شهرام شکوهی در رونمایی آلبوم «تا نفس هست»:

امضای کاری خود را در آلبوم جدیدم حفظ کردم

سعی کردم تفکر جدیدی را در آلبوم جدیدم عملی کنم و این آلبوم نسبت به آثار قبلی من کمی تفاوت دارد، اما شیوه اجرایی و امضا کاری خود را حفظ کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرام شکوهی خواننده و آهنگساز در نشست خبری رونمایی آلبوم جدید خود به نام «تا نفس هست» گفت: ساخت این آلبوم را از یک سال پیش آغاز کردیم و مطابق آلبوم‌های گذشته با کمک دوستانی همچون حسین کاشانی، علی بحرینی، عادل فلاح و امیر بامشاد ضبط و آماده انتشار شد.

امضا کاری خود را در آلبوم جدیدم حفظ کردم

وی ادامه داد: در این آلبوم تغییر و تحولاتی صورت گرفته است و سعی کردم تفکر جدیدی را عملی کنم و نسبت به آثار قبلی من کمی متفاوت است، البته همچنان شیوه اجرایی خود را حفظ کرده‌ام.

شکوهی در خصوص تکرار سبک و ترانه در اکثر آلبوم‌ها عنوان کرد: متاسفانه برای مجوز دادن به آلبوم‌ها، در رابطه با محتوای آن از جمله موسیقی و ترانه بدون گوش دادن به موسیقی سخت گیری می‌شود و با وجود این سخت گیری‌ها تکراری بودن بعضی از قطعه‌ها دور از ذهن نیست، البته باید دید تکرار در موسیقی چه معنا و جایگاهی دارد.

امضا کاری خود را در آلبوم جدیدم حفظ کردم

وی در ادامه افزود: هر خواننده‌ای برای خود یک سبک و به اصطلاح امضا کاری ایجاد می‌کند و این امضا یا سبک کاری باید در تمام آثار خواننده ثابت شود؛البته می‌توان در قطعه‌های دیگر در نحوه‌ی اجرایی و سبک کاری تغییراتی ایجاد کرد، اگر این تغییرات باعث شود خواننده از امضا و سبک خود دور شود مسلما به کلیت اثر ضربه می‌زند.

شکوهی در رابطه با وضعیت اقتصادی و درآمدزایی تولید و پخش آلبوم گفت:وجود کپی‌رایت‌ها و پخش غیرقانونی آثار هنری به درآمدزایی ضربه‌ی بزرگی زده است و با توجه به زحمتی که گردآوری آثار هنری دارد درآمد بسیار پایین بوده و حتی هزینه‌های مصرفی هم بر نمی‌گردد.

امضا کاری خود را در آلبوم جدیدم حفظ کردم

وی افزود: صداوسیما موسیقی را به رسمیت نمی‌شناسد و این امر باعث می‌شود محیط تبلیغاتی کمی داشته باشیم و فقط در برخی از فضاهای مجازی اجازه تبلیغات را داریم و معمولا خبر پخش آثار هنری مثل آلبوم‌های موسیقی به صورت ارائه پوستر و همانند قدیم سینه به سینه در بین مردم پخش می‌شود.

شکوهی در ادامه گفت:قطعه 6 این آلبوم که «امان از تو» نام دارد زمان بیشتری را نسبت به بقیه قطعه‌های موجود در آلبوم صرف ساخت و ترانه آن شده است.

امضا کاری خود را در آلبوم جدیدم حفظ کردم

وی در رابطه با ساخت و تهیه آلبوم تصویری گفت:به دلیل بعضی از مشکلات،کار تصویری را نمی‌توان آزادانه انجام داد و این امکان وجود دارد که بدون اطلاع از کلیپ ساخته شده در شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده کنند و این امر خواننده را دچار مشکل می‌کند.

شکوهی خاطرنشان کرد:کنسرت 19 و 20 شهریور از این آلبوم در 4 بخش اجرا خواهد شد.

امضا کاری خود را در آلبوم جدیدم حفظ کردم

در ادامه علی بحرینی تنظیم کننده، در رابطه با تغییر ترانه‌ها و پخش قطعه‌های خوانده شده در تلویزیون گفت:دنیای ترانه‌ها در این آلبوم تغییری نداشته ولی واژه‌های خاصی در فضای اصلی آلبوم استفاده شده است.

وی ادامه داد: به دلیل این که فضای کافی برای تبلیغات نداریم پخش ترانه‌های خوانده شده در تلویزیون برای ما  نوعی تبلیغ به حساب می‌آید و هیچ کدام از خواننده‌ها شکایتی در این باره ندارند.

امضا کاری خود را در آلبوم جدیدم حفظ کردم

خانزاده در رابطه با شرکت پخش کننده این آلبوم گفت:شرکت هنر اول کار سرمایه گذاری و پخش این اثر را بر عهده داشت.

وی در رابطه با سبک این آلبوم عنوان کرد:به دلیل علاقه‌ام به سبک اسپانیایی، سبک تلفیقی را به وجود آوردم که متشکل از آواز ایرانی و موسیقی اسپانیایی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار