در این گزارش به اولین تجربه ایرانیان با پدیده‌ای عجیب و غریب به نام "اتومبیل" پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین اتومبیل وارد شده به ایران یک رنو مدل ۱۹۰۰ بود. تصویر اولین اتوبوس با لاستیک توپر در ایران، اولین اتومبیل ارتش ایران و سایر اولین‌ها در ایران در زمینه اتومبیل را در این گالری عکس ببینید.

تنها تصویر باقی‌مانده از اولین اتومبیلی که وارد ایران شد.



این رنو مدل ۱۹۰۰ اولین تجربه ایرانیان با پدیده‌ای به نام اتومبیل است. مظفرالدین‌شاه در صندلی عقب نشسته است. عوامل حکومتی و ملیجک و سایرین پیاده یا با اسب اتومبیل را احاطه کرده‌اند.

موسیو وارنه راننده فرانسوی هم پشت فرمان نشسته است. آرم سلطنتی هم روی در این اتومبیل حک شده است. مظفرالدین‌شاه در اولین سفر خود به اروپا، دو دستگاه از این اتومبیل را خرید که تنها یکی از آن‌ها سالم به ایران رسید.


نیروهای موتوریزه انگلیسی با تعدادی از اتومبیل‌های اولیه خود در شرق ایران




سال‌ها طول کشید تا پس از ورود اولین اتومبیل به ایران، اتومبیل‌های دیگری وارد کشور شوند. با شروع جنگ جهانی اول، چنان تعداد اتومبیل‌های شخصی و ارتشی در ایران زیاد شد که به تدوین اولین آیین‌نامه راهنمایی و راندگی در ایران انجامید.

اتومبیل محمودخان قره گوزلو نایب السلطنه احمدشاه که در بیابان پنچر شده است




اولین اتوبوس با لاستیک توپر اولیه در خطوط بین شهری ایران




اتوبوس شهری و بین شهری تهران قدیم




ماشین بارکش و مسافرکش لاری که از بدترین و مردم‌آزارترین نوع مسافرکش‌های اولیه در ایران بود.




تصادفی نسبتا شدید در دهه بیست در ایران






از عجایب قوانین راهنمایی و رانندگی اولیه در ایران



خیابان سعدی تهران رو به میدان مخبرالدوله، اتومبیل‌ها به جای پارک کردن در کنار خیابان در میان آن پارک کرده‌اند.


حضور اتومبیل‌های آخرین مدل آن زمان در جاده ناهموار و خاکی شمیران




اتومبیل‌های وارداتی به ایران




کامیون خدمات عمومی در تهران قدیم در حالی که کارگران به روش قاجاری و بدون امکانات اولیه و کفش مشغول کار هستند




دو دستگاه کامیون لاری که در ابتدای دوره رضاشاه به عنوان ماشین باری و مسافربری استفاده می‌شد




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.