در مراسم افتتاح کانال سوئز؛

حمایت اولاند از همکاری نظامی و اقتصادی با مصر

رئیس جمهوری فرانسه در سفر خود به مصر با همتای مصری خود درخصوص حقوق بشر و مبارزه با تروریسم گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از اسماعیلیه (مصر)، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که به منظور شرکت در مراسم افتتاح کانال جدید سوئز به شهر اسماعیلیه سفر کرده است، مبارزه با تروریسم را محور اصلی روابط پاریس-قاهره بر شمرد.
وی پس از دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر به خبرنگاران گفت: «امروز، روابط فرانسه با مصر بر منافع مشترکی بنا نهاده شده است که مبارزه با تروریسم و تلاش برای برقراری امنیت را شامل می شود».

اولاند در عین حال، با تاکید بر لزوم رعایت حقوق بشر و برگزاری انتخابات مصر با اصول دموکراتیک، اظهار داشت همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم استثناء بردار نیست.
رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به فروش تسلیحات به مصر، گفت: «همکاری با مصر ادامه خواهد داشت. تاکنون چند ناوچه به این کشور تحویل داده شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. فرانسه بر آن است تا به گونه ای رفتار کند تا مصر بتواند در برابر تروریسم، از خود دفاع کند».

اولاند، همچنین با اشاره به تحویل سه فروند از 24 فروند هواپیمای رافال خریداری شده توسط مصر، خاطر نشان کرد: «باید بتوان به مصر ابزار فعالیت، و به فرانسه ابزار محافظت (در برابر تروریسم) را داد».

وی با تاکید بر مستحکم بودن روابط اقتصادی فرانسه و مصر، گفت ساختار جدید کانال سوئز به شرکت های فرانسوی امکان می دهد تا در مصر بیشتر فعالیت کنند.

اولاند همچنین با ابراز نگرانی از اوضاع کنونی حاکم بر لیبی، ‌سوریه، عراق، یمن و اقدامات تروریستی که در صحرای سینا به وقوع می پیوندد، بر لزوم یافتن شرکایی که بتوانند از خود در برابر تروریسم دفاع کرده به یافتن راه حل هایی در برقراری صلح منطقه ای یاری کنند، تاکید کرد.
این اظهارات اولاند در حالی ایراد شد که میزبان وی، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر محمد مرسی، رئیس جمهور اسلام خواه کشور را از قدرت برکنار کرده و از سوی سازمان های مردم نهاد حقوق بشری، به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار