رئيس سازمان حمل و نقل ترافيك شهر تهران گفت : مقدمات اجرای طرح LEZ يا طرح كاهش فراهم شده است و طی سال جاری وارد فاز عملياتی می‌شود.

سيد جعفر تشكری هاشمی ، رئيس سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداری شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت : تردد وسائل نقليه در محدوده طرح LEZ كه بزودي جايگزين طرح زوج و فرد می‌شود مستلزم داشتن معاينه فنی است و از اين رو نگاه ويژه‌ای به موضوع معاينه فنی خودروها توسط مسئولان مربوطه می‌شود و در همين خصوص توسط وزارت كشور طرحي در خصوص يكپارچه سازی مراكز معاينه فنی در دست انجام است و نرم افزاری هم پيش بينی شده كه به صورت يكپارچه تمام مراكز بايد به اين شبكه تحت وب متصل شوند. 
 
وی در ادام افزود : با توجه به مكانيزه شدن محدوده زوج و فرد با جايگزينی طرح كاهش يا LEZ عمده زير ساخت ها و مقدمات اجرای اين طرح آماده است و در محدوده نامبرده توسط دوربين‌های ANPR تخلفات ثبت می‌شود؛در ضمن می‌بايست آموزش‌های شهروندی برای اجرا اين طرح به شهروندان داده شود و پس از تدوين جزييات طرح و آماده سازی‌ دستگاه هاي دخيل طرح LEZ وارد فاز عملياتی می‌شود. 
 
به گفته اين مقام مسئول در شهر تهران سه حلقه در محدوده شهری قرار دارد كه اين حلقه‌ها يكی طرح ترافيك ، زوج و فرد  و كمربندی بزرگ تهران است. 
 
رئيس سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداری شهر تهران در پايان بيان كرد: پيش بينی ما اين است كه در نيمه دوم سال طرح LEZ به مرحله اجرا برسد و جايگزين مناسب به جای طرح زوج و فرد است و در اين طرح خودروهايی كه استاندارد لازم را ندارند حق تردد نخواهند داشت.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار