قم؛

نمایشگاه اردبیل میزبان هنرمندان

دو هنرمند صنایع دستی استان قم در نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی اردبیل حضور دارند

به  گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: مهدی نصراصفهانی معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از حضور هنرمندان قمی در نمایشگاه صنایع دستی اردبیل خبر داد .

نصر گفت:در این نمایشگاه دو هنرمند قمی حضور دارند که حمیدرضا تنگستانی(هنرمند معرق و منبت چوب) و سید مصطفی رضوی (هنرمند و سازنده انواع خرمهره) از هنرمندان برجسته استان قم هستند که محصولات هنری خود را در معرض دید علاقه مندان به نمایش می گذارند.

معاون صنایع دستی استان قم با اشاره به اینکه مصطفی رضوی از جمله هنرمندان قدیمی و پرسابقه قم است گفت: خرمهره مصنوعاتی سرامیک به رنگ آبی فیروزه‌ای روشن است با قدمتی 6 هزار ساله و یکی از رشته های بومی است که این هنرمند قمی با ساخت انواع خرمهره توانست در این نمایشگاه شرکت کند.

نصر با اشاره به حضور حمید رضا تنگستانی معرق کار حرفه ای و برجسته استان در نمایشگاه اردبیل گفت: وی از هنرمندان شاخص در این رشته است که با حکاکی و کنده کاری برجستگی گل و گیاه بر روی چوب ایجاد می‌کند.

معاون صنایع دستی قم با بیان اینکه استان قم در خصوص رشته های بومی جزء برترین ها است گفت: در بسیاری از نمایشگاه ها از هنرمندان قمی دعوت به عمل می آید و معاونت صنایع دستی در این زمینه با ارائه تسهیلات و معرفی آثار هنری هنرمندان در نمایشگاه‌های مختلف از این قشر حمایت می‌کند.

وی  برند سازی و  برپایی نمایشگاه و بازارچه در سطح استان را یکی از راهکارهایی دانست تا علاقه مندان بتوانند با صنایع دستی هنرمندان قمی آشنا شوند و همچنین بازار فروشی برای آثار هنری هنرمندان باشد.

نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی با حضور هنرمندان سراسر کشور تا 23 مرداد ماه در شهرک کوثر جمع دریاچه شورابیل اردبیل برپا است.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.