معاون برنامه ریزی استانداری تهران از کاهش 15 درصدی بهره گیری از منابع آبی سدها به دلیل کاهش نزولات آسمانی در طول یکسان گذشته خبر داد.

نعمت الله ترکی، معاون برنامه ریزی استانداری تهران در گفت‌و‌گو با  خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ضرورت توجه هرچه بیشتر شهروندان در استفاده صحیح و مدیریت بهینه الگوی مصرف از منابع آبی، اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی، بهره گیری از منابع آبی سد‌ها در استان تهران با کاهش 15 درصدی مواجه است.

وی افزود: قریب به 70 درصد از آب مورد نیاز استان تهران در طول سنوات گذشته از سدهای 5 گانه در این استان تامین می‌شد که با کاهش بارندگی‌ها در طول سنوات اخیر، برداشت از سفره‌های زیرزمینی آب افزایش یافته و در حال حاضر 45 درصد از آب مصرفی مورد نیاز استان تهران از این بخش (سفره‌های زیر زمینی) تامین می‌شود.

ترکی گفت: سدهای لتیان و طالقان به ترتیب آب مصرفی مناطق شرقی و غربی تهران را پوشش می‌دهند و اگر گل استان تهران را به صورت یک رینگ فرض کنیم، بخشی دیگر از آب مورد نیاز این منطقه را سد هاملو تامین می‌کند که با احداث تونلی 30 کیلومتری، 170 کیلومتر آب جهت مصرف هدایت می‌شود.

معاون برنامه ریزی استانداری تهران یادآور شد: مجموعه استانداری به منظور کاهش مشکلات آبی در این استان در حد توان، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا نارسایی‌های موجود در حوزه آبی به حداقل ممکن کاهش یابد و امیدواریم با افزایش سطح بارندگی‌ها، منابع آبی با افزایش هرچه بیشتری همراه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار