حمایت يکی ديگر از سناتورهای دموکرات از توافق هسته‌ای

سناتور "جین شاهین" در بیانیه‌ای حمایت خود را از توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی سنای آمریکا گزارش داد: سناتور "جین شاهین" در بیانیه ای حمایت خود را از توافق بین‌المللی با ایران با هدف مهار توانمندی‌های هسته‌ای این کشور اعلام کرد. این سناتور دموکرات از ایالت "نیوهمشایر" در بیانیه‌ای اعلام کرد:« من در سه هفته گذشته این توافقنامه را مطالعه کرده ام و در جلسات استماع و پرسش و پاسخ درباره این توافق حضور یافتم و ارزیابی های طبقه بندی شده درباره توانمندی ما برای راستی آزمایی تبعیت ایران از این توافقنامه بازبینی کرده ام. این توافقنامه ذخایر اورانیوم غنی شده ایران را کاهش می دهد، غنی سازی اورانیوم درجه تسلیحاتی را ممنوع می کند و نظام بازرسی های سرزده و سختگیرانه‌ای را بر این کشور اعمال می کند. این توافق تعداد سانتریفوژهای ایران را بیش از دو سوم برای مدت یک دهه کاهش می دهد و دسترسی بازرسان به کارخانه ها و معادن اورانیوم ایران به مدت بیست و پنج سال برقرار خواهد بود. کارشناسان هسته ای اطمینان دارند ما می توانیم تخلفات ایران را شناسایی کنیم و مهمتر اینکه، آمریکا می تواند به صورت یکجانبه از طریق بازگشت نظام تحریم ها به تخلفات پاسخ دهد.»

سناتور شاهین در ادامه بیانیه خود آورده است:« من به این نتیجه رسیدم که این توافق بهترین گزینه دردسترس برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. زمانیکه این توافق در ماه سپتامبر به صحن علنی سنا برده شود، من قصد دارم از آن حمایت کنم. رد این توافق گزینه‌های غیرنظامی معتبری را برای متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته ای ایران در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

وی در ادامه مدعی شد؛  این توافق به معنای دوستی با ایران یا چشم پوشی از تلاش های این کشور برای بی ثباتی در خاورمیانه نیست. به ویژه، تعهد ما به دفاع از اسرائیل تزلزل ناپذیر است و ما باید تحریم های سختگیرانه را علیه ایران به منظور حمایت این کشور از تروریسم و نقض حقوق بشر حفظ کنیم.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار