جمعی از علمای اهل تسنن و تشیع تربت جام با آیت الله مکارم شیرازی در مشهد دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با علمای اهل سنت چه گفت؟
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جمعی از علمای اهل تسنن و تشیع تربت جام با آیت الله مکارم شیرازی در مشهد دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، این مرجع تقلید شیعه ظهر امروز به مناسب سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در دیدار علمای تشیع و تسنن شهرستان تربت جام دراستان خراسان رضوی با ایشان در شهر مشهد مقدس فرمودند: در طول تاریخ عوامل استکبار با سیاست های شیطانی به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام بودند و می خواهند کشورهای اسلامی را از نظر منابع اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی تضعیف کنند و برآن ها مسلط شوند.

این مرجع عالیقدر تقلید با بیان اینکه در هیچ جایی از اسلام ، تحمیل عقیده نیامده است یادآورشدند : امروز کسانی که در جهان اسلامی دست به کشتار و سرقت اموال می زنند مسلمان نیستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اهانت به مقدسات مسلمانان حرام است افزودند: ما به مقدسات اهل سنت احترام می گذاریم.

ایشان،برگزاری اجلاس علمای اسلام در قم و استقبال بی نظیر علمای جهان اسلام از آن را نشان از همدلی و وحدت مسلمانان دانستند وضمن ابراز خرسندی از وجود وحدت بین تشیع و تسنن در شهرستان تربت جام افزودند: محبت به اهل بیت عصمت و طهارت فقط مختص شیعه نیست و همه مذاهب ، اهل بیت را دوست دارند.شایان ذکر در این دیدارصمیمی امام جمعه اهل سنت و نزدیک به 100 نفر از علمای تسنن و تشیع تربت جام حضور  داشتند.

برای مشاهده تصاویر این دیدار اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۸:۳۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
.سلام.به نظر منم شیعه و سنی فرقی با هم ندارند.حالا مهم اینه که دین واحدی داریم دیگه حالا تو جزییات یکم اختلاف داربم چه اشکالی داره.همه جا اختلاف هست.مهم اینکه با هم متحد باشیم و برای سربلندی کشورمون تلاش کنیم.
آخرین اخبار