فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد سینمای جهان + تصاویر

نشریه آمریکایی « فوربز» فهرست پر درآمدترین بازیگران مرد سینمای جهان در سال 2015 را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رپ؛ رابرت داونی جونیور بازیگر نقش اول فیلم سینمایی «مرد آهنی» برای سومین سال متوالی در صدر فهرست پردرآمدترین بازیگران سینمای جهان قرار گرفت.

در این فهرست که هر ساله توسط مجله فوربز یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان منتشر می‌شود «داونی» با هشتاد میلیون دلار درآمد در طی یک سال (یکم ژوئن 2014 تا ژوئن 2015) رتبه نخست را از آن خود کرده است.

قسمت اعظم درآمد رابرت داونی به دلیل بازی او در فیلم «انتقام جویان: عصر آلترون» و نیز فیلم «کاپیتان آمریکا:جنگ داخلی» که قرار است سال آینده میلادی اکران شود، است.

جکی چان با 50 میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد. او در سال 2015 میلادی نقش اول فیلم سینمایی «شمشیر اژدها» را بر عهده داشت.

وین دیزل و بردلی کوپر (41.5 میلیون دلار)، آدام سندلر (41 میلیون دلار)، تام کروز (40 میلیون دلار) و مارک والبرگ (32 میلیون دلار) رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

چهره‌های مطرح سینمای هند نیز در بین 10 نفر ابتدایی این فهرست به چشم می‌خورند آمیتا باچان و سلمان‌خان با 33.5 میلیون دلار به طور مشترک در رتبه هفتم قرار دارند و «آکشای کومار» با درآمدی معادل 32.5 میلیون نفر نهم این فهرست است.

فهرست پردرآمدترین بازیگر مرد سینمای جهان + تصاویر

حضور بازیگران هندی اهمیت سینمای هند در بازار فیلم جهانی را نشان می‌دهد.

البته درآمدهای اعلام شده توسط فوربز بدون کسر مالیات و هزینه‌های مدیریتی این بازیگران بوده است.

فوربز فهرست جداگانه‌ای نیز به زودی برای بازیگران زن سینمای جهان منتشر خواهد کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار