با امضای یک طومار؛

هزاران آمریکایی خشونت چاک شومر در قبال برجام را محکوم کردند

بیش از 170 هزار آمریکایی با امضای طوماری، خصومت آشکار سناتور یهودی را در قبال جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای محکوم کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، بیش از 170 هزار آمریکایی با امضای طوماری خصومت آشکار چارلز شومر، سناتور یهودی آمریکایی را در قبال جمع بندی هسته‌ای ایران محکوم کرده‌اند.

شومر، سناتور ایالت نیویورک پنج‌شنبه هفته گذشته در مخالفت با کاخ سفید اعلام کرد به جمع‌بندی هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس فرانسه، چین، روسیه و آلمان که ماه گذشته در وین حاصل شد، رای منفی خواهد داد.

بر اساس این طومار، که به دست مرکز «کریدو اکشن» تهیه شده است، «چاک شومر سناتور دموکرات نیویورک اخیرا به طور علنی اعلام کرده است به منظور از بین بردن توافق هسته‌ای مسالمت‌آمیز تاریخی ایران، به آن رای مخالف خواهد داد و سایر نمایندگان دموکرات را نیز به همین امر فرا خواند.»

کریدو اکشن خود را یک «سازمان حامی تغییرات اجتماعی می‌داند که از فعالان اجتماعی حمایت کرده و بودجه سازمان‌های غیرانتفاعی مترقی را تامین می‌کند». این سازمان مترقی جمع‌آوری 200 هزار امضا در حمایت از این طومار را هدف خود قرار داده است.

این طومار که امضای آن از روز شنبه آغاز شده است، می‌افزاید: «هیچ عذری برای هیچ یک از نمایندگان دموکرات در مخالفت با این توافق وجود ندارد، به ویژه سناتور شومر که قرار است پس از بازنشستگی سناتور هری رِید، رهبری دموکرات‌ها در سنا را بر عهده گیرد.»

این طومار می‌افزاید: «چاک شومر با رای موافق به جنگ عراق اشتباه کرد و درباره ایران نیز اشتباه می‌کند. تصمیم شومر برای ملحق شدن به جمهوری‌خواهان که درصدد تخریب توافق هسته‌ای هستند، بار دیگر از صلاحیت نداشتن وی برای رهبری حزب دموکرات در سنا حکایت دارد.»

کنگره آمریکا که اکثریت آن را جمهوری خواهان تشکیل می‌دهند، بررسی درباره جمع‌بندی هسته‌ای ایران را آغاز کرده است و احتمالا ماه آینده رای خود را در این خصوص اعلام می‌کند.

براساس قانونی که اوباما، رئیس‌جمهور امریکا در ماه مه امضا کرد، کنگره تا 26 شهریور (17 سپتامبر) مهلت دارد موافقت یا مخالفت خود را با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در 23 تیر بین ایران و کشورهای گروه 1+5 حاصل شد، اعلام کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار