اسدی: جشنواره تئاتر رضوی توانسته باثبات و سازمان یافته عمل کند

دبیر سی‌و‌چهارمین دوره جشنواره تئاتر فجر پیشنهاد داد تور نمایشی آثار برجسته این جشنواره به منظور اجرا در سراسر کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید اسدی در گفتگو با ستاد خبری دهمین جشنواره تئاتر رضوی گفت: جشنواره‌هایی که دارای موضوع مشخصی هستند، ضرورتا باید عمق و ژرفای آن موضوع را مورد توجه بیشتر قرار دهند و بر خلاف پیشترها که معمولا در آثار تولیدی بیشتر به ظاهر توجه می‌شد، اما شرایط امروزی ایجاب می‌کند مطالعه و پژوهش در قبال این موضوعات صورت گیرد.

دبیر سی‌و‌چهارمین دوره جشنواره تئاتر فجر افزود: توقع می‌رود دست اندرکاران تولید آثار نمایشی، در جستجوی موضوعات مرتبط با مضامین دینی و مذهبی، اندیشه بیشتری داشته باشند زیرا تئاتر دینی باید بتواند غیر از انتقال مفاهیم، یک تجربه ویژه برای مخاطب فراهم کند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد یک تجربه معرفتی و ویژه پس از تماشای این نوع تئاترها، تصریح کرد:  اگر رویکرد اندیشمندانه‌ای در فهم موضوع و نیز ساماندهی هنرمندانه‌ای برای ایجاد یک تجربه معنوی ویژه در این نوع تئاتر وجود داشته باشد، به نظر می‌رسد می‌تواند در آینده موفق‌تر از آنچه هست جلوه کند.

اسدی با بیان اینکه تئاتر رضوی توانسته سازمانی پیدا کند، آن را اتفاقی مثبت ارزیابی و تاکید کرد: جشنواره تئاتر رضوی به دلیل آنکه هم فضای مناسبی در اختیار دارد و هم امکانات مطلوبی، دارای فرصت و امکان تولیدی خوب در حوزه نمایش است و توانسته در سالهای اخیر به صورتی با ثبات و سازمان یافته عمل کند.

وی درباره چشم‌انداز جشنواره تئاتر رضوی توضیح داد: باید فرایند تولید این نوع تئاتر از یک معرفت و فهم آغاز شود؛ همچنانکه امسال نیز دست اندرکاران جشنواره، همایش گفتمان تئاتر دینی را برگزار کردند و به نظر می‌آید باید هم اندیشی‌هایی شکل گیرد تا کسانی که تولید کننده این نوع نمایش هستند، با دانش و معرفت نسبت به این موضوعات وارد عرصه شوند.

این مدرس تئاتر ادامه داد: اگر بحث و مواجهه با این موضوع تداوم داشته باشد، می‌تواند در آینده توفیق بیشتری داشته باشد؛ ضمن آنکه اگر این نوع تئاترها از نظر تمهیدات هنری قدری جذاب تر شوند که بتوانند گستره مخاطب را افزایش دهند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.

اسدی همچنین خواستار آن شد که دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی، اجرای تولیدات خود را محدود به زمان برگزاری جشنواره و در چند شهر معین نکند بلکه پس از سرمایه گذاری برای تولید آثار برجسته به منظور اجرا در جشنواره، تور نمایشی در سراسر کشور بگذارد تا بخش عمده ای از مخاطبان در دیگر شهرها نیز از آن بهره مند شوند؛ زیرا این موارد می‌تواند به بهبود این نوع تئاتر کمک کند.

یادآور می‌شود دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مرداد ماه سال جاری در استان خراسان شمالی (بجنورد) به دبیری حسین ثابت قدم وحید برگزار می‌شود.


اانتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار