درهای مسجدالحرام به روی زائران بسته شد

منابع سعودی از بسته شدن 27 باب مسجدالحرام برای تكمیل توسعه صحن طواف خبر دادند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه عكاظ نوشت: شركت پیمانكار اجرای طرح افزایش ظرفیت صحن طواف، باب ملك عبدالعزیز و 26 باب دیگر مسجدالحرام از باب 94 تا باب الصفا را برای تكمیل اقدامات مرحله سوم طرح بست تا اینكه باب ها در موسم حج پس از تكمیل طرح بار دیگر باز شود.

بر اساس این گزارش، عمره گزاران و زائران بیت الله الحرام به باب ملك فهد از ناحیه غربی مسجدالحرام راهنمایی شدند.

پیش‌تر مرحله نخست طرح توسعه صحن طواف تكمیل و تمام باب های منتهی به طرح توسعه زمان ملك فهد و طرح سوم توسعه باز شده بود و در خلال موسم عمره، مسعی برای استقبال از ضیوف الرحمن باز شده بود.

عبدالله الطمیح مدیر اداره درهای (باب ها) مسجدالحرام اعلام كرد: 70 باب مسجدالحرام به روی ضیوف الرحمن باز است و باب های توسعه ملك فهد و مسعی و فتح و شش باب در طرح سوم توسعه و پنج باب در سمت الشبیكه باز شده است.

وی خاطر نشان كرد: در خلال موسم حج آینده، 210 باب باز خواهد شد و منطقه باب ملك عبدالعزیز هم به شركت پیمانكار طرح توسعه واگذار شده است.

شایان ذكر است، شركت بن لادن مسئولیت بستن باب ملك عبدالعزیز و 26 باب دیگر را در یك مكان محصور شده بین پله های 94 تا الصفا برعهده گرفته است.

الطمیح از اجرای طرح هماهنگی برای جبران بسته شدن باب ها برای تسهیل ورود و خروج ضیوف الرحمن و تنظیم حركت زائران به مسجدالحرام و بالعكس خبر داد.






منبع: خبرگزاری حج


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.