سربازهای پنج‌شنبه

تیم ملی ایران فردا در مرحله یک‌چهارم نهایی والیبال قهرمانی آسیا به مصاف استرالیا می‌رود و در صورت پیروزی به نیمه‌نهایی راه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم والیبال ایران با شکست از کره‌جنوبی و قرار گرفتن در رتبه دوم گروه خود، برای حضور در نیمه‌نهایی هجدهمین دوره والیبال قهرمانی آسیا باید فردا در سالن 12 هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی به مصاف استرالیا برود. دیدار دشواری برای شاگردان اکبری که پس از چهار پیروزی پیاپی با شکست از کره‌جنوبی شوکه شده‌اند. باختی که به گفته حمزه زرینی، کاپیتان ایران بسیار به موقع بود. البته این شکست به موقع باعث شد ایران راه نسبتاً هموار خود تا دیدار نهایی را با جاده‌ پرپیچ و تابی عوض کند. ایران در صورت پیروزی احتمالاً در نیمه‌نهایی به چین می‌رسد و دیدار بسیار دشواری برابر این تیم مدعی خواهد داشت. به هرحال حضور والیبال ایران با تیم دوم در جمع چهارتیم برتر جام، می‌تواند کارنامه خوبی برای شاگردان پیمان اکبری باشد.  
 
راه شکست استرالیا
شاگردان روبرتو سانتیلی که چندی پیش در لیگ جهانی حضور داشتند، حالا در آسیا برای قرار گرفتن روی سکو می‌جنگند. هرچند استرالیا برابر چین و تیم چندملیتی قطر شکست خورد اما آن‌ها در دیدار با ژاپن نشان دادند همچنان تیم قدرتمند و خطرناکی به شمار می‌آیند. توماس ادگار با شماره 6 پشت‌خط‌زن این تیم است. بازیکن 2 متر و 16 سانتی‌متری که توان امتیازگیری بالایی دارد. تیم ایران بدون شک برای مهار ادگار کار دشواری پیش‌رو دارد. شاید حضور فرهاد سال‌افزون، پاسور دوم ایران که قدبلندتری نسبت به محمدطاهر وادی دارد، در پلان یک به کمک دفاع روی تور ایران بیاید. سال‌افزون در ست چهارم دیدار ایران برابر کره‌جنوبی نشان داد اگر فرصت بیشتری در اختیارش قرار بگیرد، به مهره‌های قابل اتکا در ترکیب تیم ایران تبدیل می‌شود. از سوی دیگر اکثر بازیکنان استرالیا بلندقدتر از تیم ایران هستند. به این ترتیب تنها راه امتیازگیری از این دفاع بلندقامت، رساندن توپ‌های با فاصله از تور به مهاجمان هدف ایران است. وادی یا سال‌افزون اگر فردا در ترکیب تیم ایران قرار بگیرند، به خوبی می‌دانند ساختن توپ در نزدیکی تور کار مهاجمان ما را سخت می‌کند. پس آنها باید به خوبی دستورات تاکتیکی کادر فنی را در زمین پیاده کنند. حمزه زرینی هم می‌تواند فردا نقش کلیدی در ترکیب ایران داشته باشد. کاپیتان با تجربه  تیم ایران، باید در ریکاوری روحی بازیکنان عصای دست اکبری و کادر فنی تیم باشد. آن‌ها باید روح تازه‌ای در کالبد تیم خود بدمند تا 12 سرباز تیم ملی جواز صعود ایران را به دور نیمه‌نهایی از استرالیایی‌ها بگیرند. تیم والیبال ایران فردا اگر اسیر اشتباهات فردی نشود، شب خوبی را برای والیبال‌دوستان ایرانی می‌سازد.

یاسر سماوات

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار