آخوندی وزیر راه و شهرسازی با فدریکا گوئیدی وزیر اقتصاد و توسعه ایتالیا دیدار کرد و صحبت‌هایی در خصوص همکاری‌ها در بخش‌های هوایی، جاده‌ای، بنادر و زیرساختی صورت گرفت.

فصل جدیدی در بخش حمل و نقل ایران رقم خواهد خوردبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با فدریکا گوئیدی وزیر اقتصاد و توسعه ایتالیا  دیدار کرد.

براساس این گزارش گوئیدی جلسه خوبی با آخوندی وزیر راه و شهرسازی داشت و مطالب بسیار خوبی عنوان شد، بعد از توافق وین ما شاهد یک برهه تاریخی مهم  هستیم و باید  فصل جدیدی در بخش حمل و نقل  رغم بزنیم.

وزیر اقتصاد و توسعه ایتالیا با اشاره به اینکه ما در بخش‌های بنادر، زیرساختی و فرودگاهی  که دارای استراتژیک مهم هستند،اظهار داشت:در این رابطه با ایران همکاری برقرار خواهیم کرد.

در ادامه عباس آخوندی با اشاره به اینکه ایتالیا و ایران در گذشته در بخش‌هایی همکاری داشته‌اند افزود: در زمینه بنادر، ریل و جاده و همچنین در بخش‌های حمل و نقل و ساخت و ساز همکاری خواهیم داشت.

وی در ادامه: اغلب مهندسان ایرانی با مهندسان کشور ایتالیا آشنا هستند و چندان نیاز به فراهم شدن مقدمات نیست.

آخوندی با اشاره به اینکه دولت ایتالیا با اعزام وزیر اقتصاد و توسعه خود شروع خوبی را فراهم کرده و ما سعی داریم بیمه‌ها  و قراردادهای خود را فعال کنیم افزود:دولت ایتالیا سعی دارد با تامین مالی پروژه‌های مهم و کمک مالی به شرکت‌های ایتالیا فعالیت تجاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: مقرر شد اطلاعات کلی طرح‌ها در زمینه حوزه‌های هوایی، ریلی، جاده‌ای و بخش‌های مختلف ساختمانی ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پروژه‌های مهم در این زمینه در الویت هستند و ما سعی داریم این پروژه‌ها را معرفی نماییم و نیز در آینده نزدیک برخی از هیئت‌های تجاری را برای انجام این پروژه ها معرفی نماییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار