هاآرتص: یعلون تلویحا به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اعتراف کرد

هاآرتص نوشت اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نشان‌ می‌دهد این رژیم در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران دست داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانِ؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: با اظهارات موشه یعلون می توان گمان برد که اسرائیل مسئول ترور دانشمندان هسته ای ایران بوده است. 

به نوشته روزنامه هاآرتص، موشه یعلون، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه آلمانی اشپیگل، تلویحا اظهار داشت اسرائیل ممکن است برای توقف برنامه هسته ای ایران، دانشمندان هسته ای این کشور را ترور کند. 

یعلون در پاسخ به این سئوال که آیا ما ممکن است مرگ تعداد بیشتری از دانشمندان هسته ای ایران از طریق حملات تروریستی با بدافزارهایی که به شبکه های کامپیوتری ایرانی ها منتقل می شود، را شاهد ‌باشیم، اظهار داشت:« ما باید برای دفاع از خودمان آماده باشیم. من مسئول جان دانشمندان ایرانی نیستم.»

یعلون همچنین این احتمال را هم رد نکرد که اگر ایران توافق  را نقض کند و برنامه نظامی تسلیحاتی خود را از سر بگیرد، ممکن است رژیم صهیونیستی  تاسیسات هسته ای ایران را بمباران خواهد کرد.

یعلون به اشپیگل گفت: «این موردی است که ما باید درباره آن بحث کنیم. در پایان کاملا روشن است. با این راه، یا هر راه دیگری، جاه طلبی‌های هسته ای ایران باید متوقف شود.»

وی در ادامه افزود:« ما به هیچ عنوان نمی توانیم از یک ایران با تسلیحات هسته ای چشم پوشی کنیم. ما ترجیح می دهیم این کار از طریق یک توافق یا تحریم حل شود، ولی در نهایت، اسرائیل باید بتواند از خودش دفاع کند.»

یعلون در مصاحبه با اشپیگل، ‌بار دیگر بر مخالفت اسرائیل با توافق به دست آمده میان ایران و قدرت های جهانی تاکید کرد. 

یعلون  در ادامه این مصاحبه هشدار داد که این توافق، ایران را به یک کشور در آستانه هسته ای تبدیل خواهد کرد  و مدعی شد برداشته شدن تحریم ها به افزایش پول ایران و انتقال آن به گروه های تروریستی در سراسر خاورمیانه منجر خواهد شد. 

براساس گزارش ها، در سالهای 2012 تا 2014، پنج دانشمند هسته ای ایرانی ترور شدند و هر چند رژیم صهیونیستی، هرگز رسما مسئولیت این ترورها را برعهده نگرفت، اکثر رسانه های غربی با استناد به منابع اطلاعاتی اسرائیلی، این ترورها را به موساد نسبت می دادند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۷:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
بشین سرجات بابا، غلط زیادی بکنی بنا بفرموده امام خامنه ای تل آویب وحیفا رو با خاک یکسان میکنیم،حالیت شد یا حالیت کنیم؟.........
United States of America
میثم
۱۲:۵۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
ایندفعه دانشمندای مارو بکشی دانشمنداتو میکوشیم.حالا اول فکر امنیت دانشمندای خودتو در هر نقطه جهان بکن بعد بیا دانشمندای مارو تهدید بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
این ملعون بهتره به فکر جون خودش باشه که یه وقت شکار چریکهای نترس حزب ا.. وایران نشه
آخرین اخبار