روزنامه ملیت نوشت؛

انگليس نيز خواستار استفاده از پايگاه‌های ترکيه شد

روزنامه ملیت از درخواست انگلیس برای استفاده از پایگاه‌های ترکیه خبر داد.

انگليس نيز خواستار استفاده از پايگاه‌های ترکيه شد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  روزنامه ملیت چاپ ترکیه نوشت: پس از آمریکایی ها، انگلیسی ها نیز خواستار استفاده از پایگاه های ترکیه شدند.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس دیروز با "مولود چاووش اوغلو،" وزیر امور خارجه ترکیه تلفنی گفتگو کرد و خواستار موافقت ترکیه با استفاده هواپیماهای جنگی انگلیس از پایگاه های ترکیه برای عملیات علیه گروه تروریستی داعش شد.

بنابر این گزارش، آمریکا و ترکیه درباره این امر که نیروهای هوایی کدامیک از کشورهای عضو ائتلاف امکان استفاده از پایگاه‌های ترکیه را داشته باشند، تصمیم گیری خواهند کرد. هواپیماهای جنگی آمریکا سه روز پیش در چارچوب توافق آمریکا و ترکیه برای مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه برای نخستین بار از پایگاه اینجیرلیک (در جنوب ترکیه) برای عملیات جنگی به پرواز درآمدند. 

آمریکا برای عملیات مبارزه با تروریسم در سوریه علاوه بر پهپادها از سی فروند هواپیمای جنگی نیز که بخشی از آن در پایگاه اینجیرلیک استقرار یافته است، استفاده خواهد کرد. 

وزیر امور خارجه انگلیس کشته شدن شماری از اتباع ترکیه را در حملات تروریستی به چاووش اوغلو تسلیت گفت. وزیران امور خارجه دو کشور درباره مبارزه با داعش ، همچنین تحولات سوریه و عراق و تحولات مرتبط با مذاکرات برای حل مسئله قبرس گفتگو کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار