رییس کنفدراسیون صادرات گفت: تاوان مشکلات بخش صنعت را نباید بخش خصوصی بدهد و بهتر است دولت به دنبال راهکار منطقی جهت حل مشکلات تولیدکنندگان باشد.

محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش صادرات در چهار ماهه نخست سال جاری گفت: یکی از دلایل کاهش صادرات بلاتکلیفی تجار و صادرکنندگان از نتایج مذاکرات بود. 

وی افزود: موضوع دیگر که موجب کاهش صادرات شد نگرانی صادرکنندگان از تغییر نرخ ارز و این که آیا اشتباهات گذشته مجددا تکرار خواهد شد یا خیر ،بود.

لاهوتی ادامه داد: نگرانی از واردات بی‌رویه در شرایط پس از تحریم عامل دیگری بود که موجب کاهش صادرات شد.

رییس کنفدراسیون صادرات افزود:موضوع عوارض صادراتی که در یک مقطعی وضع شد بر میزان صادرات اثر گذاشت.

وی با اشاره به دیگر موانع صادرات گفت: متاسفانه نرخ ارزیابی در گمرک واقعی نیست و باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد و همه این عوامل دست به دست هم داد تا علی رغم این که هدف گذاری افزایش 20 درصدی صادرات انجام شده اما صادرات ایران 15 درصد کاهش بیابد.

لاهوتی تاکید کرد: معاون اول رییس جمهور وعده داد که ستاد تدابیر ویژه اقتصادی برداشته خواهد شد و دستورات مربوط به صادرات و واردات لغو می‌شود که در این راستا باید لغو عوارض صادراتی در اولویت قرار بگیرد .

وی افزود: تاوان مشکلات بخش صنعت را نباید بخش خصوصی بدهد و دولت بهتر است به دنبال راهکار منطقی جهت حل مشکلات تولیدکنندگان باشد نه اینکه با وضع عوارض صادرکنندگان را با مشکل مواجه نماید چرا که دریافت عوارض موجب تولید با ارزش افزوده بالا نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار