امام جمعه سنندج گفت: پرداخت زکات زمینه ساز سلامت فردی و اجتماعی بوده و انتظار می رود ترویج فریضه زکات در اولویت کاری مسوولان باشد.

امام جمعه سنندج: ترویج فریضه زکات و جایگاه آن در احکام اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ ماموستا عبدالرحمن خدایی در جلسه شورای زکات استان کردستان که با حضور رییس شورای زکات کشور در سنندج برگزار شد گفت: زکات در احکام اسلامی دارای جایگاه ویژه است و باید ترویج آن همواره در اولویت باشد.

وی افزود: اگر صاحب ثروت نیستیم باید در مسیر تبلیغ و ترویج این فریضه الهی گام برداریم و همه ما وظیفه شرعی داریم که در این راستا تلاش کنیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از مهمترین عواملی که موجب شده است محصولات کشاورزی در کردستان و تولید محصولات استراتژِک کشاورزی در این خطه با کمترین مشکل مواجه شود پرداخت زکات توسط کشاورزان کردستانی و مقید بودن آنان به این فریضه الهی است.

ماموستا خدایی ابراز امیدواری کرد مسوولان و متولیان شورای زکات استان در راستای ترویج بیش از پیش این فریضه الهی تلاش کنند.

امام جمعه مریوان نیز در این جلسه به جایگاه برتر کردستان و شهرستان مریوان در امر زکات کشور اشاره کرد و گفت: شفاف سازی در امر هزینه کرد زکات می تواند این جایگاه کردستان را روز به روز ارتقا دهد.

ماموستا مصطفی شیرزادی خاطرنشان کرد: باید خانه های مستضعفین و محرومین را شناسایی کنیم و مردم را در جریان هزینه کرد زکات های پرداختی در منطقه محل جمع آوری زکات قرار دهیم.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.