قسمت دوم/

صاحبان وب سایت ها بخوانند

راههاي بسياري براي بالابردن ترافيك يك سايت وجود دارد. در گزارش قبلي به طريقه نوشتن مطالب پرداختيم و حالا شيوه تبليغات را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ صاحبان سایت ها و نویسنده های بلاگ ها همیشه علاقه دارند که مطالب سایت و بلاگشان در صفحه نخست موتور های جستجو به نمایش در بیاید. برای این امر، کارهای زیادی می توان انجام داد که یکی از آن ها افزایش ترافیک سایت است.


در گزارش قبلي پيرامون افزايش ترافيك سايت خود به شيوه هاي نوشتن مطالب و تبادل لينك پرداختيم. يكي ديگر از راه هاي افزايش ترافيك سايت يا بلاگ، تبليغات آن است.همان طور كه كارشناسان گفته اند،‌ تبليغات هزينه نيست، بلكه سرمايه گذاري است.

اما چگونه تبليغ كنيم؟


سايت خود را معرفي كنيد


1- از متد (Call to Action) يا CTA استفاده كنيد.


صاحبان وب سایت ها بخوانند. بخش 2


خوانندگان خود را درگير كنيد. اگر خوانندگان احساس كنند كه صاحب سايت به آن ها اهميت مي دهد باز هم به آن سايت بر مي گردند. CTA خوانندگان سايت ها را درگير مي كند و آن ها را در سايت شما نگه مي دارد. CTA ممكن است شامل درخواست نوشتن نظر در باره مطالب سايت، اشتراك گذاري و ... از خوانندگان باشد.


2- با خوانندگان مطالب خود در نظر ها تعامل داشته باشيد


صاحبان وب سایت ها بخوانند. بخش 2


نظرها (Comments) يك راه بسيار مناسب و جذاب براي ارتباط برقرار كردن با خوانندگان مطالب است. پاسخ به نظرات ارسال شده ديگران در مورد مطالب شما و استفاده از اين قسمت، براي طرح سوال كار آمد و مفيد خواهد بود. هر روز حداقل چند دقيقه زمان صرف كنيد تا به نظرات ديگران در سايت يا بلاگ خود پاسخ دهيد. اهميت دادن به نظرات كاربران، ان ها را مجاب مي كند كه مجدد به سايت شما بازگردند.


3- مطالب سايت ها و بلاگ هاي ديگر را بخوانيد و با آن ها تعامل كنيد


صاحبان وب سایت ها بخوانند. بخش 2


با سايت ها و بلاگ هاي ديگر كه مطالب مرتبط به مطالب بلاگ شما مي نويسند، در تماس باشيد. برايشان نظر ارسال كنيد اما مطالب سايت يا بلاگ خود را بالاتر از آن ها بيان نكنيد، اجازه دهيد بازديد كنندگان خودشان به بلاگ شما بيايند. اهميت دادن به كاربران بسيار مهم است. شما با اين كار به آن ها حق انتخاب مي دهيد.


4- در سايت يا بلاگ ديگران Guest Post ارسال كنيدو آن ها را دعوت به ارسال Guest Post در بلاگ خود كنيد


صاحبان وب سایت ها بخوانند. بخش 2

Guest Post يك روش بسيار مناسب براي انتقال ترافيك بين بلاگ ها است. Guest Post فضايي است كه بازديد كنندگان مي توانند نظرات، پيشنهادات و انتقادات خود را درباره آن  بلاگ يا سايت مي نويسند.


5- يك انجمن (Forum) راه اندازي كنيد


صاحبان وب سایت ها بخوانند. بخش 2


Froum مكاني است كه خوانندگان و صاحبين سايت ها و كارشناسان گردهم مي آيند و درمورد مطالب گوناگون با يكديگر بحث مي كنند. داشتن يك Forum فعال، تاثير بسيار زيادي براي ديده شدن در نتايج بالاي جستجو دارد. (در گزارش هاي بعدي به روش هاي ساخت يك انجمن يا Forum خواهيم پرداخت).

  • همزمان با رشد انجمن، لازم است براي قسمت هاي مختلف انجمن، مديراني را منصوب نماييد. اگر يك جامعه اي درست رشد نكند،‌ اثرات بدي در پي خواهد داشت. پس در رشد و توسعه انجمن ها و جوامعي كه راه اندازي مي كنيد، بسيار نظارت داشته باشيد.

  • براي انجمن خود تبادل لينك كنيد.

  • براي انجمن خود مانند سايت يا بلاگ خود تبليغ كنيد.


6-سایت خود را تبلیغ کنید


صاحبان وب سایت ها بخوانند. بخش 2

در كنار تبادل لينكي كه به آن مشغول هستيد، بايد راه هاي ديگر را براي افزايش ترافيك سايت خود انجام دهيد. راه هاي زيادي براي تبليغ سايت به صورت آنلاين و آفلاين وجود دارد.


  • اگر پول براي پرداخت به ازاي هر كليك داريد، اين كار را انجام دهيد. در اين روش تبليغ سايت شما در سايت هاي ديگر قرار مي گيرد و به ازاي هر كليك كه روي آن زده مي شود از حساب شما پول كم خواهد شد. در اين روش شما با شركت هاي تبليغاتي قرارداد مي بنديد و بنر تبليغ شما در سايت هاي نمايش دهنده، نشان داده مي شود و بازديدكنندگان پس از كليك بر روي آن، وارد سايت شما مي شوند.


  • در روزنامه ها، مجلات و بيلبورد هاي شهري تبليغ هاي خود را به نمايش بگذاريد.با اينكار افرادي كه به تبليغات درون سايت هاي مختلف توجه نمي كنند، با سايت شما آشنا خواهند شد.


  • به ارسال خبر نامه بپردازيد. خبر نامه ها، ايميل هايي هستند كه صاحبان مشاغل به طور گسترده ارسال مي كنند و سايت خود را در آن معرفي مي كنند. فراموش نكنيد كه حتما در خبر نامه ها به سايت خود لينك بزنيد.


  • در سايت هاي تبليغاتي، شركت،‌سايت و بلاگ خود را معرفي كنيد و به آن لينك بزنيد.


در اين گزارش به چگونگي تبليغات و معرفي سايت پرداختيم. در گزارش هاي آينده به روش هاي فعاليت در شبكه هاي اجتماعي و چگونگي جلب توجه بازديد كنندگان خواهيم پرداخت.

گزارش:مجتی غنی دل

انتهاي پيام/

برچسب ها: افزایش ، ترافیک ، شایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار