدل بودین.مگه میشه قیمت خودروتوی کشورهای عربی انقدر پایین باشه.بیسوادی ام دیگه نوبره.
Germany
مجتبی
۲۰:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
مطمینم مسولین ایران خودرو و سایپا بهتون پول دادن تا این مقاله رو چاپ کنید
این دو کمپانی در چند دهه اخیر خصوصا سه سال اخیر خون مردم رو مکیدن, براتون متاسفم با این مقالتون
Germany
مجتبی
۲۰:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
یکی قدرت خرید مردم بسیار ضعیف شده

دوم : قیمت بالای خودروها و کیفیت ضعیف ان ها


لطفا مردم عزیز نخرین تا بمونه رو دستشون ماشین ها شاید قیمت بیاد پایین


منم بعد از سال ها بتونم پراید بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
واقعا برای همتون متاسفم درسته که بعضی ازخودروها مشکل دارند اماعلت تصادفات فقط رانندگی بد راننده هاست .ای کاش توی همه امور با هم همدل بودین.مگه میشه قیمت خودروتوی کشورهای عربی انقدر پایین باشه.بیسوادی ام دیگه نوبره.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۱:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
دوست الکی ادعای سوادت نشه.بیشتر از 90 درصد تصادفا بخاطر خودروهای بی کیفیته.
طرف سبقت میگیریه سرعت این آشغالا ب حدی نمیرسه رد کنه یا انیکه ترمزش خوب نمیگیره ک برگرده سرجاش.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
تنها راه این است دوستان هم وطن ابرانی خودرو صفر بی کیفیت نخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
آقا اول از همه این دبیر انجمن خودرو سازا رو بردارید
هر مصاحبه میکنه میگه ما داریم ضرر میکنیم
United States of America
امیر
۲۰:۱۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
به خدا امروز میخواستم بعد از سالها ۲۰۶ اس دی بخرم ولی حالا دیگه نمیخرم حتی اگه ضرر کنم.
من ۱ نفر بیشتر نیستم ولی نامرد نیستم!پس نمیخرم تا رو دستشون باد کنه تا شرایطی بذارن که مردمی که درامد کمتری دارن هم بتونن لااقل ۱ پراید زپرتی بخرن!
پس عشق است اتوبوس و مترو '' برم کارتم و شارژ کنم گور پدر حاجی پشم الدین مدیر عامل ایرانخودرو
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی دلسوخته
۲۰:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
از ماست که برماست.هر بلایی سرمان بیایید حقمون است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
با هم دست به دست هم بدیم تا سرکوب شدن این دو شرکت خودرو سازی در کشور تا بفهمند که مردم در خواب نرفتند بلکه بیدار شده اند.
Saudi Arabia
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
ماشین نخرین
هرکی بخره به نسل آینده ستم کرده
Iran (Islamic Republic of)
مجتبي
۲۰:۱۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
مردم عزيز وفهميده ايران اي پول دارمحترم لطف كنيد يه مدت ماشين بي كيفيت وگران ايراني نخريد تاكي بايد اين شركت هاي انحصاري به مردم فشاربيارن تاكي خون فقرا رو تو شيشه كنن بياين باهم متحد باشيم ننننننننننخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخريييييييييييد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۱۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
هه ما تو ی کشوری زندگی میکنیم ک خیلی ثروتمنده اما از این ثروت چی نصیب منو هموطنام شده جز درد و رنج برای مثال همین ماشین خب ینی ارزش ما ایرانیا از مردمان سوریه و عراق کمتره یا مارو خر فرض میکنن چرا باید ماشینی ک هفت میلیون نمی ارزه بیستو خورده ای میلیون قیمت میزارن این ینی کلاهبرداری
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
واقعا مملکت اسلامی اینه؟؟! اهای خبرنگارا خوابیدین؟؟چرا خبری ازفروش مفتی ماشینای ایرانی توکشورای عربی خبری پخش نمیکنین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۲۰:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
تاسف میخورم برای مسئولان که مردم رو نادان فرض میکنن
بهونه گرون کردنشون تحریم بود. الان که تحریما در حال برداشته شدن هست چرا ارزونش نمیکنن؟ کیفیتشونم که داغونه. والله آمار بگیرن ببینن تعداد کشتگان ماشین های خارجی و ایرانی به تناسب برابره؟
بازم متاسفم برا خودرو سازا نادانمون
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۲۰:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
حاضرم با موتور ایرانی که هیچ ایمنی و حفاظی نداره بیرون برم
ولی ماشین های بی کیفیت اینا رو نخرم تا آخر عمر
خودرو سازا ما رو چی فرض فرض کردن؟؟؟؟؟؟
ما تولید گرون و بی کیفیت داخلی نمیخوایم
ما مگر از مردم عراق کم تریم که پراید اونجا 4500 صادر میشه ولی واسه ما 20و خورده ای
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۰۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
وقتی تو مملکت سه انتخاب برات میذارن چکار باید کرد یا پراید مزخرف ۲۰میلیونی یا محصولات اشغال ایران خودرو یا پیاده من که پیاده رو ترجیح میدم تا این بی انصافا به خودشون بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
اینها همش برای منحرف کردن ذهن مردمه که مجبور بشن برن خودرو بخرن.
شما قیمت خودروهای چینی که خیلی از خودروهای خودمون مثل پراید و سمند بهترن رو توی چین به دلار ببینید و تبدیل به ریال بکنید متوجه میشیم که خودرو خیلی ارزون تر از این حرفاس. تازه اون قیمت ، قیمت یه دستگا خودروههه. که حتما روی تعداد بالا و با توجه به منتاژ داخلی بودنش میشه گفت اگر با همون قیمت چین تو ایران به فروش برسه سود خوبی نصیب خودرو سازان میشه. پس چه دلیلی داره که خودرو گران بخریم؟
بخدا اگر یه ماه واردات خودرو آزاد بشه هیچ کس حتی سراغ خودروی دست دوم ایرانی هم نمیره. همه خودرو هاشون رو تو خیابون رها میکنن میرن خودرو خارجی میخرن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
من ژیان بخرم بهتر تا محصولات این دوکمپانی رو بخرم مردم نخرید تا خودشون ارزون کنن ویا ورشکسته شن با 20 ملیون تومان تو عراق یه ماشین تویوتا صفر یاریس میخری که 200هزار کیلومتر گارانتی کامل داره که تعویض و پرداخت ساعتی معطلی ویا خودرو جایگزین بهتون میدن بدونید که از ماست که بر ماست جونتون رو بی ارزش از دست ندید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
من ژیان بخرم بهتر تا محصولات این دوکمپانی رو بخرم مردم نخرید تا خودشون ارزون کنن ویا ورشکسته شن با 20 ملیون تومان تو عراق یه ماشین تویوتا صفر یاریس میخری که 200هزار کیلومتر گارانتی کامل داره که تعویض و پرداخت ساعتی معطلی ویا خودرو جایگزین بهتون میدن بدونید که از ماست که بر ماست جونتون رو بی ارزش از دست ندید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
مرا به خیر تو امید نیست.
میگن از کالای داخلی حمایت کنید.خب حمایت ازین بیشتر؟چند ساله مردم دارن این به اسطلاح خودروهارو که با 3 برابر قیمت به مردم میندازنو استفاده میکنند؟خب توی این سال ها چه پیشرفتی کردند؟سال به سال کیفیت میاد پایین و قیمت میره بالا.مردم سالاری همینه که فقط به فکر جیب اینا باشید؟
باز هم میگم:مرا به خیر تو امید نیست،هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۲۰:۰۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام
سال پیش 206 فول خریدم که مثلا گفتم جزء
ماشین های نسبتا خوبه ایرانی هستش،خدا شاهده
هفته ی 2بار میرم نمایندگی واسه مشکلات جدید
وقتی سوار میشی میبرتت تو حال وهوای بازار مسگرا
انقدر که سروصدا داره،تنها جایش هم که باید صدا بده ولی نمیده بوقشه،از روز اول بوق نمیزد...
خدا وکیلی نخرین.....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
به خدا درست نیست ، پولی که مردم با کلی زحمت به دست میارن و میدن ماشین بی کیفیت با قیمت بالا میخرن...
اخه تا کی حروم خوری؟؟؟
این کلاه گذاشتن سر مردم نیست؟؟
این حروم نیست؟؟
یکم انصاف خوب چیزیه
Australia
مجید
۲۰:۰۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید نخرید اخرش باید بیاد پایین این خودرو های مخرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
واقعا این همدلی که بین مردم هست خیلی خوشحالم با این حرکت ملت مجبور میشن قیمت رو به قیمت واقعی برسانند در ضمن اگر این چنین شد باید کیفیت هم جهانی بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
ازین خبرا نیست.اینا همش حرفه.باز میرن میخرن.اینجا نظراتو دیدن جوشون گرفته وگرنه.. میبینی که کوچه بازارو
Iran (Islamic Republic of)
isa
۲۰:۰۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
خودرو های بی کیفیت و مال ۱۰الی۱۵ سال پیش که هنوز هم تولید میکنن بدرد چی میخوره ادعا هم میکنن خودرو سازی داریم ایران و کره با هم خودرو سازی شروع کردن خودروهای ایران رو نگاه کن خودرو های کره ای رو نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
من موندم چرا دولت دخالتی برای این افزایش قیمت خودروها بر نمی داره واقعا ظلم می شه در حق این مردم بعد از این توافق بین الملی هم هیچگونه تغییری به وجود نیامده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
به خدا درست نیست ، پولی که مردم با کلی زحمت به دست میارن و میدن ماشین بی کیفیت با قیمت بالا میخرن...
اخه تا کی حروم خوری؟؟؟
این کلاه گذاشتن سر مردم نیست؟؟
این حروم نیست؟؟
یکم انصاف خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۱۹:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
خودرو نخرید من برای شرکتمون نیسان خریدم پشیمونه پشیمونم بخدا ۹۰۰تا کار کرد گیربکس باز کردم درش بسته نمیشه گفتن باید تو اتاق جک بزنن تا در بسته بشه تو باکش بنزین نمیرفت لوله باک کج بود لاستیک سابی هم داره بخدا انگار ماشین چپیه () دارم میفروشم بعدا ایسوزو بخرم.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۵۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
بخدا اگه نخریم حساب کار دستشون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
خبرنگاران محترم شما رسالت بزرگی در جامعه دارید و در صورت کوتاهی روز قیامت باید پاسخگو باشید لطفا فشار بیشتری وارد کنید و درد مردم مظلوم رو به گوش ایران خودرو و سایپا برسونید این ماشین ها اینقدر ارزش ندارن و شما خبرنگارا لطف کنید گزارش از سایر کشورها تهیه کنید که این خودروها به چهار پنج میلیون به اونا فروخته میشه مگه نسبت به اونا همین هزینه ها نیست یا فقط مردم ایران باید سرکیسه و چپاول بشن شمارو به خدا پیگیر این مطلب باشید
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۱:۳۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
براشون نمی صرفه.اگه از کشورهای دیگه گزارش تهیه کنن کسی دیگه دس به این فرغونها نمیزنه
Kazakhstan
حسین
۱۹:۵۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام اکثر بنگاههای اقتصادی که مدیران دولتی آن را اداره می کنند زیان ده هستند بخاطر بریز و بپاشهای زیاد ولی بنگاههای خصوصی نه و از طرفی کیفیت خودر وها اکثرا پائین است ولی بعد از توافق روند واردات قطعات خودرو از غرب شدت یافته و مشکلات کار غربیها حل می شود نه داخل و ارز مملکت خارج می شود و بازار داخل راتصاحب می کنند و خودروسازهای داخلی هم قیمت خودروها را حاضر نیستند پائین بیاورند
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۱۹:۵۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
من حدود 40 تا دارم ولی خودرو نمیخرم منتظر میمونم اگه ارزون شد کیفیتش خوب شد میخرم اگر نشد ماشین خارجی پلاک اروند میخرم. باور کنید اگر آپشن های ماشین های خارجی مناطق آزاد رو با خودروهای داخلی مقایسه کنی متوجه میشی که خودروسازای داخلی فرقون تحویل ما میدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام لطفا آبرویی فرقون جلوی این حلبی ها نبر
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۹:۵۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
متاسفانه ب تنها چیزی ک تو این دوره و زمونه فکر نمیشه
مردمن..
هر روز و هر ثانیه یه تحول مالی رو ب بالا.. ماشاله
تنها چیزی ک هیچ تغییر و تحولی نداره حداقل ستمزد کارگر و کارمند است.
ماشین اشغال... با حداقل هزینه بسازی و ب هموطن خودت به چند برابر قیمت بفروشی... هنر نیس اقایون.
امیدوارم این رکود همچنان برقرار باشه و ی ذره غیرت از خودمون نشون بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۱۹:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
خودرو نخرید من برای شرکتمون نیسان خریدم پشیمونه پشیمونم بخدا ۹۰۰تا کار کرد گیربکس باز کردم درش بسته نمیشه گفتن باید تو اتاق جک بزنن تا در بسته بشه تو باکش بنزین نمیرفت لوله باک کج بود لاستیک سابی هم داره بخدا انگار ماشین چپیه () دارم میفروشم بعدا ایسوزو بخرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
باسلام خدمت مسئولان خودروساز بابادیگه مردم بیدارشدن چقدرظلم بااین ماشین های بی کیفیت خدایش خودشما تاالان سواریکی ازاین محصولات خودتان شدیدتامرگ راجلوی چشمتان ببینیددرسال چقدرکشته براثربی کیفیتی این محصولات به قول دوستمان الاغه خیلی ایمنیش بهتره
Iran (Islamic Republic of)
افسانه جعفری
۱۹:۵۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
مردم عزم خودشان را جزم کردند که خودرو بی کیفیت گرون نخرند دمتون گرم
۱۲
آخرین اخبار