مشهد؛

صادرات دام و فرآورده های دامی خراسان رضوی به 20 کشور جهان

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت : انواع دام و فرآورده های خام دامی با نظارت و مجوز بهداشتی دامپزشکی خراسان رضوی به 20 کشور جهان صادر می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مجید روحانی نژاد   با بیان اینکه تخم مرغ خوراکی در صدر صادرات خراسان رضوی قرار دارد افزود: از ابتدای امسال بیش از 11 میلیون و 811 هزار کیلوگرم از این فرآورده به کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان صادر شده است.

وی جوجه یکروزه و مرغ منجمد را به ترتیب با رقم های یک میلیون و 141 هزار قطعه و 905 هزار کیلوگرم به مقصد افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان از رقم های دوم و سوم جدول صادرات در زمینه کالاهای مرتبط با دامپزشکی عنوان کرد.

روحانی نژاد کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه، خاورمیانه، چین و هندوستان و اعضای اتحادیه اروپا نظیر؛ ایتالیا و لهستان را از مشتریان اقلام صادراتی خراسان رضوی دانست.

وی با بیان اینکه واردات ایران از 4 کشور تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صورت می گیردگفت :اقلام وارداتی استان در زمینه دام و طیور را گندم دامی، کنجاله پنبه دانه، پیله ابریشم است که همگی قبل از ورود به کشور بایستی مجوزهای بهداشتی دامپزشکی را اخذ کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.