منظمی: انتظار نایب قهرمانی از تیم ملی "ب" نداشتیم

مدیر تیم‌‌های ملی فدراسیون والیبال با اشاره به این که پیش بینی می‌کردند ایران در جمع چهار تیم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا باشد، گفت: انتظار نداشتیم تیم ملی نایب تهران شود.

 امیرحسین منظمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار توپ‌وتور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از سوی تیم ملی ب اظهار کرد: برآورد ما در فدراسیون این بود که تیم ملی ب در پایان مسابقات در بین چهار تیم نهایی قرار بگیرد، نه این که نیم نگاهی به کسب عنوان در مسابقات نداشته باشیم، اما برای‌مان اهمیت نداشت و فشاری به تیم برای قهرمانی وارد نکرده بودیم.
 
وی با بیان این مطلب که پس از پایان رقابت‌های لیگ جهانی والیبال، تیم الف احتیاج به ریکاوری و آماده‌سازی داشت، افزود: تیم الف باید استراحت می‌کرد و با بهترین شرایط عازم مسابقات جهانی می‌شد. از طرفی تصمیم گرفتیم امتیازی قائل شویم تا تیم ملی ب و بازیکنانی که در تیم الف فرصتی برای بازی پیدا نکرده بودند بتوانند شرایط حضور در مسابقات را پیدا کنند.
 
این مسابقات فرصتی بود که برخی بازیکنان بتوانند خودی نشان دهند و در صورت لزوم به تیم الف ملحق شوند.
 
منظمی با اشاره به عملکرد خوب تیم ب در مسابقات و ثبت ارزیابی کردن آن، اضافه کرد: هیچ کارشناسی پیش بینی نمی‌کرد که تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا مقام کسب کند اما روند مسابقات به حدی خوب پیش رفت که تیم راهی فینال شد. توانمندی بالا و جدیت بازیکنان و کادر فنی در این مسابقات سبب شد موفقیت رقم بخورد.
 
با وجود اینکه تیم ملی ب بازی تدارکاتی برگزار نکرده بود و زمان کمی برای هماهنگی در اختیار داشت به همین دلیل ما از نتیجه کسب شده کاملاً رضایت داریم.
 
منظمی درباره قهرمانی تیم ملی ژاپن، تصریح کرد: تیم ملی ژاپن از چند بازیکن خوب و با تجربه بهرمند بود. آن‌ها با تدارکات خوبی به مسابقات آماده بودند و بسیار با کلاس و هماهنگ کار می‌کردند. هرچند سه شکست را در طول مسابقات متحمل شدند اما روند خوبی داشتند و همه شکست‌هایشان هم با نتیجه 3 بر 2 بود.
 
مدیر تیم‌های والیبال در خصوص وضعیت میزبانی ایران از این مسابقات گفت: همزمانی برگزاری مسابقات در دو سالن بسیار سخت و پرهزینه بود. با این حال بسیار خوب و ساماندهی شده برگزار شد و AVC (کنفدراسیون والیبال آسیا) اذعان کرد که میزبانی ایران یکی از بهترین میزبانی‌ها در تاریخ برگزاری رقابت‌ها بود.
 
وی درباره عدم استفاده از سیستم ویدئوچک در مسابقات گفت: AVC خواستار وجود این سیستم نشد و احتیاجی به آن نبود، به همین دلیل مسابقات را بدون ویدئوچک برگزار کردیم.
 
منظمی درباره این موضوع که شاید بهتر باشد بازیکنان جوان‌تری در تیم ملی ب حضور داشته باشد، گفت: من با این موضوع موافقم اما نفرات حاضر در تیم ملی ب از چند جهت مورد بررسی قرار گرفته و انتخاب شدند. به هرحال در هر تیمی عیوبی وجود دارد که برگزاری و حضور در مسابقات می‌تواند بستری برای پوشش دادن این عیوب باشد. هدف اصلی والیبال ایران در حال حاضر صعود به المپیک است و تمام تلاش ما در این راستاست.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا پیمان اکبری که همزمان مربی دو تیم دیگر نیز هست، برای هدایت تیم ب انتخاب شد، گفت: کمیته فنی فدراسیون با بررسی‌های لازم این تصمیم را گرفت. پیش از این قرار بود دراگان اسوتیوز اروویچ سرمربی تیم ب باشد اما حضور تیم پیکان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا و سپس قهرمانی جهان سبب شد تصمیم بگیریم پیمان اکبری این تیم را هدایت کند که خوشبختانه عملکرد خوبی در تیم ملی داشت.
 
وی درباره اعزام تیم پیکان به مسابقات آسیایی و این که آیا ملی پوشان پیکان در تمرینات باقی ماند را راهی جام باشگاه‌های آسیا خواهند شد، تصریح کرد: هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است. قطعاً شرایطی رقم خواهد خورد که هیچ یک از دو تیم متضرر نشوند.
 
مدیر تیم‌های ملی فدراسیون والیبال در پایان از وضعیت خوب تیم ملی الف خبر داد و افزود: خوشبختانه تمرینات به دور از هر مصدومیتی و در شرایط مطلوب در حال برگزاری است و امیدواریم پس از برگزاری رقابت‌های تدارکاتی و حضور در جام واگز بتواند در مسابقات جام جهانی مثل همیشه درخشش داشته باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار