از ادعای العربیه مبنی بر فرار سخنگوی انصارالله تا هشدار صلیب سرخ جهانی درباره فاجعه انسانی در یمن

شبکه العربیه مدعی شد سخنگوی انصارالله از صنعا فرار کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری العربیه به نقل از برخی منابع مطبوعاتی یمن مدعی شد "محمد عبدالسلام،" سخنگوی جنبش انصارالله با شماری از رهبران این گروه از صنعا گریخته است. این شبکه همچنین به نقل از سرلشکر "عبده حذیفی،" وزیر کشور دولت فراری یمن مدعی شد قرار است تا ساعت 11 صبح امروز، استان اب بدون درگیری تسلیم نیروهای هوادار منصور هادی شود. شبکه اسکای نیوز عربی نیز مدعی شد شبه نظامیان هوادار منصور هادی با پیشروی در استان اب، آن را در آستانه سقوط قرار دادند. این شبکه اعلام کرد با سقوط اب، راه برای خارج کردن استان تعز از کنترل نیروهای انصارالله هموار خواهد شد و تعز نیز دروازه ای بسوی صنعا پایتخت یمن خواهد بود.

از سوی دیگر، پیتر مورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ روز گذشته اعلام کرد جهان باید برای مقابله با درد و رنج مردم یمن بیدار باشد. خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گزارش داد پیتر مور، رئیس صلیب سرخ جهانی در بیانیه ای اعلام کرد : اوضاع یمن کمتر از فاجعه نیست و مردم این کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند؛ بطوریکه تمام خانواده های یمنی تحت تأثیر درگیری ها قرار گرفته اند. وی همچنین از جامعه جهانی خواست  برای مقابله با این مشکلات هشیار باشد.
وی در ادامه افزود مراکز پزشکی یمن با شمار بالای مجروحان مواجه بوده و تهیه دارو برای بیماران دشوار شده است. وی همچنین درباره ادامه این وضع در یمن هشدار داد و بر اهمیت ورود آزاد کالا و تسهیل دریافت غذا، آب و دارو تأکید کرد.

طبق اعلام صلیب سرخ جهانی تا کنون نزدیک 4 هزار یمنی در جنگ این کشور به شهادت رسیده و بیش از 19 هزار نفر زخمی شده اند.

از سوی دیگر، پایگاه یمن پرس در خبری فوری اعلام کرد عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن ، در سفری رسمی ریاض را به مقصد امارات متحده عربی ترک کرد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد وزارت دفاع یمن از کشته شدن دو سرباز اماراتی و 6 نفر از نیروهای هوادار منصور هادی در حمله ای نزدیک پایگاه "نصر" در خور مکسر عدن در جنوب یمن خبر داد. ارتش و کمیته های مردمی نیز از کشته شدن شماری از سربازان سعودی در گلوله باران پادگانی در استان نجران عربستان خبر دادند.

همچنین شبکه خبری پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد 5 غیرنظامی در بمباران جنگنده های سعودی در شهر رازح در استان صعده به شهادت رسیدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار