درخواست فرستاده سازمان ملل در امور لیبی برای تشکیل دولت وحدت ملی

برنادینو لیون خواستار توافق برای تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی تا پایان ماه جاری میلادی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، برنادینو لیون، فرستاده سازمان ملل در امور لیبی از طرفین درگیر در بحران این کشور خواست تا پایان ماه جاری میلادی، بر سر تشکیل دولت وحدت ملی به توافق برسند.

لیون در دور جدید مذاکرات صلح لیبی در ژنو، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: لیبی با هرج و مرج گسترده روبروست؛ از این رو امیدوارم تمامی طرفهای درگیر در لیبی عاقلانه رفتار کرده و انجام مذاکرات را به منظور رسیدن به یک توافق جدی تسریع کنند.

دور جدید مذاکرات صلح لیبی روز گذشته در ژنو آغاز شد و قرار است دو روز ادامه داشته باشد. لیون در ادامه افزود: در صورتی که وارد ماه اکتبر شویم بدون آنکه توافقی حاصل شده باشد، مشکلات زیادی بوجود خواهد آمد. برای همین ما باید دارای جدول زمانی باشیم.

فرستاده سازمان ملل در امور لیبی همچنین تصریح کرد: در روزهای آینده طبق جدول زمانی که می بایست کوتاه باشد عمل خواهیم کرد. لیبی با چالشهای زیادی روبروست.

لیبی پس از سقوط معمر قذافی با هرج و مرج و آشوب مواجه شد. هم اکنون در لیبی دو دولت و دوپارلمان مستقر است. پس از تسلط شبه نظامیان فجر لیبی بر طرابلس، پایتخت این کشور، دولت و پارلمان لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است مجبور به انتقال به شرق این کشور شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار