فاطمه گودرزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بازیگری را به خاطر جشنواره مادر کنار گذاشتم

چند پیشنهاد بازیگری همزمان با برگزاری جشنواره مادر به من پیشنهاد شد اما رد کردم و از این کار پشیمان نیستم.

فاطمه گودرزی بازیگر سینما که به تازگی دبیری جشنواره فیلم «مادر» نیز بر عهده گرفته، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برگزاری جشنواره مادر گفت: من همیشه با برگزاری هرگونه جشنواره‌ای موافقم به خصوص جشنواره فیلم «ما‌در»، چون اینقدر موضوع گسترده‌ای است که تمایل دارم همه جای ایران این جشنواره را برگزار کنم و فیلم‌سازان و مخاطبان زیادی بتوانند در آن شرکت کنند.

وی افزود: بسیاری از فیلم‌های شرکت‌کننده در این جشنواره از شهرهای مختلفی غیر از تهران بوده، به همین این دلیل اگر می‌توانستیم جشنواره را در شهرهای مختلف برگزار کنیم شاید فیلم‌های بیشتری به دست ما می‌رسید و گستردگی بیشتری پیدا می‌کرد، تا الان حدود 400 فیلم به دست ما رسیده که برخی از آنها فوق‌العاده هستند.

وی ادامه داد: در اصل برگزاری یک جشنواره در درجه اول یعنی کشف استعداد‌ها، که این اتفاق خوبی است. هدف جشنواره «مادر» نیز تکریم مادران و پیدا کردن فیلمسازان انبوه و دوستدار فیلمسازی است و نهایتاً برگزاری جشنواره‌ای که مردم با آن شاد باشند.

گودرزی بیان کرد: چه اشکالی دارد در کشور ما به طور دائم جشنواره برگزار کنیم به خصوص زمانی که قرار نیست از بیت‌المال پولی برداشت شود. برگزاری متعدد جشنواره باعث شادی و دلگرمی مردم ما می‌شود و به طور قطع استقبال بیشماری را از آنها شاهد هستیم.

این بازیگر اظهار داشت: هیات انتخاب اسامی 83 فیلم را اعلام کردند که چند فیلم فوق‌العاده در بین آنها دیده می‌شود که انتظار ما را برآورده ساختند، اینقدر حرفه‌ای و با مفهوم بود که واقعاً جای تعجب و خوشحالی دارد.

گودرزی عنوان کرد: تلاش ما این است که سال‌های آینده هم این جشنواره را برگزار کنیم به خاطر طیف وسیع موضوع (مادر) جای کار زیادی دارد که می‌توانیم موضوعات فراوانی را مطرح کنیم.

این بازیگر با بیان این مطلب که مشخص نیست سال‌های آینده دبیر جشنواره باشد، بیان کرد: ما از آینده خبر نداریم اما به احتمال زیاد سال‌های آینده نیز دبیری جشنواره را بر عهده خواهم داشت.

گودرزی در خصوص اینکه چرا به سراغ بخش خصوصی برای حمایت از جشنواره کودک رفته‌اند اظهار داشت: من فکر می‌کنم درست نیست همه مسئولیت‌ها و سنگینی‌ها روی دوش مسئولان دولتی باشد گاهی اوقات لازم است بخش‌های خصوصی فعالیتی را انجام داده و نشان دهند می‌توان برگزاری بعضی از جشنواره‌ها را بر دوش بخش‌های خصوصی انداخت.

وی افزود: به هر حال تمام مجوز‌ها باید از سمت وزارت ارشاد صادر شود پس از آن همه ما اندازه‌ها و خط قرمز‌ها را می‌دانیم و از همه چیز‌ آگاهیم و باید جشنواره‌ای خوب، آبرومندانه و در  شأن مردم ایران برگزار کنیم.

گودرزی عنوان کرد: امیدوارم برای فیلم‌هایی که انتخاب شده تهیه‌کننده پیدا شود تا بتوانند فیلم‌های بعدی خود را بسازند و بخشی از بدنه سینمای ایران را در آینده تأمین کنند. چون بین آنها فیلم‌سازانی وجود دارد که از استعداد‌های ناب و فوق‌العاده‌ برخورداند. ما هم سعی کردیم فیلم‌های متفاوت و مفید‌تری را نسبت به جشنواره‌های دیگر داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که از زمان قبول کردن دبیری جشنواره به کار بازیگری نمی‌پردازد عنوان کرد: در حین انجام کارهای جشنواره بازی در چند فیلم و سریال به من پیشنهاد شد که به خاطر دغدغه شیرین جشنواره و مسئولیت بسیار سنگین آن نتوانستم قول همکاری دهم و از این بابت پشیمان نیستم.

گودرزی بیان کرد: من این جشنواره را دوست دارم یعنی احترام به مقام مادر برای من از هر چیز دیگری با ارزش‌تر است، البته در کنار پدر. فکر می‌کنم در زمان‌های آتی حتماً جشنواره‌ای را برای پدران عزیز و گرامی خواهیم داشت پدرهایی که کمتر از مادران ما نیستند و گاهی اوقات نقش مادرها را در جهت حفظ و نگهداری ارزش‌های خانواده ایفا می‌کنند.

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این جشنواره بتواند جوابگوی مردم عزیز ما باشد و حامیان خوبی پیدا کنیم تا جشنواره را وسیع‌تر در شهر‌های مختلف برگزار کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار